Asertivní vlk

Asertivní vlk

Anotace: vlk se nažral a koza nezůstala celou

Slovo asertivní mám ráda. Vlastně nikdy nemám jasno, co konkrétně v kterých situacích znamená, ale myšlenka toho slova, je mým každodenním problémem. Co až můžu říct? Kdy hájím svá práva a kdy už druhým ubližuji? Kde je hranice mezi mou svobodou a svobodou druhého?
Svůj problém s asertivitou jsem se snažila řešit hraním sólo. Kdykoli bylo na výběr společně nebo každý sám a v principu bylo jedno, zda dohromady, nebo každý sám za sebe - měla jsem jasno. Pak ale přijdou chvíle, kdy zjistíte, že Vám to sólohráčství nic moc nedává, že vás to nebaví, že jste to vlastně chtěli jinak. Jsou věci, kterých sami o sobě nikdy nedosáhneme a pak přichází na řadu kompromis. Dlouhé diskuze jejichž výsledkem by měl být nažraný vlk a celá koza, ale často vlk zůstává hladov a koza smutná...

Pak kozu napadne, že vlk nebude tak hladový a zlý, když mu kousek sebe dá, začne kopytem a vlk si říká: "No lepší než nic, ale..." a koza si říká "Promiň, promiň jsem tak sobecká, tady máš celou levou zadní. I horolezcům přece stačí tři opěrné body." a vlk se mlsně oblízne, hodí křivý úsměv a hladově čeká dál. Koza si zakřivení jeho úst s nadějí vyloží jako úsměv. A říká si: "Vždyť on mě má tak rád, že mě bude na rukou nosit, bohatě mi pak pro obhospodaření naší společné domácnosti postačí přední tlapky a láskyplně předá vlkovi i svou druhou zadní hnátu. Vlk se nají, spokojeně usne a chrníc sní o stádu koz, jež se před ním krásně promenádují po pastvině. Z líbezného snu ho ale probudí jeho drahá koza, která svým tenkým hláskem říká: "Miláčku, přinesl bys mi trochu zelí?" a vlk rozespale otevře jedno oko a pak druhé a s hrůzou zjistí, že má doma místo krásné kozy zbědovanou ruinu. Asertivně se zamyslí a řekne si. "Mám já tohle zapotřebí?" sbalí svých pět švestek a hrdě odkráčí za svým snem - za loukou plnou krásných koz.
Autor topící se sníh, 19.04.2011
Přečteno 427x
Tipy 8
Poslední tipující: PetTulak, Richter Rosenheim, Mraveneček, Juan Francesco de Faro, drsnosrstej kokršpaněl
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To byl spíš bezcitný vlk prospěchář a koza byla značně nesebejistá, s nízkou sebeúctou a taktéž neasertivní.

23.04.2011 22:37:00 | Juan Francesco de Faro

ale někdy je to úplně jinak

20.04.2011 22:16:00 | drsnosrstej kokršpaněl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí