Věčné téma lásky

Věčné téma lásky

Anotace: Toto je můj pohled na lásku Klidně mi ho můžete zkritizovat nebo pochválit, jak je libo, ale mějte na paměti, že já vám to nevnucuju, je to jen můj pohled na lásku v současné době.

Je mnoho druhů lásky. Láska sourozenecká, přátelská, rodičovská, ale největší průsery zažíváme asi díky lásce partnerské. A to jak mezi mužem a ženou, tak i mezi stejným pohlavím.
Láska je něco tak složitého, že si dovoluji tvrdit, že jen málo kdo ji pochopí. Většinou ji nepochopí nikdo a ti co tvrdí, že ji chápou jsou blázni a jen si něco namlouvají a svým způsobem, se tak nějak ochuzují a tu krásu lásky, která spočívá právě v její nepochopitelnosti. Jak už někdo řekl kdysi dávno, láska je slepá a já s tímto výrokem plně souhlasím, mnohdy potkávám na ulici ´´nevyrovnané´´ páry, ona je kráska on totální poděs a naopak, nerovnost může nastat také mezi intelekty, ale přesto ty dvě osoby na sobě něco vidí a právě to dělá lásku krásnou, nepochopitelnou a slepou.
Říká se že opravdová láska je jen jednou za život, maximálně dvakrát, ale zajímalo by mě kdo na to přišel, kdo to takhle spočítal. Někdo prostě na vztahy není a lásku si nepřipouští, takže jí prostě nemusí potkat nikdy a někdo je zase tak přelétavej, že tu svojí velkou opravdovou lásku potkává obtýden. Takže jestli patříte mezi ty, co se řídí výše zmíněným heslem, že ji potkáte jen jednou, maximálně dvakrát a vy už jste jí dvakrát potkali a ani jednou to nevyšlo a teď si chcete řezat žíly a skákat z mostu, tak vás musím upozornit, že by jste udělali velkou hloupost, protože život je rozmanitý a nikdy nevíte co se stane, koho potkáte, kdy tu vaší novou lásku potkáte. Jde jen o to, nedřepět doma, dát tomu šanci, dát šanci lásce aby si vás našla sama. Nehledejte ji, je to ztráta času a ušetříte si tak i mnoho zklamání, řiďte se jen vašimi instinkty a srdcem. Kašlete na ostatní, jestli vám kamarádi někoho cpou a vám je už od pohledu nesympatický, ale oni do vás i přes to hustí, že by se z toho mohla stát ta velká láska, tak před vámi stojí zajímavé rozhodování, takže buď v jeho společnosti strpíte schůzku ba i několik a nebo ho prostě pošlete tam od kud přišel a půjdete lovit do jiných vod. Uvědomte si, že život je příliš krátký na to, aby jste ztráceli čas s někým s kým si nemáte, co říct. Tak teda záleží jen na vás, ale nejlepší bude být upřímný.
Častou láskou je láska platonická. Kluci v pubertě se zamilovávají do porno hvězd nebo starších žen a přesto, že je již od začátku jasné, že tato láska nedojde naplnění a nebude tudíž opětovaná, patří mezi první lásky. Ale to byl jen takový příklad. Láska platonická si pohlaví nevybírá a tím pádem může potkat kohokoli z nás a boj s ní je velice těžký a obtížný, někdy i dlouhodobý. Je třeba uvědomit si, že prostřednictvím platonické lásky si idealizujeme někoho, koho kolikrát ani neznáme. Neznáme jeho zvyky, zlozvyky, nálady. Je to spíše láska k jeho zevnějšku. Platonicky se můžeme zamilovat i do někoho známého, do spolupracovníka, spolužáka, ale je to pravá láska? Má tato láska smysl?
V případě že je to někdo známý, je tu jakási šance dát najevo svůj zájem a čekat jak se to vyvrbí, ale v případě hvězdy z plakátu je to jen jakési pobláznění.
Častým následkem platonické lásky je zklamání. Jde o to, že po celou dobu si osobu našeho zájmu idealizujeme, říkáme si jaké by to s ní bylo, mít ji vedle sebe, objímat ji, líbat. Ale pak přijde realita a v případě, že dojde ke sblížení, se provalí všechny nedokonalosti tolik chtěné osoby a pak právě už záleží jen na naší lásce, jestli jsme schopni je přijmout nebo ne a hledat si nový střed zájmu. Musíte být připraveni na to, že na idealizované osobě budete nacházet mnoho negativ o kterých jste předtím neměli ani páru. Nebo si tuto osobu nechte jen jako idol a najděte si někoho koho budete postupně poznávat a tím pádem budete poznávat jak jeho pozitiva tak i negativa, ale v únosnější míře.
Někdo by řekl, že v dnešní době je těžké potkat lásku, zamilovat se. A já s tím souhlasím, všichni jsou ovlivňováni momentálním ideálem krásy (hubené ženy, muži samý sval a šlacha, každý moderně oblečen se zlatou kreditkartou v kapse a jaguárem v garáži – myšleno s nadsázkou, ale zamyslete se nad tím, koukněte se na všemi obdivované hvězdy). Někdo sice tvrdí, že mu na vzhledu nezáleží, ale stejně se rád otočí za hezkou ženou nebo mužem. Jenže co je pro někoho krásné může být pro někoho ošklivé a tak se tedy dostáváme k tomu, že šanci má každý, ať splňuje momentální ideál krásy nebo ne. Je to věc vkusu a proto ti kteří mají mindrák, že jsou moc tlustí, tencí, hnědovlasý, blonďatí, malí nebo velcí a bojí se že kvůli tomu svou lásku nepotkají, tak je mohu uklidit, že to nehraje až tak velkou roli.
Autor Lazzia, 30.07.2008
Přečteno 502x
Tipy 5
Poslední tipující: v.hercik, nývlt, už ne pernikova princezna
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

láska je na přídělové lístky- buď máš lístek, nebo nemáš a buď proměníš, nebo neproměníš :-)

11.08.2008 12:03:00 | Alex Foster

nejsem si jista tim fejetonem, mně to přijde spíš jako úvaha...ale jinak pěkné, kvalitně zpracované, pečlivé, je vidět, že se nad tím opravdu zamýšlíš, a v téhle sekci (i kdyby to sem treba spravne nepatrilo) je to perla.

07.08.2008 18:01:00 | Franti

..tvůj fejeton se mi velice líbil, můj názor na lásku je dost podobný ..

04.08.2008 14:08:00 | Rose_S

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí