Co je láska?

Co je láska?

Anotace: Vyznání pro mého manžela.

Co je laska? Dlouhe roky jsem premitala o vyznamu tohoto slova. Vzdy, kdyz jsem mela pocit, ze uz to vim, bylo to vlastne zklamani. Tolik povyku temer pro nic? Nic co by me pohltilo, na popel spalilo, vskutnu nic, co by ve mne vyvolalo nekterou z techto frazi a jim podobne, ktere dnes a denne cteme v knihach a sledujeme v preslazenych americkych filmech. Honilo se mi hlavou, zda jsem emocionalne chladna a neschopna lasku vnimat, ci jestli je to jen krasne vykreslena iluze? Ale jak mohl vzniknout Romeo a Julie, Petr a Lucie a jim podobni bez toho, aby clovek, jenz to popisuje presne tohle prozil? Ze by bujna fantazie? Ja tohle prece napsat nedokazu i pres troufam si rici, velkou fantazii. Ale pak prisel den, kdy se ve mne zacala probouzet touha. Touha takova, ze to snad i fyzicky bolelo. Nemyslela jsem si, ze by to mohlo mit neco spolecneho s laskou, byla to ciste freudovska touha. Vedela jsem, ze nastane prilezitost, kdy se tato touha naplni. Prislo mi to tak nejak prirozene, jen jsem nevedela, zda chci vazne prijit o to kouzlo. Avsak bylo to silnejsi nez ja. Ta vune kuze toho mute, jenz se stal mym manzelem. Ano. Touha presla v lasku. A ja pochopila, kde se berou ty notoricky zname dvojice velkych autoru a o co mezi nimi vlastne jde. Byla to jako rana z cisteho nebe, pomateni smyslu, cele mi to prislo jako sen, nebo jako film, ktery sleduji z dalky. Chtela jsem zastavit cas. Mela jsem strach, ze to prejde, naopak. Den co den to ziskavalo vetsi hloubku. Ac byly chvile, kdy bych za sebou normalne zabouchla dvere, utekla a uz se nikdy nevratila, najednou jsem zahodila veskerou emancipaci a jakoby nademnou melo moc neco vyssiho, vydrzela jsem to. Vyplatilo se to. Vedlo to k lepsimu sebepoznani a pochopeni, ze abychom si vice vazili toho, co nam vyssi ja da, je potreba projit jiste prekazky. Dnes, po temer trech letech vyznam slova laska chapu jeste lepe. A verim, ze skutecna laska se pozna okamzite a nikdy nekonci. Je to neco zcela jineho, nez co jsem predtim kdy zazila. Nehlede na to, ze diky tomuto muzi jsem poznala cit uplne nejhlubsi a tim je materska laska. Dekuji uprime a z celeho srdce, ze mi bylo umozneno poznat takove stesti.
Autor ASJ, 02.01.2018
Přečteno 819x
Tipy 3
Poslední tipující: Hazr, Lighter, Jan Urban
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Láska je jen slovo, skutečná je schopnost milovat. :-)

04.01.2018 11:59:24 | Lighter

Ano, to je pravda :)

04.01.2018 21:44:20 | ASJ

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí