Úzkost

Úzkost

Anotace: ...

Padla na ni úzkost z pomíjivosti času. Vetkala se do jejích myšlenek jak černá nitka do svatebních šatů, které odhalují to, co by měly zakrývat.
Ta dusivá tíha z nicitnosti žití a z prázdnoty slov se vpletla do jejího života, jak šedý vlas stařičké matky, která plete už tisící pár teplých ponožek pro syna, který už nikdy nepříjde.
Nenávidí, když se realita, myšlenky a sny směšují. Nenávidí tu dobytčí stádnost, ty zamžené pohledy mileneckých dvojic, to tupé tulení k sobě, to nevkusné ovčí štěstí, které se nedovede povznést samo nad sebe.
Nenávidí to žvanění o lásce a o splynutí duší, protože poznala, že člověk nemůže být celý ani ve dvou, pokud není celý sám v sobě a že se nemůže dost často odloučit, aby se zase setkal.
Jen ten, kdo se vždycky vrací ke své samotě, zná štěstí společnosti.
Autor Hannazka, 09.07.2007
Přečteno 529x
Tipy 6
Poslední tipující: mkinka, vapiti, Replix, Agniezka
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

já bych v tom neviděl povýšenost a ani pýchu, ale spíš zahořklost. Avšak příčiny, které způsobí tyto stavy mohou být různé, přec vždy bolestivé. Každý pocit je vyvolaný nějakým podmětem. Některá slova jsou mi tak blízká

15.01.2010 02:17:00 | Replix

je to zajímavý pohled..často bývám sama..jen tak..a někdy ani nemám úzkozt..a někdy jsem ráda ve společnosti a někdy zase z ní útíkám..do své samoty..zvláštní..

12.12.2009 09:51:00 | Agniezka

Napsala jsi to krásně.Cítím v tom spíš poezii.
Úzkost dokáže udělat z člověka trosku.
Naštěstí je tu obor, který se nazývá psychiatrie.

20.07.2007 19:41:00 | Lota

Také jsem zažil tyto pocity úzkosti...

09.07.2007 17:13:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí