Co myslíte?

Co myslíte?

Anotace: nevím, co mě to napadlo......

Myslíte, že je možné, aby ještě existovali například vybájení tvorové a národy, jako jsou třeba elfové, trpaslíci, kentauři, skřítkové, atd. ? Já myslím, že ano, protože kde jinde by se potom vzali ve fantasy příbězích, které mám nejraději. Vždyť už staří Řekové měli své netvory v podobě medůzy, Číňané měli něco podobného, ale oni je pojmenovali jako draky.
Cožpak není možné, aby tyto národy kdysi existovaly a potom vyhynuly? Podle mne to možné je, ale co my víme, vždyť sliční elfové, moudří kentauři, krvežízniví a nesmrtelní upíři nebo trpaslíci žijící ve svých jeskynních domovech mohou pořád ještě existovat na nějakém dalekém a lidmi neobydleném, nebo již velice dávno opuštěném místě.
Tak co myslíte, jsou vybájenými bytostmi nebo dávno zapomenutými národy, jež před mnoha staletími, možná už tisíciletími pohltil tok času?
Autor Santinan Black, 19.05.2005
Přečteno 930x
Tipy 1
Poslední tipující: Tsuki
ikonkaKomentáře (16)
ikonkaKomentujících (16)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Na každém šprochu, pravdy trochu. Nejjistější je, že víra v to, že žijí (spíš žili...) je zživotňuje. Na každém místě světa, kam jen se na lidi podíváš, všude mají své bytosti a není jich málo. Jen nemají důvod mezi námi zůstávat...

06.05.2010 14:19:00 | Tsuki

pohádkové bytosti, elfové, skřítci, víla amálka, budulínek.. ti všichni tu jistě byli, ale naštěstí měli tolik rozumu, že vzali kramle. svět je krásnej holt jen v pohádce...
j.c.ben

19.08.2009 00:54:00 | j.c.

Zde už miláčku nastupují otázky filosofické povahy a to zvláště v oblasti náboženské, protože tyto bytosti dost často představují určitý horizont vytvořený člověkem proto, aby se neztratil v tomto světě bez pravých úhlů. Toť vše.

12.08.2008 20:00:00 | PatriceB

Myslim si, že jsou lidi, který je vidí, třeba v přírodě. Vysní si je a touží je tolik spatřit, až je uvidí...:-)Pro ty, kdo chtějí, určitě existují.

23.04.2008 12:52:00 | Darkened.Skye.

No, trpaslíci jsou mezi náma, Moudrý špičatouchý elfové možná taky, někdo je strašnej kůň a žíznivých upíru po úspěchu se taky najde.

Néé hrozně zajímavý je to s tím drakem, pač je zachycen asi v každé mytologii. To je hrozně zvláštní, že by na opačných stranách zeměkoule vymysleli podobný příšery co ?

30.09.2007 10:08:00 | anti-HERO

ürčitě existují, ovšem co vlastně znamené existovat?:)

29.08.2007 13:13:00 | had

Já si myslím že něco na tom musí být

13.08.2007 18:50:00 | TerA

Kdo ví...

31.07.2007 17:34:00 | Bíša

Já osobně si myslím, že neexistují. Aspoň ne v hmotné podobě a čistě fyzické rovině. Podle mě si jimi lidé vysvětlovali jevy, jimž nebyli schopni rozumět, nebo se kterými se pro ně nebylo snadné vyrovnat.
Nic to ale nemění na faktu, že i já je mám rád. A ani to, že si mé racionální já uvědomuje, že to s nima není až tak žhavý, mi nebrání v tom, vymýšlet si a psát příběhy, jimiž procházejí a v nichž snad dokonce nad lidmi svou četností převažují. :-)

30.07.2007 13:32:00 | Bard

myslim že existovali, teď už ne, civilizace se všude rozlezla a pro ně už neni místo, ale spíš neexistovali už ve starověku. Řekl bych že tu bylo mnohem víc civilizací, než jsme objevili, jenom se prostě z nich nic nedochovalo, protože je to strašně dávno. Kdoví, jestli to nebylo za časů před ledovou dobou - hrady skončily pod ledem, atp. Nebo došli na takovej stupeň vývoje, že se naprosto zničili (ne atomovkama, třeba přišli na úplně jiný síly a úplně jiný využití těch sil) takovym způsobem, že po nich nic nezbylo a začínaly od doby kamenný, bez schopností o který přišli a nichž se nám ani nesní. A vědci co všechno vysvětlujou ze svýho širokýho, ale přesto úzce zaměřenýho a omezenýho pohledu tohle nikdy nebudou akceptovat. Jsou moc svázaný pravidlama svejch věd, logiky, atp. Čas prý plyne po spirále a spirála se na určitých místě zakřivuje stejně (jako na začátku)ale pokračuje trochu jinak. Všechno je to o zakřivení času. A i imaginace a fantazie musí mít někde svůj prazáklad. Těžko říct na jakym místě spirály jsme právě teď...

27.07.2007 11:59:00 | floutek

Myslím, že víc než úvaha je to jenom takové zamyšlení, které má vyvolat přesně to, co vyvolalo: názory dalších lidí, kteří s tebou budou buď souhlasit nebo ne. A já se k nim přidávám, protože je to vážně zajímavé téma. Ano, rozhodně věřím na něco, co věda nedokáže změřit, zvážit a zařadit do předem daných struktur. Někde tady probíhala diskuze o Bohu, já zase věřím v Bohyni, o které píšu, ve stará náboženství, která křesťanství vytlačilo. A abych se vrátila z odbočky na hlavní proud myšlenek, součástí těchto starých náboženství je právě víra v tvory, na něž se ptáš (nebo aspoň v některé z nich). Mnoho fantastických tvorů si samozřejmě lidé vymysleli, změnili velikost a vlastnosti těch existujících... dnes už to nejspíš přesně nikdo neřekne, ale co na tom vlastně záleží? Ne každý potřebuje kentaura před domem, aby věřil, že takový tvor někdy běhel po nedotčených loukách daleko od lidské civilizace.
No, už to natahuju nějak moc. To víš, když se rozepíšu, tak nejsem k zastavení:-)

09.08.2006 18:43:00 | Gina Rocca

Určitě exisují, o tom není pochyb :)

07.08.2006 20:05:00 | Jiřina

Já myslím, že existují. A přeji ti, aby ti to vydrželo do smrti.

03.08.2006 06:34:00 | jars of clay

Lidé si jimi vysvětlují nadpřirozené jevy, myslíš, že existuje Yetty? Já nevím, možná ano, možná ne, ale určitě neexistují národy, jako jsou skřítci, elfové atd. páč lidstvo už má zeměkouli tak hnusně prolezlou až to není hezké, ale co mi víme na druhou stranu, třeba svět sahá i za hranice, které mi obyčejní lidé nejsme schopni chápat .. jinak je to fakt zajímavá úvaha .. líbí se mi.

22.07.2006 20:52:00 | Miro Sparkus

Štěstí a lásku, radost a něhu
ať Tobě přinese vánoční sen.
Mé přání najdeš na vločce sněhu
zachyť ji do dlaní na Štědrý den.

...Tobě ze srdce
Vlkodlak ;-))

22.12.2005 15:33:00 | bába čurchlastka a inkontinenční ucháč

Glytto, no dovol! Já se za skřítku (byť jen částečnou) považuju, a řekla bych, že na strkání mě pod mikroskop je mě přece jenom trochu velký kus, byť mám 160 cm, což
není výška extra závratná. S elfem chodím - že je zajímavý, to je nepochybné. Vysoký 180 cm, štíhlý, dlouhé vlasy, charismatický a přátelský. Jinak jedna moje kamarádka je trpaslice...atd.
Řekla bych, že dnes už to není záležitostí genetické výbavy, ale osobnosti, stejně jako draci - to je jednoznačně povahový rys.
Jinak - teď jsem dočetla Věž vlaštovky.

05.10.2005 19:31:00 | Alea - kometa kdovíco přinese

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí