Vše, co potřebuješ je láska

Vše, co potřebuješ je láska

Anotace: zamyšlení nad nejdůležitější životní hodnotou ( psáno v prváku na zadání ve škole ) :-)

Pocit štěstí, dokonalého porozumění, ale také dlouhého hledání a úzkost v podobě slz padajících do načechraného polštáře přináší tak všední i nevšední situace týkajícíc se jednoho křehkého procesu zvaného LÁSKA. Láska zasáhla snad každého. Ať je to hudební skladatel, který se nemůže dočkat až se jeho noty rozezní, nebo spisovatel sdící nad ušmudlaným papírem, či sochař zalepený od hlíny, který si neví rady, jak zdokonalit nos své sochy. Pro malou dívku je to panenka, co mluví, pro chlapce autíčka, pro teanegery jejich první láska a pro babičku a dědečka staré knihy. To vše je pocit lásky. Každý ale za život projde plno změnami. Mění postupem času své názory i city. Záleží i na situaci, ve které se nacházíme. I v písničce pana Voskovce a Wericha se zpívá: ,, Jednou jsi dole, jednou nahoře."
Už když jsme se narodili, většina z nás poznala lásku mateřskou. Rodiče jsou totiž vždy jediní, kteří nás pochválí, i když se nám nic nedaří. Zaslepuje je totiž láska. Láska zahrnuje pocit bezpečí i důvěry v druhého člověka. Vše, co jsem teď popsala, je ale jen to pěkné.
Říká se, že je jen krůček k nenávisti. Jsou jako sestry. Obě jsou vášnivé, dráždivé, intenzivní, obojí člověk prožívá naplno. Objeví se nečekaně a stejně nečekaně pohasnou. Teď si asi každý klade otázku, proč je tedy láska tak důležitá, když umí i ubližovat?! nejen Tuto otázku, ale další a další otázky si pokládáme a neznáme odpověď. Jenže láska bez nenávisti je jako my beze stínu. I přes tohle nenajdeme člověka na zemi, který by nezatoužil po té opravdové lásce na celý život. Někteří lidé berou lásku jen jako flirt, neváží si toho, že je to ten nejkrásnější cit, který existuje a dává nám sílu. To je ale jen maličká část ze všech ostatních. Ti si lásky váží. I když už jsou na konci svých sil, myslí si, že se jim rozpadá svět kousek po kousku, vzpomenou si, že je někdo, kdo je má moc rád. To je síla lásky. Pomůže jim zvládnout každou překážku, kterou jim život přichystal.
Teď si asi říkáte, co holka jako já může vědět o lásce? Já ale něco málo vím. Vím, že každý člověk je šťastný, když má u sebe milovanou osobu. Také vím, že ve vztahu dvou lidí je důležitá důvěra, tolerance, porozumění, a že láska je spojená s žárlivostí, která může být někdy osudovější než láska. Plno lidí, hlavně mladých, spáchá sebevraždu, právě kvůli lásce, žárlivosti či nenávisti. Ptáte se proč? Neváží si toho, co mají a chtějí víc. Zapomněli, že je na světtě přece jen někdo, kdo je miloval. Měli bychom tedy doufat, že si lidé uvědomí, co všechno láska znamená, a že ten nevyzpytatelný ,, ďáblík" nazývaný láska vstoupí do života těch, kteřží si to zaslouží a touží po ní. Snad u lidí láska vykouzlí na dušičce velkou krásnou barevnou duhu. Všichni ji potřebujeme.
Autor Regi, 13.04.2008
Přečteno 474x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí