Flirt

Flirt

Anotace: Možná mnozí se mnou nemusí souhlasit...

Někomu by se mohl zdát, že rozebírat téma flirt je zbytečné. Ovšem mně to nedalo a trochu jsem zabrousil do literatury a na internet, abych se podíval, co se o tomto slovíčku a jeho významu píše. Mohu vám říci, že internet vám vyhodí velmi zajímavé stránky, po zadání tohoto výrazu. Ovšem ani na jedné z nich nenajdete odpověď. Dokonce jsou na toto téma diskuze. Ale že by z nich byl člověk moudřejší?! Co jedinec, to jiný názor.
Zkusíme slovo flirt rozebrat postupně. V pravidlech českého pravopisu nenalezneme nic zvláštního. Leda to že slovo flirt je rodu mužského. Zkoušel jsem také zjistit, odkud toto slovo pochází, ale nepodařilo se mi to. Bohužel v tomto ohledu nevím, kde hledat. Nikdy jsem se nezajímal o původ slov.
Pokud si vezmeme slovník cizích slov, můžeme v něm nalézt jednoduché a výstižné vysvětlení. Flirt = nezávazný milostný zájem, flirtování. Těchto pár slov vyjadřuje krátce přesný význam tohoto termínu. Přesný možná i výstižný, ale pořád moc široký pojem. Pokud tedy vezmeme, že flirt je: s někým si začínat a nemyslet to vážně nebo jen vztah na velmi krátkou dobu, mělo by být obojí správně. Pro dnešního člověka je asi nejvíce znám flirt po chatu. Psaní krásných i jiných slovíček osobě jiného pohlaví. Tedy alespoň by to tak mělo být. To samé může probíhat i pomocí sms. Je to poměrně rozšířená zábava náctiletých, kdy kamarád nebo kamarádka, svému kamarádovi nebo kamarádce, poskytne číslo na svého kamaráda či kamarádku a tak podobně. Pro někoho může být flirtem i to, když na něj osoba druhého pohlaví mrkne na ulici nebo v obchodním domě. Takové to nevinné mrknutí s úsměvem. Někdy flirt může být lehkým pošťuchováním toho druhého, děláním mu naschválů a jiným dobíráním. Ovšem to ne vždy na protějšek zabírá. Jenomže flirt není vždy nevinný. Může to být známost na jednu noc či rozptýlení o prázdninách, například třeba v zahraničí, kde není náš partner. Potom flirt hraničí i s nevěrou. Ovšem to je zase jiné téma.
Pro normálního člověka je flirt určitým rozptýlením, dokazováním protějšku jaký je a že si má vybrat jeho. Nejspíš to bude vlastnost daná již dávnými pudy. V přírodě to přece funguje obdobně. Většinou se sameček naparuje nebo jinak předvádí před samičkou a v některých případech je to i naopak na opak. Díky tomu že lidé jsou tvorové, kteří se váží k partnerovi na celý život (někdy), pojmenovali si tuto vlastnost flirtem. Možná že se mnou někteří nesouhlasíte, ale pro zvířata je vztah v našem pojmenování flirt, ze kterého vzejde potomstvo. To z lidského flirtování ale může taky.
Když tedy vezmeme, co asi všechno flirt je, má toho málo společného s láskou. Na flirtování si většinou vybíráme jedince, kteří se nám jen líbí, ale nic zvláštního k nim necítíme. Ovšem to by jsme pak museli rozebrat, co všechno je láska, protože pro dnešního člověka, už slovo „láska“ a „miluju tě“ nemá takovou váhu. Mrháme jím na potkání...
Ale to je již jiná kapitola.
Autor Daviran, 14.11.2007
Přečteno 668x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ne každý lásku degraduje na něco podřadného, mrzkého nebo snad nepotřebného...I dnes může být pro někoho tím nejsilnějším a nejkrásnějším citem. Ale jinak s Tebou musím souhlasit.
Krásný den:-)

14.11.2007 18:23:00 | xavian

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí