Spravedlnost

Spravedlnost

Anotace: ....

Jak jistě každý víte, od roku 1993 je Česká republika samostatným demokratickým státem, čímž byla konečně dosažena „spravedlnost“ po století plném utrpení, a to ať už si vzpomeneme na všechny režimy, které se za tuto dobu u nás vystřídaly, či dokonce obě světové války. Tak či tak, jsme posledních 15 let svobodným národem, ve kterém by měla vládnout rovnost a spravedlnost. Ano, píši měla by, protože si nejsem jistý, zdali tomu tak je. Když si uvědomíme, jak to ve dnešním světě funguje, tak to asi ani není možné, abychom žili vedle sebe s vědomím, že za každou špatnost, kterou uděláme, budeme potrestáni, a to ať už jsme jen obyčejným člověkem tvořícím průměrnou vrstvu obyvatelstva, anebo prezident či jiný vysoce postavený a bohatý člověk.
Myslím si, že dnes více než spravedlnost, která jde ruku v ruce s pravdou; světu a tudíž i naši vlasti vládnou peníze a lež. Pokud mi nevěříte, tak se zkuste večer podívat na zprávy a dáte mi za pravdu.
Nemáte pak pocit, že je něco špatně? Pokud ano, rozhodně máte pravdu, protože podle mého názoru, a troufám si říci, že i podle názoru mnohých ostatních, je špatně, když si někdo může zaplatit za trest, který by měl správně dostat, nebo jej nedostane jen díky jménu, či společenskému postavení. Jak ale tento problém řešit?
Předně, jestliže na světě bude systém postavený tak, jako je, myslím si, že není možné tento problém zcela eliminovat. Jediné, co můžeme udělat, a co bychom i udělat měli, je snažit se přispívat svým chováním a stylem života k tomu, aby se podobné věci snížily na minimum. Jedině tak můžeme problému úspěšně čelit, když začneme sami u sebe.
Proto Vás prosím, zkuste být spravedliví v rámci možností a snažte se spolu se mnou a ostatními „šílenci“ snížit nespravedlnost, protože jedině tak můžeme svým následovníkům připravit lepší místo k životu.
Autor Frosty28, 17.12.2007
Přečteno 452x
Tipy 2
Poslední tipující: ota.pé
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Krásná myšlenka. Bohužel se obávám, že na spravedlnost nikdy nedojde. Jsou totiž lidi, kterým za a) nespravedlnost vyhovuje, protože z ní těží, za b) si prostě umí najít cestičku, takže se spravedlnost stejně nekonná.
A to nemluvím jen o politice, ale třeba i o obyčejnýcbh vztazích mezi lidmi ve škole, v práci...

07.02.2010 19:29:00 | Prinzeschen

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí