Úvaha o úvaze?

Úvaha o úvaze?

Anotace: Zaznamenala jsem tu tuto sekci "Úvahy", tak jsem tak nějak neodololala. Ve škole jsem nikdy moc sloh ráda neměla, k úvahám zrovna moc netíhnu. Takže hrozí, že viz níže už se nevyznáte ;o)

Já uvažuji pořád o něčem. Kdybych to všechno měla dát na papír, to všechno, co v hlavě mám, tak bych denně kupovala tuhy do propisky a nebo aspoň každý týden barvu do tiskárny. A není jisté, zda bych to ještě někdy někde našla. Kdo si má pamatovat, kam všechno založí, že?
Takže ta moje hlava bude asi vážně ještě pořád nejspolehlivější. Kdybychom si to tak nějak představili,když už jsme u toho,krapet zjednodušeně, bez zbytečně složité anatomické a fyziologické terminologie, tak tam někde v hlavě máme vlastně takovou obrovskou spoustu komůrek, různě rozesetých na obrovské spoustě chodeb a chodbiček. Prostě takové rozlehlé skladiště.
A já se domnívám - když nebudeme čistě materialističtí - že to je nejpozoruhodnější skladiště na světě. Budou tam jistě takové ty luxusní, precizně uklizené chodby, rozzářené a voňavé, z nichž se můžete dostat jedině do místností a komůrek, kde je vše srovnané, uspořádané. Ale tam dál, tam dál dozadu se pomalu přesouváme do tmavých, klikatých uliček, z nichž se dá vejít jen do zaprášených světniček plných pavučin.Někdy tam najdete, co ani nechcete, a někdy je nenajdete už vůbec.
A nenapadlo vás někdy podnikat výlety po takových cizích skladiští? (No tak, nebuďte upjatí! Trochu představivosti, prosím.) Ačkoli tam bychom se teprve nevyznali, tam bychom bloudili i s podrobnou mapou. Každý máme přeci svůj vlastní pořádek, v každém takovém skladišti budou platit trochu jiná pravidla.
Přesto, protože jsem idealista, bych si někdy přála najít takové skladiště, které by bylo alespoň malinko podobné tomu mému. Takové, kde najdu podobně vybavené komůrky. Třeba se mi to už i povedlo, jen se musím více rozhlédnout po všech chodbách.
Také byste chtěli najít takové skladiště?

Chm, jak tak na to koukám, já opravdu neumím psát úvahy. Mám pěkně zaneřáděné skladiště, samé pavučiny. A to pavouky nemusím. Zkusím alespoň utřít prach.
Autor Eufrosinie, 22.08.2007
Přečteno 410x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Krásná volná asociace... jak si to tak hezky plyne. Prostě se to příjemně čte a to mi stačí :)

14.02.2011 20:09:00 | Zaručeně čerstvá

Žádné promiň, tomu není důvodu... jo někdy se to skladiště pěkně zboří a v některých místech zůstanou jen sutě... a možná je pak lepší, když už do těchto komůrek nadobro nemůžeme... ačkoli, co se týče naší duše, slovo "nadobro" snad ani nemůže být myšleno definitivně ;o)

01.09.2007 20:35:00 | Eufrosinie

jo taky jsem měl v sobě plno konůrek a v nich tkochu
nepořádek ale vyznal jsem se v tom chaosu ale pak přišla rána a no nic promiň.. uvaha pro mě dobrá..

01.09.2007 19:57:00 | jedam

A ještě k tomu názvu, ani se nedivím, že nějak nesedí, ten asi bude sedět jen mně. Ono jde o to, že prostě jsem chtěla zkusit úvahu, přesně jak to tam píši, a vůbec jsem nevěděla, o čem budu psát, ale prostě jsem se do toho pustila a tímto směrem se to odebralo, tak proto, už jsem to nějak nechtěla měnit, přišlo mi to tak v pořádku.

28.08.2007 09:32:00 | Eufrosinie

Máš pravdu...bylo tím myšleno podvědomí, něco v nás, o čem ani nevíme; něco do sebe ukládáme, chováním, ale nejen tím, odrazí se i myšlenka, protože i myšlenka je energie a i myšlenka podléhá zákonu o příčině a následku. Tedy můj názor ;o)Bohužel je někdy těžké na to myslet a tedy se některým škodlivým myšlenkám raději vyhnout. Ne je potlačovat, to vede k nestabilitě, ale prostě najít cestu

28.08.2007 09:21:00 | Eufrosinie

Zajímavý nápad. Jenom my to nejde dohromady s názvem :-) Zajímalo by mě, jestli těmi zaprášenými komůrkami s pavučinami myslíš odložené, zapomenuté vzpomínky a zážitky? Protože pak tu máme ještě ty zamčené, s cedulkou TOP SECRET a nebo taky ty temné kobky, ve kterých se dějí podivné věci a kde straší!
- jen můj názor,
George

27.08.2007 20:41:00 | G30R63

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí