Dokonalost

Dokonalost

Anotace: Nad tímhle jsem přemýšlela strašně dávno...

Co to vlastně je? Kdo to ví? Je to snad ideál? Člověk, který má všechny „potřebné“
vlastnosti? Kdo určuje, jaký by měl být dokonalý člověk, když každému vyhovuje něco jiného?
Myslím, že těžko byste našli dva úplně stejné lidi, ale kdyby přece, byli by pro sebe navzájem dokonalí? Pro každého spočívá dokonalost v něčem jiném. Ano, máme svým způsobem stanovena pravidla, která by měl každý člověk v partnerském životě mít. Například věrnost. K čemu by byl vztah bez věrnosti?
Ale i přes to, že někteří tyto požadavky splňují, stále pro nás nedokážou být dokonalí. Řekla bych, že je to tím, že si jeho jistá vlastnost odporuje s tou naší, které přikládáme větší důraz, tudíž pro nás ten člověk přestává být zcela dokonalým neb má z našeho pohledu zápornou právě tu vlastnost. Pro jiného člověka by třeba ta vlastnost mohla být i plusem. I přestože toho člověka milujeme, tak nám na něm může něco vadit. Tak to prostě bylo, je a bude.
A tak se ptám, kdybychom našli člověka, který by byl naším zrcadlem byl by pro nás dokonalý? A kdybychom nenáviděli sebe, znamenalo by to, že bychom nenáviděli i jeho?
Třeba je právě nedokonalosti to kouzlo. Umožňuje nám brát život ze zcela jiného pohledu.
Ale ve vztahu nejde o to, jestli je pro nás ten člověk dokonalý či ne. Jde o to být tolerantní a akceptovat toho druhého. O zbytek se už postará chemie.
Autor Neff, 18.04.2008
Přečteno 382x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí