PoLiCie

PoLiCie

Anotace: Co vnímají občané na POLICII ČESKÉ REPUBLIKY jako pozitivní, co hodnotí kladně a v čem spatřují její užitečnost? Co naopak považují za negativní a neužitečné? ... ... moje práce do školy

Lidé moc dobrých pozitivních věcí na „POLICII ČESKÉ REPUBLIKY“(dále jen policie) nevidí. Spíše vnímají ty špatné negativní věci. Ale když si vezmeme špatné věci, které občané vnímají a poté odsuzují policii jako celek, tak se mám naskytne otázka: „V čem je příčina toho, že občané České republiky vnímají policii špatnou a negativní?“
Z velké části negativního pohledu mají na svědomí naše informační média(např. televize, noviny, internet atd… …), která ukazují jen věci, které se jim hodí(pozn. Autora: největším takovým kritikem je Tv Nova, která si z koláče kritiky vždy ukousne největší kousek), aby udělali zpravodajství více zajímavějším a upoutali pozornost lidí(např. CZECH-TEC, korupce, atd…). Když se ale pohlédnu na druhou stranu, tak se dá zpozorovat, že na vině jsou i samotní policisté. Např.: Nedávný případ, kdy si policista zastavil na zákazu stání, a když se ho zeptali, proč tam stojí, dostavila se odpověď „Jdu na oběd a nikde není místo, kde bych zaparkoval“. To byl pro televizi exkluzivní úlovek, jak mít zajímavé zpravodajství s ukázkou na to jak policie je špatná. Samozřejmě měl na tom všem velkou chybu samotný policista. Kdyby do kamery řekl např.: „Jsem jen člověk a udělal jsem chybu. Omlouvám se“, už by to pro televizi nebyla důležitá zpráva, kterou by mohli dát do televizních novin a vše by bylo v pořádku.
V tomto smyslu se projevoval i samotný CZECH-TEC, který byl natáčen celý na kameru a lidé měli možnost vidět jen to co přilákalo pozornost, ale žádný z občanů si nemohl udělat svůj názor, jelikož nikdo neviděl celou pravdu(pozn. Autora: netvrdím, že policisté v pár věcech neudělali chybu, ale rozhodně to co jsem viděl mi nedává pocit vinit policisty z toho, že dělali něco špatně). Lidé jsou v podstatě nuceni vidět jen to špatné a odsuzovat to co jim komerční bohové přikážou.
Je škoda, že o tom dobrém a pozitivním se vůbec nemluví. Když už se ale o dobrém a pozitivním v jednom z informačních médiích zmíní, tak je to jen takové okrajové, jako např.: „Policisté zatkli dva pašeráky drog, kteří se snažili do České republiky propašovat 10kg kokainu. A teď přejdeme do Liberecké Zoo, kde se žirafce Elze narodilo mládě … … atd.“ A občané, když slyší o policistech, tak si jen řeknou „To je dobře“ a během pár minut na to zapomenou, jelikož dávají jejich oblíbený pořad, film či seriál.Když se ale doslechnou špatnou negativní věc jsou i schopni v diskutovat plné nadávek a urážek zapomenout na svůj oblíbení pořad film či seriál.
Myslím si, že chyby jsou na obou stranách. S informačními medii se nedá nic dělat, jelikož oni vidí hromadu peněz a za tou si jdou. Tak to zbývá na policii, aby se poučili z chyb, které se prezentují v informačních mediích a dělají špatný dojem, tak aby v vymizeli špatné a negativní zprávy a lidé si začali dělat lepší názor než doposud mají.
Jsou, ale také lidé, kteří práci policie obdivují, podporují a chápou, že to není tak lehká sranda a být uznáván i společností. Takovýchto lidí je méně, ale to si jich více cením a doufám, že jejich optimizmus jim zůstane i po tom co se v našem státě děje.
Jiné je to u lidí co se nacházejí na druhé straně řeky. Tito lidé vědí, že provedli špatnou věc vůči lidem a společnosti, ale stále budou tvrdit, jak jsou neviní a jak je policie špatná, zkorumpovaná a brutální(pozn. Autora: tyto lidi nebudu dál rozebírat, jelikož to nemá význam a je to škoda slov).

Co si o tom myslím já??? ???
Na tuto problematiku se mi naskytují dva pohledy:
1. Když jsem byl ještě „řádným“ občanem
2. Pohled zaměstnance Policisty České republiky

Jako „řádný“ občan České republiky, tedy ještě než jsem dostal občanský průkaz, jsem nebyl tolik ovlivněn informačními médii jako tak lidmi který jsem slyšel mluvit o věcech co se dějí ve světě a také u policie, tak se můj názor moc nelišil od ostatních občanů Jenže postupem času se to začínalo měnit, protože moje maminka začala pracovat u Policie České republiky jako civilní zaměstnanec a začala trochu pronikat do komplikovaného policejního systému. Postupně mě do policejní problematiky zasvěcovala. Mé názory se trochu pohnuli na jinou úroveň, jenže ne o tolik jako například teď. Dřív jsem si myslel, jak to policie dělá vše špatně.
Když jsem vyrostl ze svých pubertálních názorů a začal trochu přemýšlet a chápat co se ve světě děje a co mi maminka říká, přišla mi práce policie zajímavá. A když jsem se dostal k policii, tak můj názor jiný směr
Teď , že vše není tak jak to vypadá. Policie je hodně složitý systém napadaný společností. Policie by měla mít větší pravomoc, ale musela by být hlídaná jestli jich nezneužívají. Kdyby měli větší pravomoc, možná by se jim lidé páchající trestné činy nevysmívali do obličeje.Na druhé straně by policisté měli minimalizovat zpravodajské lahůdky, jako je parkování na zákazu stání.
Mě osobně se práce policisty líbí a v mích očích je zajímavá. Jsem rád, že jsem se k policii dostal a mohu tak poznávat nové lidi, poznávat nové věci. A doufám že budu jednou dobrým policistou.
Autor VoiD, 03.08.2007
Přečteno 377x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Já osobně se snažím si ovědomovat že každá mince má dvě strany... a s policisty mám i dobré zkušenosti... jednou jsem měla menší problém s napadením psem... no a bylo to vyřešeno...

21.08.2007 10:38:00 | TerA

sluníčko moje...trošku byhc na tom mákla slohově 0:-) ale jinak obsahově mylsím, že práci do školy to uplně stačí :-P..ne, možná je to jen tím, že do toho problému nevidím a chovám k policii určitou skepsi...není to špatná úvaha =*

09.08.2007 11:01:00 | ZloMarki

To je jako nějaká agitační přiručka:-) Ale v podstatě s tebou souhlasím. Policie je složena z jednotlivců, kteří svou práci buď dělají nebo nedělají dobře. Samozřejmě jsou pod drobnohledem, takže sebemenší chyba se hned vyžene do extrémů! V podstatě si myslím, že policie v ČR je mírně zaostalá, co se týče postupů oproti některým našim sousedům. Na druhou stranu vím, že je spousta dobrých policajtů, kteří svou práci dělají zodpovědně.

Já jsem křesťan a ono je to stejné i u mě. Když církev pomáhá, posílá humanitarní balíčky do cizích zemí, financuje, dokonce i lidé samí jezdí pomáhat - to nikdo nevidí. Ale pokud je zde jeden pedofil, pak je hned celá Církev špatná. To je asi podobné jako s policií.

Já bych to neřešil. Snažme se pouze, abychom my své instituce reprezentovali dobře.

S požehnáním

03.08.2007 12:44:00 | Hippy

To je jako nějaká agitační přiručka:-) Ale v podstatě s tebou souhlasím. Policie je složena z jednotlivců, kteří svou práci buď dělají nebo nedělají dobře. Samozřejmě jsou pod drobnohledem, takže sebemenší chyba se hned vyžene do extrémů! V podstatě si myslím, že policie v ČR je mírně zaostalá, co se týče postupů oproti některým našim sousedům. Na druhou stranu vím, že je spousta dobrých policajtů, kteří svou práci dělají zodpovědně.

Já jsem křesťan a ono je to stejné i u mě. Když církev pomáhá, posílá humanitarní balíčky do cizích zemí, financuje, dokonce i lidé samí jezdí pomáhat - to nikdo nevidí. Ale pokud je zde jeden pedofil, pak je hned celá Církev špatná. To je asi podobné jako s policií.

Já bych to neřešil. Snažme se pouze, abychom my své instituce reprezentovali dobře.

S požehnáním

03.08.2007 12:44:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí