Rodina

Rodina

Anotace: Trochu zamyšlení se nad slovem rodina co pro nás může znamenat a co pro nás vším je. :)

Jak vysvětlit pojem slova rodina? Je vůbec rodina jen slovo? Každé slovo má v sobě, a to především v českém jazyce, cit a svůj vlastní význam. Ale jaký to cit v sobě skrývá slovo rodina? Šest písmenek může pro mnoho z nás znamenat mnohem víc, než jen slovo. Vystihuje to pevná pouta především mezi rodiči a dětmi. Dále sourozenci a příbuzní. Babičky, dědové, strejdové i tetičky. Ve slově rodina se skrývá zvláštní forma lásky, bez které bychom se málokdo denně obešel. Rodina je naše zázemí, naše podpora v něco víc, než sami doufáme a věříme. Jsou to lidé nám citově blízcí, kteří nám mohou poradit či pomoci. Co ale dělat, pokud nám tento cit v naší rodině schází? Nebo v horším případě, co když nám schází rodina? V tomto případě se dá rodina nahradit lidmi, přáteli, kterým věříme a máme je opravdu rádi. Ale jak rodinní příslušníci, tak nejlepší přátelé můžou někdy podrazit nohy a zklamat. Z čista jasna se tento cit nevratně ztrácí a nikdy se už nevrátí takový, jaký kdysi býval. Proto je na místě uvést srovnání se zrcadlem – rozbijeme-li zrcadlo na střepy, můžeme ho slepit, ale nikdy nebude vypadat tak, jako před tím. To samé platí i o vztazích v rodině či přátelství. Je ale také zapotřebí mít určitou trpělivost a soudnost. Nikdo není dokonalý, a proto než vykonáme nějaký nevratný čin, zamysleme se. Rodina je skupina lidí svázána neviditelnými pouty lásky, důvěry a pomoci. Každý z nás by si mohl přát mít kořeny v italských rodinách, které drží vždy při sobě a nikdy se nezradí. Tyto kořeny v Itálii trvají do dnešní doby a vypráví si o nich celý svět. Věřme, že rodina, jako slovo i jako pojem, nikdy neztratí význam ani existenci. Neboť na tomto světě této zvláštní lásky stále více ubývá. Každý sní o dokonalé rodině. Ale jak si zrealizovat tento sen? To už je jen a pouze jen na nás, jak naložíme s naší láskou, soudností, trpělivostí a spolčeností. Slovo dokonalý nikdy nebude podle našich představ, ale pokusit se o to, můžeme přeci všichni. Pokusit se o lepší rodinu, o lepší život, o lepší svět. Na světě je přeci krásně a rodina je jedna z hlavních, nad kterou bychom se měli pozastavit a popřemýšlet. Je to přeci víc než slovo.
Autor dvorkl, 01.09.2008
Přečteno 569x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí