Čím je pro mě láska

Čím je pro mě láska

Anotace: Co je láska – je to motor života. Každý po ní touží, hledá jí a ona jednoho dne z...

Co je láska – je to motor života.
Každý po ní touží, hledá jí a ona jednoho dne z nenadání přijde – poprvé je to ve Vašem mladí v období, kdy ještě hledáte sám sebe – studujete, nemáte žádné závazky, hlavu plnou ideálů jak by jste chtěli žít a jste čistou bytostí, bez vypočítavosti, majetku, chamtivosti, touhy po kariéře a tak dále. V tomto období toužíte být pouze šťastný – a jelikož po tom opravdu toužíte ….. stane se to a z davu se vynoří někdo dokonalý …. Vaše vysněná princezna nebo princ. Poznáte to hned při prvním pohledu do očí …. třeba na vesnický diskotéce při ploužáku …. svět kolem Vás se zastaví – vy se ponoříte do hloubky pohledu toho krásného stvoření, které držíte v náručí a ani jeden v tuhle chvíli neřešíte majetek, původ rodiny, čeho chcete v životě dosáhnout ……… odhodíte všechny svoje obrané prostředky a zcela nazí, zranitelní se nabídnete člověku do kterého jste se zamiloval a věříte, že je to na celý život. Jste v ráji …….. prožíváte něco co každý chce , ale spoustu lidí kolem vás to nemá ….. nikdy to nepoznali a nebo o to přišli. A když se stane to, že o svojí lásku přijdete a z ráje se náhle ocitnete v pekle ….. všude na Vás jenom křičí dělej víc dělej rychleji splácej buď efektivní …… tak potom se ocitnete na dně a tak jak jste se vznášeli na oblacích plní lásky – teď se nacházíte na dně stoky z roztříštěným srdcem , podlomeným sebevědomím a na dlouhou dobu možná už napořád se uzavřete lásce …. protože víte jak skvělé je žít s ní, ale taky víte jak strašně těžký je to bez ní …. když už jste ji právě ztratil. I mě se to stalo …….. ve dvaceti jsem poznal svojí lástku …… a víte co - bylo to nejlepší období mého života – nebojím se to přiznat a myslím, že to samé prožívala i ona. Byla to opravdu intenzivní vášeň – při které i já muž jsem cítil to šimrání v podbřišku, kterému jsem do té doby znal jen z vyprávění a smál jsem se mu. Bylo to období, kdy jsem nic neřešil …. přes týden jsem jezdil pracovat s partou instalatérů do Prahy …. vydělal jsem tak akorád a ve čtvrtek jsem se vracel za mojí láskou, která v té době studovala konzervatoř. Neměl jsem žádný majetek, ale přece jsem byl jeden z nejbohatších lidí na světě …. dělal jsem práci při které jsem měl čistou hlavu, zapojil své tělo a měl jsem lásku s dívkou, kdy milování s ní představovalo tu nejdokonalejší rozkoš, kterou si za nic nekoupíte …. tuhle rozkoš si musíte navzájem dát a dáte jí vždycky jenom tomu o kterém v tu chvíli nepochybujete, že s ním chcete prožít celý život i když se to mnohdy nestane.
Nic dokonalejšího už nemohlo být –máte se tak akorád, jste šťastný s ženou dívkou, kterou milujete …. bohužel v té době jste ještě chlapcem a Vaše láska ještě dívka ….. oba nemáte ponětí co se Vám to právě děje – nevíte, že právě teď máte všechno o čem je život … žijete ve svobodě a to jak té materiální, protože nic nemáte …. tak té duševní …. protože lásku dáváte ….. jde z nitra Vašeho srdce a nevyžadujete ji, protože je Vám opětována. Pokud nemáte to štěstí, že je ve Vašem životě někdo moudrý a řekne Vám co je v životě důležité …. nevážíte si toho ….. možná i kdyby Vám to řekl, neposlouchal by jste ho.
Plynul čas – mým rodičům v té době začal vadit způsob jakým se živím, protože mysleli, že je to pod moji úroveň a rodiče mé lásky chtěli mít ze své holčičky virtuózku. Ze všech stran na nás útočili lidé, kteří už dávno nežili v lásce nebo jí nikdy nepoznali, byli si nevěrní a štěstí hledali v pití, drahých šatech, autech, noblesních večerech v operách ………. zatím co mi dva jsme byli šťastní, volní a milovali se pod širým nebem. Když jste chlapcem a ne mužem ….. nevíte co máte, začnete pochybovat a naslouchat našeptávačům bez lásky a jelikož Vaše dívka není ještě ženou ani ona Vás v té době nedokáže vrátit na tu správnou cestu a i ona se nechá přesvědčit, co je pro ní v životě lepší.
V tuhle chvíli se vzdáte lásky – ochutnáte zakázané ovoce a to je svět peněz a to co si za ně můžete koupit. V té době jsem vzal dobré místo v jedné velké společnosti a má láska podlehla tlaku rodičů a šla na vysokou. Já jsem začal pracovat na své kariéře …. leštit klidy cizích dveří , pomalu jsem zapomínal jaký je to pocit … potit se s lopatou pod širým nebem a večer se pěkně pomilovat se svojí ženou. Koupil jsem byt na hypotéku, který jsem začal moderně zařizovat v domnění, že buduji náš budoucí domov …….., ale dívka, která mě poznala jako svobodnou nespoutanou bytost náhle musela přihlížet, jak se sám svazuju …. ohýbám se před lidmi, kteří by pro mě v životě neudělali nic. Do vztahu se vloudila žárlivost …. nedůvěra a tím to skončilo.
Jak už jsem psal ve svých předešlých dílech …. na dlouhé roky jsem zemřel. Dostal jsem se do spirál neúspěšných průměrných vztahů …. pokusů stát se někým kým sem nebyl ….. koupil spoustu zbytečností …..stal se členem tenisového klubu….. řekl spoustu nepravd a nebyl jsem šťastný.
Asi před čtrnácti dny jsem napsal tuto báseň – psal jsem jí v období, kdy jsem opustil mé dobře placené místo v oné společnosti, přestal jsem pít, protože už nemám žádný stresy, živím se jak se dá, ale finančně nestrádám a v bytě, který vlastním trávím asi dva dny v měsíci – psal jsem jí v období kdy jsem se opět vrátil k sobě … k tomu kdo jsem …. psal jsem jí v období kdy jsem svobodný. Víte co se stalo ……………… ?

Láska

Ty si ta která nutí mě žít,
ale nejsi tou jedinou, proč tady chci být.
Je to i mé poslání,
které do kouta tě zahání.

Však abych mohl ve své víře dobře konat,
musím ve svém srdci – cítit ostny růže bodat.
Kdysi dávno vydal jsem se k tobě správným směrem,
byla jsi však pro mě …. jako neznámý terén ... jako list nepopsaný perem.

Očarovala jsi mysl mojí,
ochutnal jsem božský lektvar, co mě k tobě pojí.
Stala ses mou závislostí,
než abych ti byl parterem se svou cností.

Ve strachu, že tě můžu ztratit,
jsem za tebe začal … raději bezhlavě platit.
Ty ale koupit se nedáš,
kdo umí žít bez tebe … toho ty hledáš.

A tak po čase jsi odešla pryč,
aby po tobě přepadl mě chtíč.
Já nadlouho ztratil jsem sám sebe,
protože všude hledal jsem jen tebe.

Až po létech vrátil jsem se k sobě,
abych prohlédl, že ve vlastním žil jsem hrobě.
Teď už zase vím jaký je můj směr,
tak prosím vrať se ke mě …. to je přece fér.

Druhý den po tom co jsem tuhle báseň napsal … se láska ke mně vrátila – možná jen na chvíli, ale budu se snažit jí obejmout a být tím kým sem, dělat to co chci dělat a už si nikdy nikým nenechat namluvit nic jiného. Vím kdo jsem a co chci. Ta dívka kterou jsem poznal věřte nevěřte je stejná tako ta dívka, kterou jsem milovat před dvanácti lety a ona ve mě vidí právě toho kluka, kterým jsem byl a zase jsem, ovšem k tomu klukovi se přidalo dvanáct let chyb, ústupků, přetvářky --- aby z něj udělali muže, který bojuje za to, v co věří. Cítím jak mi pění krev – cítím se silný a živý – práce mi jde od ruky a potom se pomiluju s mojí láskou v takové extázi jakou nedokážu popsat a vůbec s ní nemusím trávit každý den …… stačí jen to vědomí, že zase jdete tou správnou cestou. Nemůžete nikoho na světě vlastnit ani jeho srdce – můžete udělat jen to, že budete sami sebou a ten pravý člověk, který je na tomhle světě pro Vás – Vás najde a to protože hledá právě jenom Vás a dá se Vám a Vy jemu.
Láska to stav Vědomí – kdy padají veškeré teorie, pravidla, moudré rady do života …. je to stav beztíže, kterým se necháte pohltit … kdy jste tady teď – jenom ona a vy …. žádný kalkul, požadavky, přetvářka ….. právě teď chcete dát tomu druhému to nejlepší co ve Vás je a nic za to neočekáváte. Je to chvíle kdy muži odhazují svojí drsnou tvář a ženy svojí lstivost – je to totiž ta nejlepší chvíle Vašeho života ….. dokonalé spojení ….aby jste se zase mohli oddělit udělat to co je potřeba a stále dokola.

Tohle je pro mě láska
Autor TF, 09.06.2015
Přečteno 818x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí