Honba za pokladem

Honba za pokladem

Anotace: Můj celoživotní názor konečně dostal formu.

Klavíristovi létají prsty po klávesnici, ale tóny se nerozléhají. Švadlena šije novou róbu jako o závod, jen v jehle jí chybí nit. Běžec přes překážky, který dříve trhal rekordy, najednou zakopává a zařazuje se mezi poslední. Očividně jím něco chybí. Něco s velkým N.
Každý z nás někdy byl nebo je tím klavíristou, švadlenou nebo běžcem. Cítíme v srdci prázdno, práce nejde od ruky a myšlenky zalétají do nebeských výšin. Těšíme se na něco, o čem nejsme přesvědčení, že se uskuteční. A zoufale si přejeme, aby se nám nad hlavou znovu rozzářilo slunce, které bude svítit, i když venku prší.
Láska. Magické slovo! Všichni toužíme vyslovovat ho s pocitem, že patří jen nám. Kolem nás se točí svět, ale běží jen o ty dva malé tepající orgány, na ostatním nesejde. Na druhou stranu lidé, kteří stále hledají svou druhou drahou polovičku, hovoří o lásce jako o kýčovitém přežitku. Ach, jací pokrytci. Ale za zlé jim to mít nemůžeme, neboť tato nejmocnější emoce může přesedlat i z nás na někoho jiného, a to najednou přestaneme slavit Svatého Valentýna a 1. máj.
Cynici mluví o chemii. Kdo tomu věří, když se mu ta medicína života dostane do krve? Zahazujeme vzorečky a výpočty a místo nich malujeme vzdušné zámky. Ze zkušeností tušíme, že nám je ten, koho milujeme a koho jednou začneme nenávidět, zase zboří, ale čas je přece podle mistra Einsteina relativní, tak proč ho jednou neposlechnout a nedoufat. Byli jsme stvoření pro milování, ostatní zájmy a činnosti jsou jen omáčka bez chuti, která se až láskou okoření k dokonalosti.
Vždyť za tu krásnou větu po každém ranním probuzení nejistota nečekaného konce stojí. Abych splnila poselství života, honím se za sladkými slůvky: „Dobré ráno, můj poklade…,“
Autor kryndy, 21.04.2009
Přečteno 351x
Tipy 6
Poslední tipující: Tracy Beakerová, Herbert Dalloway, Karlička, enigman
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Máš pravdu, stojí to za to. Všechna trápení, stejně ti pak zůstanou hezké vzpomínky. Takže si to hezky užívej a nemysli na nějaký konce. Ty přijdou, až bude čas. A teprv tehdy budeš připravená je řešit.

24.04.2009 08:34:00 | Liss Durman

Ano, kdyždý se honí za svým pokladem, ale pak.. když ho má.. si ho mnohdy přestává natolik vážit. Ale je pravdou, že si ho dost hlídá, aby mu ho někdo jiný hledající svůj poklad, neodcizil.
Jinak; pěkně napsané.;-)

22.04.2009 15:30:00 | Karlička

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí