Proč vadí cikán?

Proč vadí cikán?

Anotace: ***

Včera jsem byl vyloučen z jednoho serveru. Bezostyšně mě vyhodili, prý za vulgární výrazy. Já a vulgární výrazy. To nejde jaksi dohromady. Hrubky ano, ale vulgarita?

O co šlo? Napsal jsem v příspěvku 1. nezávislá mafiánsko-cikánská Kosovská republika /tohle téma tu rozebírat nehodlám/. Zkoušel jsem umazávat jednotlivá slova a nakonec vyšlo najevo, že to sprosté je cikánská. Jednička je dobrá, mafiáni nevadí, Kosovo jakbysmet, republika a nezávislost v pořádku, jen ti cikáni jim vadili. Dle mého názoru by vulgární bylo tak nanejvýš cigoš. Ale to já nepoužil.

Tak jsem si položil otázku proč vadí cikán? Jasný, dnes se z neznámých příčin ustálilo slovo róm. Nechci rozebírat důvody, nejsou mi jasné. Ani to nepotřebuji vědět, jen doufám, že to ví populace naší oblíbené menšiny. Pozastavím se nad slovem cikán, které mě naučila máma, kvůli módnímu trendu to měnit nebudu. Nehledě na to, že za pár let to může být přesně naopak a urážet bude označení rom.

Jak znám náš národ, býváme poturčenější Turků - asi se bude přejmenovávat. Pravda, slavných cikánů není moc, takže ulice a náměstí si zachovají své dosavadní názvy. Zajímám se ovšem o hudbu a film. A zde se budou dít věci. Třeba opereta Cikánský baron od mistra valčíků Johanna Strausse mladšího naprosto nevyhovuje. Rómský baron se jistě osvědčí a zdomácní na našich scénách. Slavný ruský film Cikáni jdou do nebe Emila Loteana prozářený nádhernou hudbou Jevgenije Dogy s novým názvem už tak pěkný nebude. Zde doporučuji použít původní název Tabor uchodit v nebo. A ten zmatek a chaos v písních lidových. Ani nechci pomyslet /s rýmováním bude potíž/.

Příkladů je hodně, jak říká nechvalně známý hrdina sametové revoluce V.H.: jsou to paradoxy. Taky nikomu nezazlívám, že mi říká gadžo. Jednak nevím, co to slovo znamená, jednak, ať si říká, když ho to naučila maminka.

Už se těším, až přijde doba, kdy nás tohle etnikum v počtu obyvatel přeroste a nařídí nám, co a jak správně říkat a psát. A vyhlásí svou 2. republiku. Ale to je docela jiná kapitola, snad příště.
Autor weitinger, 27.02.2008
Přečteno 652x
Tipy 3
Poslední tipující: j.c., PANGÁSIUS
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zdravim, učitelskej :)
tak ti povím, co já a cikáni.
Tudle jsem se bavil s jedním a povídám mu: cikán kterej se stydí za to že je cikán, je špatnej cikán. vždyť co udělali cikáni tak špatnýho, aby ses za to musel stydět?
Kolik je asi mezi cikány sériových vrahů? Víš kolik je jich mezi američany? ...a stydí se snad proto američan zato že je američan? NE! Protože není důležitý kdo jsi, ale co děláš. Za své rodiče nemůže nikdo, ale za své činy každý. A dal mě za pravdu.
---
Před lety mě zastavila cikánka , že mi přečte z ruky - nechtěl sem. Ještě dnes slyším co za mnou volala když jsem odcházel - vše byla pravda a něco se teprve stalo.
Proto, když mě po čase zastavila jiná stará cikánka, řek sem jí toto: Paní , opravdu nechci znát svoji budoucnost. Tady máte dvacet korun, ale nic nechci slyšet. A popsal jsem ji tu dřívější příhodu. A hle - té staré ženě vůbec nevadilo že ji samotnou tituluji cikánkou, a že o cikánech mluvím jako o cikánech.
Co z toho plyne? - Jen špatný cikán se stydí za to, že je cikán......
[a proč toto oslovení vadí gadžům, to už nechápu vůbec ;o)]
Tož se měj.
j.c.ben

05.04.2010 00:09:00 | j.c.

uvidíme..já dávám st

10.02.2010 15:18:00 | PANGÁSIUS

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí