Sociálne kastovanie Outsiderov

Sociálne kastovanie Outsiderov

Anotace: Taký môj pokus o mini vedecku prácu o outsiderizme

Sociálne kastovanie Outsiderov
Alebo prečo si všetci moji net kamaráti minimálne 100 km odtiaľto

Ak Vás tento nadpis upútal tak už predom ľutujem, lebo viem približne s čim žijete. No keďže do tejto problematiky vidím až nepríjemné dobre(tak to ja do všetkého ale atómová fyzika sa my nechce hádzať na papier, lebo je to nezaujímavé a už o tom bolo spísanej kopa brakovej literatúry) tak teda sa vrhnem rovno k jadru problému a áno skoro by som zabudol pohybujem sa zatiaľ iba v rozmedzí základnej a strednej školy.

Teda ja osobne rozdeľujem takzvaných outsiderov na niekoľko kást ktoré postupne predvediem a opíšem, ak sa nájdete v jednej, asi tam nepatrite, ak sa nájdete v dvoch, tak ste mierne odlišný ak sa nájdete vo viacerých tak potom Freud a iný svätý s vami.

1. Ste predčasne vyspeli
No toto sú tie ľahšie prípady. Poviete vtip a jedine čo sa ozve od počúvajúcich môže byť maximálne niečo na spôsob „ to bolo slabšie“, absolútne vám nepríde vtipne nadávať učiteľovi či dôležite mať pravdu pri hádke s rodičom, čítate knižky a zaujímate sa o umenie zatiaľ čo okolo vás sa rovesníci rozplývajú nad pornom a tunovanimy autami na ktoré aj tak nikdy mať nebudú, nemáte problém pochopiť reči profesorov pričom ostatný si z toho robia len haluz, viete presne na akú výšku pôjdete (alebo teda približne) a čo je dôležite väčšinou mate nejakú záľubu ktorú nikto z vášho okolia ani nepozná natoš aby sa tým tiež zapodieval. Ak to to pasuje na vás tak mate asi pravdu keď ste sa dostali až potiaľto

2.Mate vadu psychickú alebo fyzickú
No nevidím žiadnu väčšiu potrebu to rozvíjať týmto smerom, ak mate vadu takú že ste mešuge tak asi toto nečítate no ale musím to tu aspoň trocha rozviesť kvôli tým aktivistom o ktorých porozprávam neskôr. Ak mate fyzickú vadu tak samozrejme, sú tu predsudky každý človek ich ma ten čo nie sa nemôže pokladať za človeka jednoducho ich mate no ale prečo by ste kvôli nejakej vade mali zostať outsiderom, tu nejde len o tu samotnú vadu. Mnoho ľudí je populárnych aj ako kriplov tu ide o niečo mierne iné, vy nielenže mate vadu ale aj vám chýba šarm, no ak som mnou nesúhlasíte tak potom trpíte sebaklamom a to buď takým že ste presvedčení že mate šarm pričom tomu tak nie je alebo sa klamete že ste outsider a pravdepodobne ste náchylný k paranoji.

3.Patrite k subkulture
Pre tých čo nevedia čo je to subkulture, no je to nejaké spoločenstvo, napríklad ste hipi alebo metlak alebo goth alebo niečo podobné, jednoducho patrite k skupine ľudí ktorý majú jednu spoločnú záľubu ktorou žijú, väčšinou spojene aj z obliekaním a názormi ale jak kde a u koho. Niekto by mohol namietať že outsiderstvo a patrenie k takémuto niečomu sa vylučuje, blbosť! Ten čo to namieta asi na okolí ma nejaké centrum tejto subkulturi a pozná takých ľudí dosť osobne, takže sa s nimi denne stretáva, ono sa to síce nemusí zdať ale je to luxus ktorý sa dostáva nie každému, Sú aj niektorý ktorý patria k subkulture a široko ďaleko nikde podoby taký niekto nie je, aj to sa stáva. Potom sú tu subkulturi ku ktorým to jednoducho patri, uvediem ako príklad goth, u nich je častým znakom že je jeden na km štvorcový samozrejme hovorím o Slovensku, a že žije sám zo sebou. S týmto sa väčšinou spája aj bod číslo jedna ale aj nemusí viz „zmrzlinári“ (nemám ich rad takže keď proti ním budem vystupovať ostro tak to jednoducho musí byť, btw kto nepochopil tak myslím tých čo nosia rovne šilty a plachtové nohavice)

4.Ste snaživec
Niektorý ľudia si to môžu mýliť s predčasnou vyspelosťou ale nie je to vždy to iste. Podľa mojich pozorovaný ide väčšinou o problém dievčat skôr než chlapcov. Jednoducho sa snažíte byť vzorovým človekom, zväčša hlavne čo sa školy tyká, vzorným kresťanom či vzorovým športovcom, a tak sa na to sústredíte možno aj nevedomky že ostatne veci vás absolútne ani len netrápia, samozrejme keď vám je do vienku daný šarm o ktorý som raz už spomínal tak je to skôr bonus byť v niečom fakt dobrý, ale ak nie tak je to priťažujúce. Samozrejme nehovorím že sa treba prestať učiť alebo niečo podobne, to zasadne nie lebo keď sa na to pozrieme overall tak je to to v budúcnosti pre vás fakt dobre, ale stratíte tie pekne roky života, ale aj tak potom sa budete mať o to lepšie, a keď na tom budete vedieť zarobiť tak obľúbenosť príde aj sama.

Časom ešte pridám ďalšie skupiny takže sa ukludnite!!

A teraz ako je to s tým kastovanym, a teraz príde teprve ta pravá sranda lebo nie je outsider ako outsider, aj ony majú svoju reputáciu, takže najnižšie v rebríčku sú ty s vadou, neviem prečo to tak je, ale asi preto že predsudky sú fakt sviňa. Potom prichádzajú ty predčasne vyspelý, tých nikto nemá rad ale najprv o nich musí vedieť aspoň s dosluchu takže je dosť možne že si spravia aspoň malú povesť, potom nasledujú subkulturi ale tie sú vážne dosť variabilne to je podľa toho aký je ten človek a tak podobne a potom sú to ty snaživci, ty sú po väčšinou taký zúfali a ešte k tomu chcú byť aj kamaráti z každým takže pomáhajú ostatným, a každý raz za čas potrebuje pomoc takže si spravia aspoň malé meno

No a teraz záverom čo povedať, samozrejme každé dielo od akéhokoľvek autora nie je nikdy z cela nestranne takže to iste aj tu, potom to že patrite do nejakej skupiny to neznamená hneď to že ste outsider to môže byť len jeden z dôvodov. Samozrejme tu platí aj veľká radomizacia. Ale nezabúdajte, nikto nemusí byť outsider ak si vypestuje šarm, niektorý ho majú od narodenia niektorý si ho musia vytvoriť a umelo udržovať takzvanú ilúziu, pretvárku ale nie klamstvo, ale čo už, a ešte jedno upozornenie, ak sa zgrupuje banda outsiderov tak to nezanemená že už nie sú outsideri, teraz len prechádzajú na level mimodomenznich, sú niekde inde ako ostatný ich rovesníci, tento prípad je veľmi častý u subkultur.
Autor RoSzomak, 10.09.2007
Přečteno 401x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí