Láska

Láska

Anotace: Nepředstavuj si lásku takovou jakou hledáš. To není ono....

Téma láska, toť téma věčné. Již od doby, co se na světě objevil první člověk. Položme si otázku. Proč Bůh otec stvořil tuto zemi? Nudil se snad? Vždyť tu byl sám. No možná. Ale především proto, aby mohl někoho milovat. Ať už přírodu, jak faunu tak flóru. Ale především stvořil člověka ku obrazu svému. Naučil jej milovat všechno živé i neživé, ale hlavně ho naučil milovat sebe. Jak je psáno v písmu svatém. A aby mohl i první člověk ,,jmenoval se Adam“ někoho milovat, někoho míti rád, stvořil z něho ženu, Evu. Toto jest začátek lásky.
Bůh však člověka tolik miloval, že vyzval Noema aby postavil archu. Aby mohl své milované děti zabít, aby smyl špínu z tohoto světa. O pár let později Bůh dokázal svoji lásku k člověku tím, že nechal ducha svatého, aby uvedl do požehnaného stavu Marii, ženu Josefa z rodu Davidova. To bylo naposled, co Bůh ukázal lidem, že je má rád.
Z této lásky se zrodil jeho jediný syn Ježíš Kristu. Spasitel světa. Ježíš prokazoval lásku k nám po celý svůj život. A lid mu jeho lásku oplatil tím, že jej nechal ukřižovat.
Budeme-li hledat lásku dále v dějinách lidstva vzpomeňme na největšího básníka 20. století Jiřího Wolkera. Vždyť jen jeho poezie je plná lásky.
Robert Stephenson Smyth Banden-Powell, lord z Gilwellu. Beze sporu největší osobnost 19. a 20. století. Tento muž ovlivnil tradice většiny zemí Evropy. Muž o kterém zde píši je zakladatel skautingu. Největšího a nejúspěšnějšího mládežnického hnutí světa. Skautingu, který přetrvává do dnes. Přetrvávají jeho hodnoty. Láska k přírodě, bližnímu svému, ale i láska k nepříteli (soupeři).
Však i v naší malé zemičce jsou a byli lidé, kteří život svůj zasvětili lásce. Jmenujme např: Antonín Benjamin Svojsík, Rudolf Plajner, T.G.M., Karel Hynek Mácha, Josef Jungman, Josef Dobrovský, Josef Kajetán Tyl, Karel IV a mnoho dalších.
A co dodat závěrem? Jednu malou radu. Hledejme lásku uvnitř naší duše, uvnitř našeho srdce, prostě v nás. Nesuďme lidi podle vzhledu, ale podle jejich lásky. Vždyť láska je to nejlepší, co nás potkat může. Proto si jí važme, pokud jí máme. A já si myslím, že lásku v sobě má každý. I ten největší zoufalec, i ten co je pořád sám.
Autor Hawkey, 26.12.2004
Přečteno 2406x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (7x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí