Májový motýlek se rozlétl do všech koutů světa...

Májový motýlek se rozlétl do všech koutů světa...

Anotace: Úvaha o zamilování se, o lásce, o májovém motýlku a o jeho krásném tajemství ;)

Máj – to má být přeci lásky čas. Zdá se. Je to asi opravdu tak. Celé mé okolí je obklopeno jakýmsi růžovým povlakem, jakoby každý z mých přátel měl na čele napsáno ,,Jsem zamilovaný.“ Nyní se dívám na modrou oblohu, čistě modrou, bez jediného obláčku. Přemýšlím, co to zamilování vlastně je. Jak se najednou z ničeho nic můžou v břiše objevit motýlci, kteří nás šimrají každou chvilku, když myslíme na svou drahou polovičku. Jsou barevní, plní optimismu, radosti a veselosti. Mají náruč otevřenou a oči rozzářené. Je to opravdu tak, že se zamilujeme pomocí jiskry? Že se s někým seznámíme a při podání ruky najednou z jednoho na druhého skočí malý plamínek, který mozku hlásí alarm, že se před jeho očima objevil člověk, který je nám předurčen? Nebo očucháváme své okolí a hledáme vůni, která nám je nejpříjemnější? Snad doufám, že výběr není čistě fyzický, určitou roli hraje přeci i vnitřní já – charakter a srdce. Májový motýlek přeci nemůže být tím, kdo rozum ostatním bere. Nebo snad ano? Vzpomeňme si na naše první zamilování se. Jaké to bylo? Ve školce? Platonické? Opravdové? Jen vzpomínejte. Vzpomínejte na toho druhého člověka, co jste na něm měli rádi? Třeba se vám jen líbil, nebo byl na vás hodný. Dělil se s vámi o svačinu, nebo naopak vás strašně škádlil? Zahřálo vás u srdce trocha nostalgického vzpomínání na někoho, koho jste měli, nebo dodnes máte, rádi? Určitě, pevně v to doufám. Vždyť každé ,,mít rád“ nebo ,,být zamilován“ nebo snad dokonce ,,milovat“ je to nejkrásnější, co může někoho potkat. Mít přátele, kteří se s vámi dělí o své radosti i starosti, kteří jsou vždy nablízku, když je potřebujete, takových není moc. Važte si jich. Stejně tak jako vašich lásek. Přátelství je také formou lásky.
Rozlétl se náš májový motýl do všech koutů světa a krade rozum zamilovaným? Komu ho tedy dál předává? Asi těm, kteří už mají lásku pevně v hrsti. Ale jak může mít někdo pravou lásku v hrsti, ptám se! Motýlek mi tiše šeptá své tajemství: ,,Pravá láska se nedá popsat - ta se musí prožít"
Autor Estefania, 23.05.2009
Přečteno 275x
Tipy 1
Poslední tipující: Mademoiselle S.
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí