"Bez lásky se nedá ani umírat" - J. Seifert

"Bez lásky se nedá ani umírat" - J. Seifert

Anotace: úvaha o různých podobách lásky

V dřívějších dobách mladému muži či mladé ženě vybírali partnera rodič. Rozhodovala zde výše majetku. Později, kdy mladí lidé mohli dát průchod svým citům, byl tu problém v komunikaci. Pár spolu mohl komunikovat pouze pomocí dopisů. Teď je ale vše jiné, pár mezi sebou může komunikovat několika způsoby. Ale přizjme si, nebá přece jen lepší se s milovanou osobou vidět tváří v tvář? Určitě ano.
Láska má několik podob. Uveďme si některé příklady: lásku mateřskou, rodičovskou, lásku k rodině, ke zvířatům, ale také lásku k lidem, kteří jsou nám velice blízcí - k přátelům.
Podle mě, je láska mateřská tou nejdůležitější a nejsilnější. Matka je osoba, která nám dala život. Starla se o nás, krmila, oblékala, ale také nás vychovávala. My bychom jí její lásku měli opětovat a to nejen jako děti, dospívající, ale také jako dospělí lidé. Je to člověk nám nejbližší.
Láska k rodině je také velmi důležitá. Rodiče jsou lidé, kterým na nás záleží a mají nás rádi. Mají o nás strach, když se jim neozveme kde jsme a jestli jsme v pořádku. Jsou nám nejbližší. Jsou to lidé kteří nás mají velice rádi. A na nás je jim jejich lásku opětovat v každém věku.
I láska k rodině je důležitá. I když se jedná jen o babičku, dědečka, tetu, strýce nebo jen o sestřenici a bratrance. Sice se s nimi nevídáme tak často jako s rodiči nebo sourozenci, jsou to lidé kteří nás mají rádi. Můžeme je požádat o radu, pokud si sami neporadíme, můžeme za nimi když máme nějaký problém a nechceme jej řešit s rodiči. Přece jen je to naše rodina.
Dále je tu láska ke zvířatům. Zvírata nám mohou nahradit sourozence. Ve stáří jsou našimi společníky, abychom se necítili sami. Takovým společníkem nám může být třeba pes. Ne nadarmo se říká "pes nejlepší přítel člověka." Zvířata jsou tvorové, kteří nás mají rádi. Svou lásku nám dávají na jevo svým chováním. I my bychom jim měli lásku opětovat, ať už milím slovem nebo pohlazením.
Přátelé hrají v našem životě důležitou roli. Jsou to lidé, kteří nás podrží v každé situaci. Ať už se jedná o situaci smutnou nebo radostnout. Nezáleží na tom, jestli bydlí naproti přes ulici nebo ve vzdáleném městě.Tu cestu si my k nim nebo oni k nám vždy najdeme.
Pro mě je nejdůležitější láska mateřská, rodičovská a láska k rodině. Důležitou roli má v mém životě i láska k přátelům. Nemusím mít nekolik přátel, kteří si na ně jen hrají. Stačí mi pár dobrých přátel a nejlepší přítel, kterého jsem už v životě našla. Je to pro mě člověk, kterého mám velice ráda a záleží mi na něm, a doufám, že on cítí to samé. A lidé, kteří si myslí, že zemřou sami se mílí. Vždy se najde někdo, kdo na ně bude vzpomínat i když už tu nebudou.
Autor Dity, 16.04.2007
Přečteno 874x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí