Tresty

Tresty

Anotace: Nedostatečné stresty u nás...

Když se večer podívám na zprávy, co vidím? Od začátku skoro do konce opilost za volantem, vraždy, násilnosti atd.. Začal bych tedy tím zabitím. Trest smrti za zabití? Za život, život. Zabils, budeš zabit. Ano či ne? Myslíte si, že to je nehumánní? Zeptám se vás – je humánní, když člověk rozčtvrtí člověka? Je humánní, když člověk střílí kolem sebe? Samozřejmě, že tento nejvyšší trest by se ukládal pouze jasným případům (ale i s tím že právník nebude vysekávat, jak on to umí pachatele). Z hlediska psychiky je to určitě nesnadné, ale podle mě se ve většině případech nedá vyléčit popř. úchylka, nebo podobná vada psychiky. Na co je „skladování“ těch nejnebezpečnějších? Aby utekly? Ano ti lidé s „nižšími“ proviněními mají šanci na druhou šanci. Člověk je omylný. Ale pokud se stane něco vícekrát, tak také by byl na místě krutý postih. Je přímo směšné že za vraždu se dostane ku příkladu 6 let. Směšným přestává být, že za znásilnění dostane násilník, když to přeženu mnohdy i podmínku. Za tohle by měla být kastrace. Kličky a úskoky právníků jsou skoro až nemyslitelné. Já chápu, že je to jejich práce, ale to musí zajít až tak daleko, aby mohli vše? Dělají si pověst? Chtěl, vážně, chtěl jsem se stát právníkem, ale na to abych obhajoval zkažené lidi, kteří se vysmívají, že z toho vyjdou lacino, na to žaludek nemám. Doufám, že se dožiju toho, že tu nebude absolutní džungle a pro krvelačnou zvěř se také najde řezník. Jak se k tomu stavíte vy? Myslíte si, že tresty sou dostačující? Šlo by jako lid vytrucovat změny v trestech? Poslouchá nás tu vlastně ještě někdo a záleží někomu na našem slovu?
Autor Tomama, 24.02.2008
Přečteno 432x
Tipy 2
Poslední tipující: Janana
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tak jednou věcí je, jak trestat skutečné kriminálníky a jak zabránit tomu, aby byl jako skutečný kriminálník potrestán nevinný. A raději nepopravit deset vrahů, než popravit jednoho nevinného...
Ale na druhou stranu, samozřejmě, že zločinci mají být zavření. A ne jen sedět na cele, nudit se a vymýšlet pitomosti. Kouli na nohu, sbíječku do ruky, rubat v kamenolomu a za záda stráž s brokovnicí. Ale to už je jiná otázka. Proto říkám, že je třeba reformovat justitci, vězeňský systém, posílit funkci rodiny a společnosti. Pak by se zjistilo, že trest smrti není vůbec zapotřebí. Kromě toho, někoho popravit, to je jednoduché. Ale lepší by bylo, aby celý život pěkně dřel na své oběti a pozůstalé...

27.02.2008 08:45:00 | Daniel S.

Rodinné zázemí...pravda výchova...prada omyly justice...jde vše podplatit,nebo prostě obyčejný omyl...ale myslím tím opravdu - dám ti příklad ano?U nás na škole byla uklízečka.Hodná taová hubená.Najednou přijdu do školy a že ji zabil syn. Policii se přiznal chladnokrevně popsal vše..hrál automaty...včera prý byl soud a on že vypovídal pod nátlakem a skoro se smál...tak co to je?vsadím se s tebou o co chceš že bude mít nejmíň...tady je to nejhorší u nás.A si vem i kdyby už proti němu šel někdo svědčit...neexistuje tu žádná ochrana svědků...každýmu je jedno že se dostane za rok za dva ven a pěkně si to on něj slízne.A tohle je minimální věc...jsou horší...od znásilnění po opravdu úchylný vraždy bez důvodu....čtvrcení atd...v takových případech není trest smrti přeci omyl.A navíc jak ty povídáš...dobře stačilo by doživotí.Ale proč ho nikdo nedostává?Jo čas od času...a když ho dostane tak je to ve srovnáním s něčím "lehčí".Chápeš tady se dá vykecat na vše...

26.02.2008 18:28:00 | Tomama

Jako odpůrce trestu smrti poukazuji na jednu jedinou věc a tou je vysoká omylnost justice. I v USA je to skoro třetina případů. Pokud podporuješ trest smrti, měl bys především podporovat takovou justici, kde bude omyl zcela vyloučen. Když odsoudíš nevinného na doživotí, je tu šance na obnovení procesu, nové důkazy, apod. Ale když ho popravíš, už se s tím nedá nic dělat.
Kromě toho statistiky ukazují, že trest smrti nijak nesnižuje kriminalitu, naopak je brutálnější, protože případní vrazi se spíše zbavují svědků. Mnohem důležitější je výchova v rodině, ale jaká je asi výchova, když se polovina manželství rozvede? Jaká je asi výchova, když hlavním krédem je udělat něco pro sebe, nikdo mi nic nedá a tak já nikomu nic nedám...

Voláš-li po nižší kriminalitě, volej po dobrém rodinném zázemí, dobré a kvalitní výchově, dobrém školství a dobrém uplatnění ve společnosti. To je mnohem jistější a efektivnější cesta než trest smrti.

25.02.2008 12:27:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí