Přesýpání

Přesýpání

Anotace: když vám myšlenky odletí jinam...

Hm, neotevřu…už je nikdy neotevřu. Je mi příjemně. Ležím se zavřenýma očima v posledním kristově gestu a písek mě obklopuje se všech stran. Jen shora si vánek kreslí cesty po kůži, zahřáté africkým podvečerním sluncem. Svět zmizel a šumění moře uspává. Myšlenky odlétají někam, kde je nechytím. Propadám se hlouběji a hlouběji a už nejsem... Slyším řinčení zbraní, útržky dva tisíce let starých dějů. Tady se to odehrávalo, tady se měnil svět a staré pořádky ustupovaly novým. Vidím barvy exotických látek, rozevlátou tyrkysovou a slunečně žlutou, levandulovou a rumělku, cítím vůně exotického koření, skořice a vanilky. Cítím rozbředlost lichvářských Punů, s homolemi tuku na hlavách, kteří si pro ochranu své otčiny najali nájemné žoldáky a raději zaplatili penězi než vlastními životy, vnímám hrdost a pýchu mocichtivých Římanů, co šlápli vojenskou botou na území jiného národa a nikdy nelitovali. Zbabělost a mírumilovnost proti statečnosti a dobyvačnosti…Není černá ani bílá. Vše se prolíná do různých odstínů šedé. A spravedlnost je vždy na straně vítěze. Historici přece zapisují, až když je po všem. Slyším pláč žen, které přišly o své děti, manžely a otce a jsou tak zbytečné, že je v žádné kronice nenajdete. Jenom dodávají bojovníky… Vlastně se celý svět dělí na Římany a Puny. Kam patřím já?
Promnu písek mezi prsty a bezmyšlenkovitě prosypávám zrníčka jako závoj. Nedá se udržet, nedá se uchopit, nedrží pohromadě… jako někdy lidé…Možná se narodíme jako pískovec, kámen ne moc měkký a ne moc tvrdý a pak na nás praží slunce a útočí voda a drtí nás čas a děje a najednou se rozpadneme…Jsme jako písek. Možná, že tahle pláž je plná lidí, kteří už nedrží pohromadě. Po posledním náporu eroze se už neposbírali do tvaru a teď tady leží a jen trvají v polosvětě. Možná občas zavane silnější vítr ze Sahary a na chvíli jim dá těla. Zvedne je a roztočí v divokém tanci a ona víří a proplétají se a snad se i pomilují…jen na chvíli. Pak se vítr utiší a těla se znovu rozprostřou do žlutavých neuchopitelných zrníček.
A co já? Držím ještě pohromadě? Můžu ještě vstát?
Zdá se že můžu…fouká pouštní vítr.
Smím prosit?
Autor Aglája, 24.08.2007
Přečteno 453x
Tipy 4
Poslední tipující: Čarokrásná dívka od vedle, Makoušek, Fade_to_black
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

cejtim, ze tomu dluzim komentar, ale nejak nevim co napsat.. pocity se daj tezko popsat, aniz by ztratily subjektivitu.. moc libi..

29.08.2007 21:08:00 | horlivec

Ne, ne a trochu :o))...Jedu ale na Djerbu, proto ta asociace :o)

27.08.2007 09:07:00 | Aglája

nebyla jsi náhodou v Egyptě jako box with cheese? A není to tvoje dcera? A nejsem já náhodou zvědavej? :-)

26.08.2007 21:01:00 | Aťan

Určitě Ruby, jen v Úvahách je málo lidí...Ale jo, já to tam přehodím.

24.08.2007 13:46:00 | Aglája

Moc mi nesedí to zařazení do sekce povídky - hodilo by se spíše do úvah.

24.08.2007 13:32:00 | Ruby

V úterý odlétáme na Djerbu, tak jsem se nechala inspirovat:o)

24.08.2007 09:26:00 | Aglája

Jo, Tunisko je krásná země...

24.08.2007 09:14:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí