Tajemství čtyřech vět

Tajemství čtyřech vět

Anotace: S láskou věnováno všem smutným a bolavým na modrém nebi :o) Rozumím Vám a chci se s Vámi podělit o to, co mi zachránilo život … třeba to může být zajímavé i pro Vás :o)

1* Dej bacha na co myslíš, nebo se Ti to splní. ***
Každý den, hodinu, minutu vytvoříme spoustu myšlenek … jaké vlastně jsou?

- Jedu po D1 a spěchám … „Sakra, jestli bude kolona, nestihnu to …“
- Sedím ve škole a nejsem připravená …“ Hlavně, aby nevyvolal mě!“
- Malé děcko běží s plným hrnečkem vody…“Neběhej s tím hrnečkem, nebo upadneš!“

Jak většinou taková situace dopadne?
Myslím, že to známe všichni :o)

A proto se snažím tvořit myšlenky, které jsou konstruktivní, neobsahují negativa. Místo „Jen aby nebyla kolona“ učím svou mysl, aby odpřemýšlela „Dojedu včas.“
Místo „Neběhej, upadneš! „Učím svou mysl, aby odpřemýšlela „doběhne s hrnečkem v pořádku.“

Absurdní je to, jak dlouhou trvá, než se to člověk naučí … ta potvora mysl, zkušenosti nebo co to je, nás stále nutí pochybovat … raději myslet na to zlé než na to dobré … nevím, proč to tak je …

2* Čemu dáš pozornost, toho budeš mít víc. ***
Vidím to jak dneska … s kámošem se bavíme o dvojčatech ... do toho dne jsem asi pět let neviděla žádná dvojčata … ten den, po tom rozhovoru, asi 10x.

Řeknu si, že jsem neschopná … a od té chvíle se mi nic nedaří …

Štve mě něco, co dělá můj syn … od té chvíle, kdy se na to zaměřím, dělá tu věc mnohem častěji …

A proto

- se zaměřuju na to, co je užitečné a přínosné
- si opakuju moudrou větu:
zaměř se na úspěch – a budeš mít víc úspěchu, zaměř se na negativa – a budeš mít víc problémů – co z toho chceš?!
nebo jiná verze
podpoř schopnosti člověka – a bude schopný, zaměř se na slabosti člověka – a bude neschopný – co z toho chceš?!

3* Můžeš mít jen to, co si umíš představit. ***
Šokující věta … to byla pro mě, když jsem si uvědomila její dosah … hlavně v oblasti osobního štěstí … jestliže mám pocit, že si nezasloužím být šťastná a vlastně si to ani neumím představit na základě uplynulých zkušeností …. Těžko se to může někdy změnit …

4* Co vydáš se Ti vrátí zpátky ***
Nebo jinak … nejdřív musíš dát a potom dostaneš …
Zázračná myšlenka … dokud jsem bloudila světem jako nešťastná, zklamaná … svět byl nešťastný a zklamaný … potkávala jsem lidi, kteří na tom byli jako já … já jim pomáhala to překonat, to mě zbavovalo vlastní bolesti … jenže pak přišel večer a osamění … ta vnitřní osamělost …děs, běs, hrůza … život byl tak prázdný … Tolik snů a přání v hlavě … ale život stál za …
Když jsem přijala moudro věty „Co vydáš, to se Ti vrátí zpátky.“ Můj život začal mít jinou barvu a jinou chuť … když na mě přišla depka … šla jsem rozdávat radost … hádejte, co se mi vrátilo? Někdy ne od stejných lidí … třeba úplně od jinud … ale vrátila se mi radost …
Od té doby jsem obklopena jinými lidmi, jinými situacemi a ve svém životě mám úplně jiné pocity … už necítím prázdno, beznaděj, samotu …vím, že můžu hodně věcí, pocitů, situací ovlivnit … záleží jen na mě, zda to udělám a kdy. :o)

Ale nevěřte mi ani slovo :o) Vyzkoušejte si to sami :o)))
Hodně štěstí a poznání k tomu zkoumání :o)
Výsledek fakt stojí za to.

A jedno upozornění na závěr: Neříkám, že je to jednoduchý :o)
Autor Beepat, 19.01.2008
Přečteno 625x
Tipy 39
Poslední tipující: Simbuša, strašidýlko-střapatý, Agniezka, Kira Haulie, Marco, Iva Borecká, akneliam, Jiparo, WAYWARD, meganek, ...
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (17)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

musím ještě dodat, že tohle přesně je to ONO, super, fakt! mám to naprosto stejně ;o)

29.05.2009 16:57:00 | Agniezka

ano ano...není nad pozitivní myšlení, že...;o) ST

29.05.2009 16:55:00 | Agniezka

...v hlubokém ledu..rozkvetla růže..

06.06.2008 12:22:00 | Iva Borecká

beru si tvé řádky k duhu...
těším se, že časem zase najdu na obloze duhu...

...jednou jsem se podobnou pozitivní vlnou nechala ovlivnit až do morku kosti, pravda je, že ztratily se na čas trable a zlosti...
nějak jsem ale zapomněla... díky za připomenutí!

21.02.2008 16:20:00 | akneliam

Hmmm, asi to budu muset vyzkoušet...

21.02.2008 14:37:00 | Auril

..to je naprosto úžasné!
..dovedla mě k myšlence proč se to vlastně musíme učit? (pozitivně myslet) ...negace v myšlení máme tak nějak automatické ...ale kdy se to "zvrtlo"? :) ... děti se přece nerodí s negativním myšlením ...nebo jo? :))

21.02.2008 11:58:00 | Jiparo

Děkuju za komentář té mé úvahy, který mě přivedl k přečtení tvé, která by mě jinak unikla a která je vtipná a má hodně do sebe a asi máme něco společného:-)

18.02.2008 11:53:00 | sioned

Je vidět,že jsi starší a tím i rozumnější-che che-
bylo to počtení o kterém nemusím přemýšlet,proto že se mi stále vrací. :-)

06.02.2008 22:29:00 | WAYWARD

Ahojky, Zdravím tě a zároveň se omlouvám , že jsem dříve nenapsala, ale měla jsem pokažený počítač .
Zaprvé chci poděkovat za přání k hezkému víkendu, tak já ti alespoň přeji krásný zbytek týdne ;)
A za druhé, komentář k tvé úvaze. Je ´žasná. Donutila mě se zamyslet.... Hodně věcí i celkem sedí. Třeba že přes den jsem veselá a nicmi nevadí a večer kdyžjsem doma tak to na mě všechno dolehne a je mi smutno.....Nebo s tím pochybováním. Jsem si něčím maximálně jistá a za chvíli o tom pochybuji. O všem hrozně moc přemýšlím.....

Jinak jsu se mrknout ještě na další tvánovádílka a přeji stále hodně zdaru!!

23.01.2008 20:38:00 | FETKA

Určitě je to k zamyšlení. Pěkné.

23.01.2008 15:37:00 | Štěpina G

Jo, má to něco do sebe, zamyslím se nad sebou.
Děkuji za inspiraci.

22.01.2008 08:30:00 | Dračičák

Beepat...tohle tvoje dílko mě zaujalo především tím, jak je krásně složité až je jednoduché...jsi myslitelka...hezky jsi to zformulovala..můžu se pod to podepsat, a budu se tím řídit:-) jsi šikulka:-)

21.01.2008 15:50:00 | Lady Carmila

Děkuju... I když rozdávám i dávám...Stále se necítím dobře...Ale opravdu děkuju :-)

20.01.2008 21:44:00 | Anewue

Je to přesně tak, jak popisuješ ve svém dílku. Mám to odzkoušené a funguje to. Jak říkala moje babička: "Z toho špatného si vyber to dobré". Takže taky používám imaginární zrcadlo, když mi někdo chce ublížit,vím, že aby jsi něco dostal(a) musíš něco obětovat apod. A taky jsem si všimla, že když si člověk něco přeje, tak to získá (třeba ne hned, ale za delší dobu), ale v době, kdy si to objednal, nevěděl za jakou cenu. Možná slovo objednal není to pravé, protože ta přání musí být od srdce, resp. duše. Vždycky říkám mým známým, opatrně s přáníma, protože nikdy nevíte, co je napsáno na visačce , která je u toho přání. Nikdo neví, co je tam napsáno a v tom je ten vtip.

20.01.2008 20:41:00 | Danah

:-*** Přeji Ti nádhernou neděli :-)

20.01.2008 00:47:00 | Levandule

Věrko, vidím to podobně jako Ty ... jedna pravda neexistuje ... existují úhly pohledu ... každý máme svůj ... a čím více úhlů pohledů dokážeme pochopit, tím větší šanci prožít hodnotný život máme ...

Co se týče díťat štěstěny ... všimla jsem si, že nejlaskavější a nejúžasnější jsou lidičkové, kteří měli velmi těžký život ... a dokud nezačnou vyprávět, co všechno zažili ... člověk si říká - ten má asi krásný život ... :o)

19.01.2008 22:09:00 | Beepat

Výborná současná psychologie. Něco o tom vím :-) Pozitivní sugescí jsem se dostala z letité nemoci... Ale život má více úhlů. Ne každý je dítětem štěstěny. Je potřeba najít a přijmout své poslání... Např. kozoroh (já) i přes pozitivní myšlenky nedostane nic zadarmo, všechno má vydřené a dlouho na to čeká. Je potřeba se naučit chápat, že někdo to má lehčí, někdo těžší a nemusí to být jeho vina. Líbí se mi kombinace vícero proudů myšlenek, názorové křižovatky, ze kterých si každý z nás postaví svoji životní cestičku. A to je svoboda člověka. Věřím na ni víc než na osud :-)

K té negaci. Z jedné přednášky v čajovně jsem si vnesla do života úžasnou myšlenku - vše negativní lze a je potřeba přetransformovat v pozitívum. Protože nechci být lacině pozitivní a považuji za zdravé projevit emoce, dovolím si i ty negativní. Vztek stejně jako láska či soucit je v obsahu povahy a chování každého člověka. Je však potřeba vůči dotyčnému pak vyslat lásku a dobro... A když cítím, že vůči mě někdo vysílá něco zlého, mohu nastavit zrcadlo, nebo opět vše přeměnit v lásku a vyslat ji odesilateli negace... Mám vyzkoušeno :-)))

19.01.2008 21:57:00 | Levandule

Ano, chce to pozitivní mysl...

19.01.2008 14:53:00 | Bíša

1* Dej bacha na co myslíš, nebo se Ti to splní.
peníze, sex, jídlo…snad mě to nepoloží .o)
2* Čemu dáš pozornost, toho budeš mít víc.
Sám sebe..mám už vážně dost …. .o)
3* Můžeš mít jen to, co si umíš představit.
Kam to všechno dám.. představ mám nekonečně mnoho .o)
4* Co vydáš se Ti vrátí zpátky
Jejda..často chodím na toaletu .o)

říká se na každém šprochu.... .o))

19.01.2008 13:27:00 | Bean

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí