Je láska pohádka??

Je láska pohádka??

Anotace: Velmi zrychla napsaná, se spoustou nedostatků, ale i přesto snad s myšlenkou.

Každá správná pohádka začíná: za sedmero horami a sedmero řekami, případně byl jednou jeden/byla jednou jedna... Ale je to vůbec pravda?
Já tedy začnu jinak... Za devatero horami a devatero řekami byli jednou dva. A vlastně to nebylo jednou, ale tisíckrát, možná i milionkrát, a ne jenom za devatero horami a devatero řekami.
Takže tedy začneme od začátku a vezmeme to hezky po pořádku... Kamkoliv se podíváte, byli nebo jsou nějací dva. Ve valné většině případů je to on a ona...
No není to už samo o sobě pohádka?
On není bohatý princ a Ona není chudá Popelka, nebo naopak On není pasáček vepřů a Ona urozená princezna. Ale jsou, a to je pro nás to zásadní. Ve valné většině se nepotkají na královském honu či plese, na kterém se rodičové rozhodnou vybrat princovi budoucí manželku.
Obyčejně je to tak všední setkání, až by jej skoro jeden přehlédl. Ale pozor!! I tady můžeme objevit pohádkové motivy - přeskočení pověstné jiskřičky a potom marné blouznění po vytouženém protějšku. Přesně toto je čistě pohádková fáze - nepřipouštíme špatné konce a muselo by se proti nám spiknout snad samo peklo, aby nám to zkazilo. Ovšem i to bychom porazili čistou láskou.
Ano, mnoho z vás by jistě podotklo, že láska je pohádka. Ovšem, pohádka většinou nemívá špatné konce. Je tedy spousta rozvodů a rozchodů zaviněna jenom absencí lásky? Nebo jsou zde nepřítomné i další faktory, jako jsou tolerance, porozumění, ochota naslouchat? Nevím, ale možná je lepší, když si toto všechno představíme jako pohádku, která se prostě "jenom" nepovedla... A dětem nechme iluze, ať jsou spokojené aspoň teď...
Autor prostějanek, 27.05.2007
Přečteno 551x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Když si přepočítám ty hory a řeky, skutečně to u mě začalo pohádkově.
Teď jen trnu, protože si uvědomuji, že správná pohádka je ve svém průběhu přeplněna komplikacemi, aby všechno dobře dopadlo až na samém konci. ;-))
No co, jsem udatný rek :-)) a svoji princeznu si hodlám chránit, jak jen je v lidských silách a snad i ještě víc.
Miluji a věřím, víc asi dělat nejde.
A přeji vám všem jen a jen šťastné konce.

07.08.2007 07:12:00 | Bard

Většina lidí si lásku představuje jako pohádku. Ale jen do té doby, kdy nestojí před rozvodovým soudem a nepřou se o majetek. Potom už jen mají strach z jiného vztahu, protože ta jejich pohádka se už jednou rozplynula. A bolelo to.

24.06.2007 08:31:00 | ona ...

Potíž s láskou je v tom, že má tolik podob a že je tak proměnlivá. Úplně jako chameleon. Pohádky se svým charakterem, na rozdíl od lásky, nikdy nemění. A tak máš pravdu v tom, že je krásné snít a očekávat. I když se člověk třeba zklame, to před tím krásné - zůstává čisté. A to je dobře - co jiného by nám jinak zůstalo?

23.06.2007 20:03:00 | koloušek

zlati...tohle Ti nesluší...
:DDD

29.05.2007 11:07:00 | Favi

Stejně bych si nejvíc přála být tím malým dítětem...

27.05.2007 18:24:00 | Lucyane

souhlasím s Bíšou...ale většinou to tak není...si myslím já...

27.05.2007 15:01:00 | už ne pernikova princezna

Když tam jsou ty faktory, o kterých píšeš a hlavně vůle
i porozumění, tak i láska dvou může býti pohádkou prostou...

27.05.2007 14:32:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí