Láska bez pocitu lásky

Láska bez pocitu lásky

Anotace: Má první úvaha o lásce, nebo spíše možná o přátelství.

Láska bez pocitu lásky

Jistě, láska je nepopsatelná, to je známá pravda. Ačkoliv když se nad tím zamyslíme, tak každý kdo je zamilovaný popisuje lásku, když se o ní baví třeba s kamarády. Vždyť přece všichni víme, že láska je takové to, když si na danou osobu vzpomenete a máte takový šťastný pocit, možná se vám malinko sevře žaludek, možná vás někde zabrní. Někdo se při vzpomínce na svojí lásku zasní, někdo se usměje. Myslíte si, že byste pro toho člověka udělali všechno co je i není ve vašich možnostech. Když jste s tím člověkem, je to ten nejlepší okamžik v životě.
Ale všechno tohleto, všechny tyhle emoce a myšlenky doprovází ještě jeden pocit. Nebo spíše ,,Pocit“. A to je onen nepopsatelný pocit lásky. To je to co nemůžeme popsat, to vědomí , že daného člověka milujeme. Prostě ten pocit, že je to vaše láska.

Ale co když k někomu chováte veškeré emoce, které jsem popisoval výše. Myslíte si o někom, že je to nejlepší člověk, nejlepší osoba jakou znáte. Jste šťastní za to, že jí znáte. Jste hrdí na to, že jste její kamarád. Když je pryč, stýská se vám po ní, když je s vámi , jste z toho možná někdy malinko nervózní, ale jinak jste moc rád, že jste s ní. Víte, že máte hrozné štěstí, že vás náhoda přivedla dohromady a jste si sakra jistí, že byste byli chudší, kdybyste danou osobu neznali. Řešíte její starosti, její radosti, líbí se vám její charakter, její duše , líbí se vám prostě celkově. Ale i přesto , i přes všechny tyhlety emoce víte, že jí nemilujete. Prostě tam chybí ten pocit lásky.

A vy jste na jednu stranu rádi, že to tak je. Jste spokojeni a šťastní, že jste dobří přátelé , kteří si rozumí a baví se o všem o čem se bavit dá. Smějete se spolu. Máte se rádi jako kamarádi. A to vám stačí, naopak , možná si myslíte že je to ,,až moc“, že máte opravdu veliké štěstí, že takovou osobu znáte.
Ale na druhou stranu si říkáte:kdo je lepší než ona? O kom přemýšlím a na koho vzpomínám více než na ni? Uvědomíte si že na nikoho. Tak je to potom pro vás jen přátelství? Máte podobné pocity, jako když jste zamilovaní , ale chybí vám tam ten jediný, ale veledůležitý pocit, pocit lásky.
A vy přemýšlíte o tom, že možná kdybyste něco zkusili, mohlo by to třeba i vyjít. Ale vzápětí vám dojde, že byste vy sami nebyli šťastní. Spíše naopak. Nemilujete tu osobu, spíše ji zbožňujete a obdivujete a máte hrozně rádi a jste šťastní, že jste přátelé. A jste spokojeni že to tak je. Tak proč se to pokusit zničit? Stejně byste nebyli šťastní ani vy.

A tak čekáte. Čekáte dlouho, protože máte v hlavě nepořádek a přehazujete si tam slova: ,,Když se nezamiluji do ní, tak do koho?“a jste vzápětí nešťastní , protože máte pocit, že lepší osobu nepotkáte. Ale pravděpodobně jí jednou potkáte. A zamilujete se do ní. A bude pro vás tou nejdůležitější osobou. A zapomenete na svojí kamarádku, nebo spíše více než kamarádku? Nikoliv. Budete si dobře pamatovat, že tahle osoba pro vás hodně moc znamenala a stále znamená, že jste rád, že ji znáte a že si spolu rozumíte.
Nakonec budete zamilování se vším všudy co k tomu patří. Budete zamilovaní s pocitem lásky.

A několikrát budete vzpomínat na svoji více než kamarádku. A možná si přiznáte, že to, co jste k ní cítili, byla víceméně láska. Bylo to a stále je obrovské přátelství. Stále tu osobu zbožňujete a teď už si možná přiznáváte že to byla a stále je, láska. Jen láska bez pocitu lásky.

Neboli přátelství.
Autor Walome, 02.08.2006
Přečteno 592x
Tipy 2
Poslední tipující: Megs
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Super!

23.03.2008 17:03:00 | Megs

Jo jo,je to svatá prvada, vážně tohle platí. Sám to zažívám.Jenomk povídece (možná je to tím že jsem už moc opilý) ale občas jsem se v tom ztrácel. ale jinak pravda je na tvé straně, PĚKNÉ!

18.03.2008 01:37:00 | Sorg

Zajímavá moc zajímavá úvaha.
Musím ti strašně moc poděkovat, protože i když se ti to může zdát směšné jsme ti za Tvůj komentář k mojí minipovídce A začalo to úplně nevinně... strašně moc vděčná, knečně to byl negativníkmentář a tím víc se mi zamlouv, že mne ososbně se to také moc nelíbilo, ale stejně jsme to sem dala, no..:) Fakt díky, moc mně to potěšilo

27.01.2007 22:27:00 | Santinan Black

Nedá se než souhalsit, se vším, kdo by to dokázal napsat líp? Avšak mě se už stalo, že já jsem měla takovýho přítele, bylo mi s ním dobře, prostě... ideální kamarádství. A on mě neskutečně zradil tím, že se do mě zamiloval. CO dělat pak? Jak to vyřešit? Nemohla jsem s ním nic mít, je to můj kamarád, i když ho mám hrozně moc ráda, není to láska.
Snad to více či méně přebolelo, našel si jinou dívku a my jsem zůstali přáteli, takovými, jakými jsme byli i před tím. Přesto, uvědomuju si, jaký je rozdíl mezi láskou a přátelstvím. Musím říct, že když mě miloval a já to něvěděla, bylo to tak nějak... lepší. Teď musí rozdělit svý city mezi mě, svou kamarádku, a dívku, kterou miluje. Spokojím se s tím, musím, nemůžu sobecky vyžadovat celou jeho pozornost. Co si budeme povídat, i tak žárlím:D Avšak, i já mám svého kluka a můj kamarád si musel projít daleko horšími věcmi. Možná to, že jsme stále přátelé, jen dokazuje, že nás nerozdělila tak silná překážka, jako je láska.

19.11.2006 12:02:00 | Sirael

To je krásně napsaný.. Takový smutný, ale při tom krásný.. Třeba čekáš na tu pravou, snad si v koutku duše říkáš, že tohle ještě není ona, že ONA -ta pravá, je na tom ted stejně jako ty a čeká na tebe. Třeba se stačí kolem jen lépe podívat nebo mrknout do neznáma. Neboj, ty ji najdeš, tak jako každý člověk. Přeju ti to
Jinak děkuju za komentáře, potěší:)

27.08.2006 13:53:00 | Katitek

Kdybych napsala svůj pocit, tak by to bylo ve výsledku to samé jako psala slečna předemnou. Proto děkuju i já, myslím, že k téhle úvaze se ještě párkrát vrátím...;)

27.08.2006 00:21:00 | vetřelkyně

Líp by to asi nenapsal nikdo. Taky jsem to zažila, ale s tím rozdílem, že jsme to zkusili a zničili tím to přátelství, ve kterým jsme si plně důvěřovali. Teďkom můžu jen věřit tomu, že časem si budem zase věřit a budeme přátelé. Kdybych to nechala být - kdybych to nezkoušela, mohla jsem mít přítele a nemusela jsem u něj důvěru znovu nalézat stejně jako on u mě. Napsal jsi to pěkně a já si tohle díky tobě uvědomila. Díky.

10.08.2006 17:16:00 | Karlička

Toto jsem už jednou cítil. Napsal jsi to opravdu skvěle, ztotožňuji se s tím

09.08.2006 22:07:00 | Muta cum liquida

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí