Já a Láska...

Já a Láska...

Anotace: Píšeš mi: ... při tichém rozmlouvání s nimi, u jejich rovů, nad slovem Láska... být nesvůj... je prý zbytečné... oni věděli a vědí... má se žít... jsou to snad moje zidealizovaná slova?...

Sbírka: Písně odjinud . . .

Já a Láska...
...ano, při vyslovení tohoto slova jsem nesvůj. Je to nejen proto, že jedno z Božích přikázání zakazuje brát jméno boží nadarmo a pro mne je Láska a Bůh jedno a totéž (až mě polilo horko z toho, co jsem právě napsal). Připadá mi dost nedůstojné velmi časté mrhání tímto pojmem a z toho vyplývá to, že jsem nesvůj... protože lidé si povětšinou vůbec neuvědomují, o čem vlastně hovoří a co pojem Láska vlastně znamená, takže vypadám občas jako podivný blázen, když se snažím uvést věc na pravou míru podle mého vědomí o tom, co vlastně Láskou třeba rozumět. Nechci vypadat jako nějaký puritán, ale mám rád v určitých pojmech jasno... tedy potřebuji mít je vydefinovány nade vší pochybnost přesně! Jsem naplněn přesvědčením, že jisté pojmy by měly být používány s náležitou úctou a pokorou, protože jsou naprosto nadřazeny všemu, co je v mezích našich možností možno nějakým způsobem vůbec dokonale, úplně a bezvýhradně přijmout. I proto jsem nesvůj....., stejně jako při rozvahách o obrazu Božím..... jak nejlépe pochopit a následně v sobě samotném nalézat jím projevené.... to všechno, ať to, co rozumíme pod pojmem Bůh, je cokoliv, ať má jakoukoliv podobu, název či pohlaví... je to zřejmě naprosto nepodstatné a zřejmě celou záležitost už dávno vyřešili staří Číňané, kteří pochopili, že daleko vhodnější, než hledání nějakého přijatelného obrazu Božího, je zkoumat i ty nejjemnější projevy jeho zázračné inteligence moci, s níž nám umožňuje naše bytí... obousměrné vzájemné sebeprožívání... a tak hledali možnosti, jak využít všech těch darů ku prospěchu člověka a všechno, čím je obklopován dát do souladu a harmonie, prostřednictvím které pak lze vše prožívat daleko intenzívněji a plněji.
Autor Těšínský, 03.11.2007
Přečteno 485x
Tipy 8
Poslední tipující: trenérka, Lota, Makoušek
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pochopila jsem z toho toto:"nemusím zdůvodńovat a vysvětlovat, když cokoliv udělám z lásky"?

16.10.2009 10:33:00 | trenérka

...abych opravila mou špatnou formulaci věty:
...při tichém rozmlouvání ženy, u rovů, nad slovem Láska...trochu humoru jsem vnesla do vážných rozmluv...v žádném případě bych neměla úmysl ji pochovat, snad díky mému špatnému vyjadřování bude dlouho žít...tak se to říká v pověrách... :-)

05.11.2007 11:23:00 | Lota

Ano,je tu napsána pravda.Buďme schopni obejmout celý svět láskou, /pokud to dokážeme/.Je to celoživotní hledání a v principu nejlepším hledáním pravdy.Však pojem láska má více významů.
Nejvyšší hledání je hledání Boha.Boha nenalezneme ani v chrámech, či jiných kultovních místech, zbudovaných lidmi, ani když se pustíme cestou askeze. Boha můžeme najít jen díky lásce.A tak bych mohla povídat do nekonečna.Ano, povídat. Jsem prostá žena a těžko mohu rozmlouvat s filozofem. Jedno však vím, možná je to právě z onoho pohledu prosté ženy, že jedna z možností lásky, je vztah mezi mužem a ženou.Je neslučitelnou součástí života. Bez ní by nebylo nic.I když z pohledu té nejvyšší priority hledání Boha, zdá se být podřadnou.Není, bez oné lásky by nebylo nic. A Bůh to ví.
Možná to bylo ono rozjímání nad rovem oné ženy.

Jsem si vědoma,jak nekonečné jsou možnosti univerzální lásky.
Možná jsem se do toho trošku zamotala.
Snad se dá vyčíst, co jsem chtěla říct :-)

05.11.2007 11:11:00 | Lota

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí