Slova

Slova

Anotace: ..Pokus o odpovědi na otázky v komentářích v úvaze Rčení.

Flétna si fouká Čajkovského „Snění“ a já si tančím perem kolem konečků prstů. Maluji obloučky sem tam a zase zpět. A už pero poskakuje v Mozartově „Sonátě facile“. Hopsá si sem tam. Je to obraz jako od …… Ale to není obraz, namaloval jsem tanec a tancem vyjádřil hudbu.

To je krása. Mluvím tu na papír čtyřmi jazyky a zároveň jen jedním – mluvím duší.
Jsem hrozné poleno, nemám vlohy na jazyk, ale překlady duše mi jdou. Poslouchám hudbu a pokud se v ní nerozplynu, tančím. Tančím ve své mysli. Tančím hudbu, ale dnes poprvé jsem maloval tanec hudby. Tři jazyky duše a jeden, jímž vám je dávám.

Mám pravdu - člověk si nevidí do úst. A vše důležité nebylo nikdy slyšeno. Zkusme jen tak aspoň popřemýšlet…. A povídat si sněním.
Jednou – už je to pár let - jsem viděl svou ženu tančit vítr.
A teď se loučím, v mé mysli začíná rozkvétat Recurdeos del Alhamra….

To jsem si napsal jako takovou malou alternativu na dorozumívání.
Také vím, že je to jen další náznak něčeho. Nic to neřeší…
Myslel jsem, že úvaha je na zamyšlení, a ten, kdo ji předkládá, nemusí znát nutně odpovědi.
Jedna důležitá věc, proč jsem to napsal, bylo slovo samé a zkušenost - jak posluchače, tak vypravěče. Nerozumíte?
Tak malý příklad:
Slovo – PROCHÁZKA…
Věřím, že každému z nás se vybaví jiný kousek země, jiné prožitky a paní Procházková si vzpomene na manžela.
Komunikace také nejsou jen slova, to je naznačeno v mé úvaze nahoře. Lidé by se měli učit nejenom číst slova, ale i slova těla, srdce, duše a taky řeči jiných bytostí - stromů, květin, zvířat. (Víte, že strom rozezná barvy?)
Jo tak nějak… Ale protože jsem to vyslovil slovy, nevím, co jste vlastně slyšeli, jsem jakžtakž rád, že vím, co jsem řekl já… Přeji krásný den podle vaší představy...

PS: Zrcadlo nic neřeší, vždyť je tam vše obráceně.
Autor kouzelníček, 05.11.2007
Přečteno 723x
Tipy 29
Poslední tipující: Čarokrásná dívka od vedle, Boscai, Radhuza, Divoženka1, zelená víla, jusTMee, zvířenka, Triffid Kolbe, Iva Borecká, maurra, ...
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

obávám se,že nebudu umět jednoduše vyjádřit pocit z této úvahy ukápnuté z prožitku hudby....
Slova jsou zahalené tajuplné svůdné krásky,jejichž provoněné vlasy smíme vplétat do tapisérií...nožky primabaleríny,jež tančí tak hřehce,že se ani země nedotýká....smíme s nimi hojit,pohladit,ale i zranit...jsou zbraní i nástrojem i lékem...jsou vším...a hudba je sestra slova,vypráví,když slovo oněmí....
Ach jo...já jsem z Tebe vedle...:-)...vedle Tebe?

15.01.2009 21:09:00 | zvířenka

bez komentáře,,,,,,,tiše závidím ti tvůj talent...

04.06.2008 09:28:00 | maurra

zajímavý pokus..pane Procházka..
možná by to stačilo říci jednou větou..
někdy je slov příliš..
a samé podstatě..
pod nohy se pletou..

jde tu o ego..

někdo je čitelnej a druhej ne..
jaká to smůla..
a mezi tím..
si stromy rozeznávají své barvy...

19.01.2008 14:23:00 | Bean

Magické zrcadlo...
čtyřmi jazyky mluvíš,
čtyřmi živly tu proplouváš,
duší je propojíš i tlumíš...
(vážně ji taky posloucháš?)

Na tyhle vjemy chybí slova,
ani je nikde nehledej...
tančíš... tak zkoušíš vyjadřovat,
co mluví duše... vyprávěj :o)

a nebraň se, když ten tvůj "rej"
nebude třeba někdy "nej"... :o))

(jejky, já jsem se zase rozjela, chi :o))

09.11.2007 18:41:00 | Cecilka

V pohádce bylo-nebylo kouzelné zrcadlo. To zrcadlo zobrazovalo
pravdu jako otep prázdných slov
křišťálové srdce jako kus ledu
lásku jako pohrdání

To bylo v pohádce...
v životě to bývá naopak
***
Jiří s.

06.11.2007 06:19:00 | j.c.

Slov spojení je cestou k porozumění...

05.11.2007 13:59:00 | Bíša

Je to velmi zajímavá úvaha a podmětná.Škoda,že úvahy jsou zde málo čteny.
Je to dobrý doplněk k předchozí úvaze.A dal jsi nám možnost nakouknout na tvou verzi na dorozumívání.

05.11.2007 12:00:00 | s.e.n

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí