Valentýn

Valentýn

Anotace: Za jaký kopete tým...?...nebo úplně jiná skupina?

Sv. Valentýn
Svátek, který pro některé lidi znamená něco děsivého, hrozivého, ale hlavně růžového. Ale pak se najdou lidé, kteří v něm vidí něco kouzelného a krásného. Když se nad tím tak zamyslíte, co je vlastně správný názor?
Chápu obě skupiny lidí, protože potřebujeme snad den na to, abychom si řekli, že se milujeme? Opravdu je důkazem naší lásky to, že si koupíme nějaký dárek? Láska má být přeci nezištná, ale vsadím se, že kterákoliv žena, která by od svého partnera nedostala 14.2. dárek, by zuřila a udělala scénu. A já se ptám proč? Co je tak dokonalého na tom to dnes už komerčním svátku?
Jenže tady vůbec nejde o nějaký svátek. Nezáleží na tom jestli je 14.2. nebo jiné datum. Tady prostě opravdu jde jen o to za jaký tým „kopete“. Pokud budete zamilovaní, překousnete i to že každá výkladní skříň vypadá jako odporný růžový bonbon, že jsou všichni usměvavý a vypadá to jako by se hromadně zfetovali. Ale pokud jste nešťastní, je pros vás tento svátek otravným, nechutným. Říkáte si miliony důvodu proč je vám tento den ukradený a že na něm nezáleží, ale jste si tím tak docela jistí?
Můžete na 100% odpřísáhnout, že je vám tento svátek natolik ukradený, že až si najdete partnera tak mu řeknete: „Zlato promiň, ale já Valentýn neslavím, nepotřebuji mít určený den na to, abych ti řekla, jak tě miluji.“
Ruku na srdce kolik z nás by něco takového udělalo? Když si to tak vezmete tak český 1. Máj je něco v podobném duchu, ale proti tomu nikdo nic nemá. Co vám na valentýnu vlastně vadí? Že je komerční? 1. Máj také, ale nikdo na to nic neřekne. Navíc komerční svátek jsme si z něj udělali my lidé sami. Nebo snad, že je valentýn z Ameriky? Tak tuto utkvělou představu jsem měla také, než jsem se dozvěděla, že tento svátek pochází dle některých legend z Říma. Legenda říká, že císař Klaudius toužil po moci a válčil. Vojákem se mohl stát každý svobodný muž. Moc svobodných mužů se ale do jeho armády nehlásilo a Klaudius si to vysvětloval tak, že mnoho mladých dává přednost lásce před válkou a tak zakázal sňatky. Valentýn byl kněz, který se rozhodl tento zákaz neuposlechnout a oddával mladé páry dál. Při jednom takovém to sňatku však vtrhli do kostela vojáci a Valentýna zavřeli. A potom se stalo něco velmi zvláštního. U jeho oken a dveří se začali shromažďovat dopisy a drobné dárečky od těch, kterým pomohl nebo se chystal pomoci tím, že je oddá. Dávali mu tím najevo, že věří stejně jako on v lásku. Dcera jeho žalářníka se také rozhodla, že jej navštíví a vymohla si dovolení na otci. Valentýn se do ní zamiloval.
V den jeho popravy, tedy 14.února 269 př.n.l., ji zanechal dopis, ve kterém se jí vyznává ze své lásky a podepsal jej: „
Od Tvého Valentýna“. (Zde bychom mohli hledat původ "Valentýnských přáníček")

Ano, nadruhou stranu musím přiznat, že Američané tento svátek velmi zprofanovali, ale no a co? A kdyby to udělali Francouzi nebo Britové bude to lepší? Nebo to musí být nějaký jen český svátek abychom ho slavili? Ale upřímně kolik svátků je přímo a jen českých?
Třeba vánoce. Vánoce kdysi oslavovali pohané jako svátky slunce, pak přišli křesťané, malinko to upravili a máme Vánoce a slavíme, že se před 2000 lety narodilo malé dítě. A řeší to snad někdo? Ne, protože jsou to vánoce, děti mají dárky, kapra a bramborový salát, tak proč odsuzujete svátek sv.Valentýna? Nebuďme tak pokrytečtí, jenom protože jsme sami, může se totiž stát, že během doby mezi dvěma svátky valentýna poznáte pana Božského a přece si nenecháte ujít tak hloupě růžový den jako je Valentýn jen kvůli toho, že jste loni byli sami…
Takže buď patříte ke skupině lidí kteří milují tento svátek, nenávidí a nebo jsou věci co se vám na něm líbí které nesnášíte.
Tak co za jaký tým kopete Vy?

Zdroj informací o knězi Valentýnovi:
http://www.infodomecek.cz/clanky.php?ID=97
Autor Anye, 10.08.2009
Přečteno 432x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

dělával jsem to tak, říkával jsem, že tento svátek neslavím. a dnes si myslím, že je hezké vyhradit si den na lásku. není na tom špatného vůbec nic. a zamilovaný taky nejsem.)

15.09.2011 20:32:00 | tenflipskáj dysfunkt

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí