láska

láska

Anotace: našel jsem slohovku z mého mládí, ne že bych byl už starý :-)

Co je to vlastně láska? Přemýšleli jste o tom? Někdy... Asi určitě ano. Už asi každý o tomto slovíčku uvažoval. Není člověka na zemi, který by aspoň jedinkrát v životě nezatoužil po opravdové lásce na celý život. Člověk bez lásky nemůže existovat. Vlastně by se láska dala rozdělit do několika „kategorií“. Máme rodičovskou lásku,máme lásku k přátelům, dokonce i ke zvířátkům a hlavně partnerskou lásku. Která z těchto typů je nejdůležitější, nejsilnější? Dá se to vůbec určit? Můžeme vůbec říct, že láska k partnerovi je silnější než třeba k mamince?
První láska, kterou člověk v životě pocítí, je láska rodičů. Možná někteří namítnou, že je to láska mateřská, ale ne, je to opravdu láska rodičovská. Vím, že je spousta případů, kdy na vše zůstane žena sama, ale zaměřme se na ty rodiny, kde je součástí i otec. Už před narozením rodiče své dítě milují! A co teprve potom! Milují jej, starají se, bojí se... Prostě své dítě zahrnují láskou. Pro malé děti je přijímání a oplácení této lásky samozřejmostí. Ale proč, když děti rostou, se tato samozřejmost stává obtížnou? Často bývá pro děti, nyní již takříkajíc „puberťáky“, nepochopitelné, proč mají rodiče tolik zákazů, příkazů, kontrolu, co dělají, proč atd. atd. Ale je to vlastně velice jednoduché. Rodiče se o své děti bojí a snaží se, aby jejich ratolesti měly to nejlepší. Někdy to rodiče samozřejmě přehánějí, ale to jim vyčítat nemůže. Jak bychom přece mohli vyčítat příliš velkou lásku? Kdo ví, jací rodiče budeme my?
Pokud jdete ven, musíte být brzo doma. A co předchází tomu, než odejdte. Kárání. Výslech.
Musíte odpovídat na otázky Ským jdete. Co budete dělat a tak..
Ale jedním dechem musím dodat, že rodiče plně chápu. Bojí se o mě a nechtějí, aby mi někdo ublížil. Tato láska, ale může dětem, někdy začít vadit natolik, že se s rodiči opravdu pohádají a vazby mezi rodičem a dítětem se začnou trhat
Kromě rodičovské lásky se v našem životě vyskytuj další velice důležitá láska. A to je láska partnerská, láska dvou lidí k sobě navzájem. Záměrně píši láskou dvou lidí. Jak jednou jeden moudrý člověk řekl: „Láska je záležitostí právě těch dvou zamilovaných! Pro jednoho je láska je nešťastná, pro tři a víc je falešná a žárlivá.“. Nešťastná, neopětovaná láska se vyskytuje určitě jako první. Myslím, že každý z nás si nějakou prošel. Mnohdy si neprošel jen jednou takovouto láskou. Mladé slečny zamilované do svých spolužáků, kteří si z nich třeba dělají legraci, slečny, líbající před spaním plakát herce nebo chlapec, který touží po slečně ze třídy a ona se mu vyhýbá... Je tolik neopětovaných lásek. Ale všechny jsou jistou přípravou pro náš budoucí vztah! Dokonce nám prospějí i takové zamilování, kdy chodíme s holkou, kterou milujeme a myslíme si, že je na tom stejně a ona nám zatím zahýbá s jiným klukem Nemyslíte? Já si troufám říct, že bez těchto milostných zklamání bychom si té opravdové čisté lásky nevážili.
Opravdová čistá partnerská láska! Co to je? Je to velice velice složité popsat. Vždyť, kolik už filozofů se snažilo popsat lásku!? A kolik už spisovatelů se snažilo lásku vystihnout ve svých dílech?! Láska dvou se ale nedá slovy vyjádřit. Musí se prožít, aby ji člověk pochopil
Autor nerousek, 16.02.2008
Přečteno 480x
Tipy 1
Poslední tipující: Bíša
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí