Druhá šance

Druhá šance

Anotace: Dát druhou šanci či nedát? Trpět či milovat?

Ležím v posteli a přemítám nad.. nad čím vlastně? Nad tím, jakej má život smysl? Nad tím, proč má láska dvě tváře, jednu krásnou a druhou TAK krutou? Nad tím proč dát druhou šanci někomu, kdo tak moc ublížil? Proč riskovat, že to udělá znovu? Ale proč riskovat, že o něj přijdete, když víte, že ho nade vše milujete?
DRUHÁ ŠANCE.. Je snad láska jako odvíjející se natáčení filmu? Jeden udělá chybu, a tak se zkouší znova.. „Klapka!“ „My a láska podruhé!“, cvak. Ale vždyť ani na podruhé se to nemusí podařit.. Co pak? Zkouší se to dál? A je to pak ještě láska nebo už jen povinnost. Nebo opravdu jen film, divadlo?
Milujete.. Milujete celým svým srdcem, tělem, duší.. Nevnímáte svět. Myslíte, že prožíváte to, co nikdo jiný, že je všechno perfektní, úžasný, krásný, nepřekonatelný. Že vaši společnou lásku nic nezlomí.. Ale pak najednou..
..najednou přijde ledová sprcha..facka..rána bičem, co nechává v duši a v srdci hlubokou jizvu. A přitom.. přitom to způsobily jen pouhá slova.. Slova a činy.. Slova, co postrádaly příchuť lásky.. Slova, co ubližují.. Slova, co ničí..
Slzy se vám z očí valí jako nezadržitelné neposlušné toky řek, co se vylévají z břehů. V mysli vám proběhnou veškeré společně prožité chvilky, veškeré doteky, polibky.. každý kontakt a vzpomínky na to, jak jste si spolu plánovali budoucnost.. sliby. Čím dál bolestněji si uvědomujete, že ON pro vás znamená víc, než jste si do těchto chvil mysleli, že být bez něj je tak těžké, že nedostat od něj sladký polibek je ještě těžší, že představa, že je s jinou a že se jí dotýká, je zdrcující.. Proklínáte ho, nenávidíte ho a přitom ho stále milujete!!!
A pak vás začíná znovu dobývat.. slibuje.. vyznává lásku.. A vy váháte.. váháte, zda mu věřit.. Napadá vás milion důvodů a otázek.. Proč mu věřit? Proč se znovu vystavovat tomu, že vás opět zradí? Proč znovu riskovat, že se budete topit v slzách? Protože ho milujete? Protože slibuje? Proto mu máte dát druhou šanci? Proto máte lámat svoji hrdost?
Svádíte v sobě neustále boj.. co dělat? Být s ním či nebýt? Milovat či truchlit?
A pak mu ji nabídnete.. Ale jak s ní naloží? Ublíží vám znova? Splní sliby? Nebo zničí všechno? Bude vás milovat víc nebo míň? A co vy, dáte mu pak další šanci, když to udělá znovu? Otázky.. a jejich tolik..
Ne.. Už teď víte, že mu další šanci dát nesmíte. Jen jednu.. Víc ne. I kdyby jste měla láskou, steskem či srdeční bolestí umřít! NE!! Nenecháte se přece tahat za noc! Nenecháte si od něj přece lámat srdce! Nenecháte si lámat hrdost! Druhá šance je jen jedna! Váš život, vaše láska.. to přece nesmí být jako film, jako divadlo!
Francois Duc de la Rochefoucauld kdysi řekl: „ Odpouštíme do té míry, do jaké milujeme!“ Ano, ale přece nemůžeme odpouštět neustále a vše.
Nenechte si ubližovat.. nenechte si více prohlubovat tu ránu..
Ta rána nikdy nezmizí.. může se zalepit slovy, krásnými chvilkami, polibky, ale rozjitřit každým prohřeškem. Jizva zůstane.. A prázdné místo v srdíčku a myšlenky na to, jak to bylo krásné, nebo mohlo být krásné, zůstanou také.

„Já ti odpustím pouze jednou! Víckrát ne! JESTLI ti dám druhou šanci, bude to poprvé a naposled. Je jen na tobě jak s ní naložíš! Pamatuj.. JEN JEDNOU!!!“ to říkám a vzkazuji já tomu, co mi ublížil.. však on ví!
Autor Katitek, 19.10.2006
Přečteno 684x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Děkuju obě dívčinám:o) prostě to ted tak prožívám.. a myslím, že nejsem jediná.. Nevím, jestli si zaslouží druhou šanci každej, ale někteří určitě

27.10.2006 20:29:00 | Katitek

asi jsem divna,ale odpoustet je spravne.samozdrejme,ze zalezi na okolnostech a pricinach proc vlastne mame odpoustet,na tom jak moc milujeme,na tom jak si myslime,ze ten druhy s nasi druhou sanci nalozi,ale kadzy jednou udela chybu a nekdo i vickrat:-D

25.10.2006 19:55:00 |

napsalas to perfektně. a trefila ses do citlivýho místa... asi u víc lidí. já se druhejch šancí hrozně bojim ... ale přesto, jo, druhou si asi zaslouží každej. ty další už asi nikdo ... nevim. to je jedno - napsalas to prostě perfektně.

25.10.2006 17:35:00 | bittersweet

nesměju se.. přetvařuju se.. A v duchu pláču a křičím.. Dneska jsem tomu dala průchod.. je mi stejně jako předtím.. nepomohlo to

21.10.2006 20:32:00 | Katitek

V těchle případech není nikdy co závidět...

21.10.2006 17:10:00 | Zane

Já se tomu taky směju..teda spíš nevim,jesi se smát nebo brečet:) Není co k závisti.. o tom tě ujišťuji.

20.10.2006 19:09:00 | Katitek

Tak ted sem se i po dlouhé době zasmál.On si naplánoval datum návratu?:))promiň, ale to mi přijde dost komický.I když vím jak je to těžký.Alespoň zhruba.
A to už jsem ti chtěl začít závidět jak dobře ti to dopadlo:(

20.10.2006 17:47:00 | Zane

Nic neskončilo..ach ta ironie..Všechno je při starém..sliby a vyznávání lásky.Z jeho úst sladká vyznání,co mně zní tak komicky a hořce:( ještě nebylo 16.11.,to je den jeho triumfálního návratu prý!Chce se mi brečet a smát z toho divadla,z toho pokrytectví..

20.10.2006 17:24:00 | Katitek

Pěkné...takže přece jenom nakonec všechno tak nějak dobře dopadlo.Přeju ti to...:)
Nářky utichly, potoky slz vyschly a nenávist zmizela. Kéž by stejně končilo všechno...

20.10.2006 16:37:00 | Zane

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí