Milovat

Milovat

Anotace: „Pouze život, který žijeme pro ostatní, stojí za to.“ Einstein

Dnes mi po dlouhé době došlo, že žijeme ve velmi křehkém světě, že jednotlivé okamžiky mohou býti nezvratné, věci které nás obklopují pomíjivé. Zvláštní, člověk si vlastní ztrátu uvědomí teprve tehdy, když k ní dojde. Když odejdou ti, na kterých nám záleží, poztrácejí se úsměvy, doteky, slůvka, která hřejí…Ale i přes to všechno si dále vytváříme vazby. Otvíráme svá srdce a pokládáme své sny, aby ti, které milujeme, kráčeli zlehka.
Někdo kdysi řekl, že ke štěstí si každý smí dojít jen tehdy, když miluje. Nezáleží na tom, jak moc jsme sami milováni, ale na tom, jak mnoho dokážeme milovat ty druhé. S láskou je nás více, čím víc jí máme, tím víc jí smíme dát. Až teprve tehdy, když milujeme, stáváme se člověkem. Opatrujeme a vážíme si, obětujeme a dýcháme za ty ostatní. Z každého z nás, láska, kterou si v sobě nosíme, vyzařuje. Denně kolem nás projdou stovky lidí, které si v davu nemusí pamatovat naši tvář, ale pokud už zaujmeme, nikdy nezapomenou, jak se vedle nás cítili. Jak mnoho jsme pro ně znamenali. Jak úžasný byl úsměv v záplavě slz, dlaně, které pomáhaly vstát, konejšivá slova, když večer usínat nelze. Už proto všechno stojí za to milovat. Dávat. Vím, může nám být ublíženo, bolest, když někoho ztratíme nepopsatelná, ale i přes to všechno, ten pocit, když se máme pro koho probouzet, je nepopsatelně krásný….
V životě se musíme naučit věci brát tak, jak přicházejí. Užít si je, nepromarnit jedinou vteřinu. A až budou odcházet, naposledy se ohlédnout a rozloučit se, aby nám nemuselo nikdy být líto, že jsme naposledy neobjali…
Autor Sunny, 21.03.2006
Přečteno 1385x
Tipy 4
Poslední tipující: J's .., fijalka
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (19x)

Komentáře

Tohle dílko se mi velmi líbilo. Jde vidět, že je inspirované. Cítím z něj lásku, pokoru a upřímnost. 92 b. Jupí..

30.03.2006 16:03:00 | WhiteShadow

Děkuji za to pozvání...
Už mi pravil jeden "synek,"
říkáte mu tady Stínek,
ale já mám (bohužel)jiné poslání...

V tu dobu já nejsem k mání,
neboť místo rozjímání
s přáteli z Literu
jsem v práci.Já se na to vy--

Někdy příště...:o)

26.03.2006 15:27:00 | Roko

Musím jenom souhlasit s Tvými slovy, pod to bych se mohla klidně klidně podepsat,neboť vyjadřuješ i můj názor. Jen k jednomu jsem ještě přišla: Abys mohla lásku rozdávat - musíš mít ráda sama sebe. A to je někdy hodně těžké(aspoň já mám tu zkušenost).

Posílám sluníčkové pozdravení.

26.03.2006 14:23:00 | Roko

presne Koste... myslim ze sem právě ziskal stejnou zkusenost :) Sunny: Sem opravdu rad, ze sem to pochopil stejne jak Ty.... Dekuju.. Mej se a dobrou noc...

24.03.2006 21:14:00 | Meliorist

Ty slůvka obsahují hrozně moc lásky.. Krásné a postavené na mých oblíbených citátech.. :) Chválim..:)
Tak.. dám 80...:) Překrásný den...

23.03.2006 09:40:00 | Movinecka

Sakra slunííčko moje..Pravdu díííš:) Ale asi patřím k těm kterým to líto je...Spousta věcí mi je líto..ale zase jak kdy! Někdy někoho obejmu už s tím že to je naposled a pak jen hezky vzpomínám!
Mám tě hafíí moc ráda:) Opatruj se a písej a písej!!:)
Makret=*

22.03.2006 21:35:00 | makretka

Myslím, že ve vztahu je důležité nejen dávat, ale i dostávat, jinak člověk časem přestane mít chuť dávat a je otrávený ze sebe i z toho druhého. Rovnováha je důležitá a nemůžeš dlouhodobě dávat víc, než dostáváš, nemáš z čeho. Alespoň tak to mám já vyzkoušené.
Sluníčko, ty ses nám zase rozepsala, to je fajn!
Mám tě moc ráda, měj se krásně a vyřiď, prosím, tomu sluníčku na obloze, že už by mělo být jaro :-))).

22.03.2006 19:47:00 | Alea - kometa kdovíco přinese

A vidíš, loučení rád nemám, proto asi patřím k těm, kterým to líto je.. stále si nechci připustit, že je něco naposled, vždyť dokud člověk žije má příležitost lásku dát.. a pak najednou ten blízký odejde a nevrátí se již nikdy.. snad malou útěchou pro toho, kdo zůstal a chvíli s ním šel kus cesty, jsou vzpomínky, kdy bylo snadné milovat..

22.03.2006 14:53:00 | J's ..

Hezká úvaha, zaslouží si uznání.

22.03.2006 09:27:00 | Hariet

su magor, ale to sis jistě všimla :) ne "má", ale "máš".
v prvním komentáři.))
hehe, baví mě plnit prázdná místa:)

22.03.2006 00:00:00 | Totenkopf

Eh, zapoměl sem za hih čárku:)
já tem slohům nerozumím:))

21.03.2006 23:58:00 | Totenkopf

Hih mám tě rád Sun:))))
Jinak bezkomenáře bo má pravdu:))

21.03.2006 23:57:00 | Totenkopf

Pěkné sluníčko.. jen se může stát, že se člověk nestačí ohlédnout a rozloučit.. A proto by neměl nic odkládat na potom. Objímat milované jako by to bylo naposled a říct jim, že je má rád, aby to věděli teď. Hih, mám tě ráda, Sun :)

21.03.2006 23:46:00 | Euka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí