Co je to vlastně láska

Co je to vlastně láska

Anotace: Pro Daniela, který má nejenom hezké jméno, ale je i moc milý a tak bych mu chtěla poděkovatza to, že je

Jeden můj kamarád tvrdí, že na celém světě žijí jen 3% lidí, kteří se doopravdy milují. Každé ráno vstanou a vědí, že se probouzejí vedle toho nejdražšího člověka, který jim byl kdy souzen. A když pak večer usínají, ten pocit, že se smějí přitulit k někomu blízkému, je nepopsatelně krásný. V životě potkáme tisíce lidí se kterými se dáme do řeči, další tisíce mineme, aniž bychom prohodili jedno jediné slovo, ale stále zůstává hrstka těch, kterým dovolíme poznat náš svět. Pár z miliard, které nesmíme nechat odejít. Z nějakého důvodu, aniž bychom je znali, se zamilujeme do jejich úsměvu, stříbrné sponky ve vlasech, pohledu, který nám na ulici věnují, nepodstatných maličkostí, které by třeba jindy ani význam neměly. A když pak takoví lidé mají spolu být, osud je svede dohromady ještě několikrát a popostrčí dopředu, aby udělali první krůčky, aby pak jeden druhého životem provedli. Láska by se na náhody spoléhat měla. Co jiného je láska než jen náhoda několika sympatií a ještě toho něčeho kouzelného, které popsat nelze, dokonce ani spatřit. Kouzelné věci lze jen ze srdce procítit a ponechat v sobě. Být za ně vděčný a děkovat…
Co je tedy láska? Stiskem dlaně, když v bolestech sténáme? Radostí, kterou s námi milovaný člověk sdílí? Pohlazením? Úsměvem? Pocitem, že se smíme o někoho opřít? Ať už je to cokoli určitého či naopak abstraktního, nemá smysl se přít, vždyť láska je to jediné, co nás mnohdy drží při životě a pomáhá zdolávat překážky.
Když jsem se zeptala své babičky, jak vnímá lásku, odpověděla mi, že láska je to, co večer probouzí dědečka, když ona nemůže bolestí spát a on jí namasíruje nohy a povídá si s ní dokud ona neusne. Jak dokonalé. Vědět, že pro někoho i za padesát let budu natolik důležitá, aby mne po večerech uspával a ráno mi například připravil snídani, jako to už několik let dělá děda, protože se babička neudrží na nohou. Věřit, že tohle všechno dělá ne že musí, ale protože chce, protože i po těch 50 letech cítí něco víc než jen lidé na ulicích, kteří se denně míjejí…
Ať tak či tak, teorie 3%nemůže být pravdivá, neboť je to jen ubohý zlomek pro takovou obrovskou spoustu lidí. Důkazem může být například mail, který mi nedávno někdo poslal a v němž malé děti odpovídaly na otázku: „Co je to láska“….tak si to užijte, když jsem četla já, jen jsem se nevěřícně usmívala:o)
***Když vás někdo miluje, vyslovuje vaše jméno jiným způsobem. Víte, že vaše jméno je v jeho ústech v bezpečí. (Billy, 4)
*** Láska je, když se děvče navoní voňavkou a chlapec si dá na sebe vodu po holení a potom jdou spolu ven a navzájem se vonějí. (Karl, 5)
*** Láska je, když se jdeš s někým najíst a dáš mu většinu svých hranolek bez toho, aby jsi chtěla jeho. (Chrissy, 6)
*** Láska je to, co tě rozesměje, když jsi unavený. (Terri,4)
*** Láska je, když moje mamka udělá kávu pro taťku a trochu z ní odpije, než mu ji dá, aby si byla jistá, že chutná dobře. (Danny, 7)
*** Láska je to, co je s vámi v místnosti během Vánoc, když přestanete otvírat dárky a posloucháte. (Robby, 5)
*** Láska je, když povíš chlapcovi, že máš ráda jeho tričko, a on ho potom nosí každý den. (Noelle, 7)
*** Když se mají dva rádi, zůstanou spolu, i když jsou z nich malá stařenka a malý dědeček. (Clare, 5)
*** Moje maminka miluje tatínka, proto mu dává nejlepší kousek z kuřete. (Elaine, 5)
*** Láska je, když maminka uvidí tatínka zpoceného a smradlavého, a i tak ho považuje za krásnějšího než Roberta Redforda. (Chris, 8)
*** Když někoho miluješ, tvoje oči běhají nahoru a dolu a z tebe vycházejí malé hvězdičky. (Karen, 7)
*** Láska je, když maminka vidí tatínka na záchodě a nemyslí si, že je to hnusné. (Mark, 6)
*** Opravdu byste neměli říkat někomu "Miluju Tě", pokud to nemyslíte vážně, ale když to tak myslíte, raději to říkejte často. Lidé zapomínají. (Jessica, 8)

Krásný den, Sunny:o)
Autor Sunny, 28.03.2006
Přečteno 1113x
Tipy 2
Poslední tipující: d---
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (8x)

Komentáře

Dík že mi připomínáš co je to láska... Už je to dlouho co jsem ji poznal a tehdy jsem si myslel, že neztratím. Teď poznávám jen dívky, které si myslí, že láska je něco jiné, protože ji nepoznali... Ten Mark pobavil :-)

20.09.2008 14:56:00 | d---

Vždycky když je mi tak nějak smutno, najdu si tuhle "úvahu"... :) Je tak povzbuzující... tak sladká...

07.03.2007 10:09:00 | Movinecka

Sunny,musím říct,že mě tvá úvaha dostala.Nikde jsem ještě nespatřila nic co by se nedotklo tolikati srdcí jako právě tento text.Souhlasím s tebou,že 3%jsou málo.Tvůj kamarád má jistě pravdu v tom,že se každé druhé manželství rozvede,ale myslím,že to není tím,že bychom méně milovali.Milujeme stále stejně intenzivně,jen nemáme příležitost to prokázat.Naše doba je zrychlená,nemáme čas na poznávání,na ohňostroj citů a vše co je na lásce tak krásného.Dnes se vždy najdou důležitější materiální věci.Ale věřím,že stále více jak 3%lidí,miluje,tak jako miluje děda svou nemocnou babičku nebo "outsider" s duší básníka svou dívku.Stále se najdou lidé,kteří nad námi ční,ne talentem ani penězi,ale tím,že dokáží nespoutaně milovat.

30.07.2006 20:26:00 | Haydée

80b, zdařilé dílko..to odlehčení v závěru nemá chybu..

16.04.2006 21:14:00 | WhiteShadow

Co je láska vlastně nikdo neví.. Protože cit, který se tím slovem označuje, má mezi každými dvěma lidmi trochu jinou podobu.. Ale je krásný a dělá život pěkně chaotický, přitom mu však dává řád.. Sun, napsalas to krásně a co řekly ty děti, je fakt úžasný:) Mám tě ráda, Sun. A jinak všechny miluju :)))hehehe

13.04.2006 10:44:00 | Euka

Často se směšují pojmy milovat a být zamilován. Je mnoho lidí, které miluji, od rodičů až po přátele. Kdysi jsem řekla, že bych pro přítele dýchala. Té kamarádce, které jsem to řekla, se to zdálo nepředstavitelné. Ale nic se na tom nezměnilo ani poté, co jsme se rozešli. Snad už do něj nejsem zamilovaná, ale pořád ho miluju tak, jak miluju jen několik málo dalších lidí. A v tom je ten rozdíl.
Tvé dílo je pěkné, také si myslím, že tři procenta jsou hodně málo. Ale pokud by to bylo procento manželství, kdy spolu zůstanou a celý život se milují, pak bych tomu možná i věřila.

04.04.2006 21:01:00 | Alea - kometa kdovíco přinese

Vždyť láska se nedá sepsat do čísel..Nemůžeme jí určit jen nějaká procenta.. a 3% je ke všemu až hrůzostrašně málo..Láska je všechno jen ne čísla...Nechce toho mnoho, moc nežádá a přesto dá všechno co umí..Ale taky ne čísla..Nedá čísla nakolik koho milujeme...Takže Sunny souhlasím s Tebou, musím oponovat druhému názoru se třemi procenty:)

31.03.2006 20:09:00 | makretka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí