Moje já

Moje já

Anotace: Co to vlastně je moje já?

Moje „já“. Co to vlastně je? Lidé si pod tím představí různá slova, ale které je to správné? Duše, či svědomí, nehmotná věc, schopnost soucitu, nebo vůle žít? Takto bych mohla pokračovat donekonečna, pro každého to totiž znamená něco jiného. Pro mě osobně to znázorňuje svobodu, ale na to si musí přijít každý sám. Ovšem všichni učenci a vědci popírají, že by mohlo existovat něco nad jejich chápání, snaží se nám namluvit, že se každý člověk už narodil s určitým množstvím odvahy, hrdosti nebo odpuštění, které je dáno naší genetickou stavbou, našimi zkušenostmi. Jenomže všechno má dvě strany a existuje také názor, že tělo je jen pevnou schránkou pro něco cennějšího než je ono samo, že samo o sobě je tělo smrtelné, ale že ta cennější část člověka přetrvá navěky, že tělo je jen schránka pro naše já, které je pokaždé unikát. Podle těchto lidí duši nezraňují žádné fyzické strasti, ale jen ty psychické. Strach, samota a úzkost je pro duši stejně zničující jako pro tělo nože, dýky nebo pistole. Ale zkusím se na to podívat trochu z vrchu. Pokud bych souhlasila s druhým názorem, znamenalo by to, že na světě jsou stále ty samé duše, ty samé „já“ které se nemění, ovšem mění se jejich těla. Neustále umírají a znovu se rodí. Znamenalo by to také, i přes veškerá zdání, že paměť patří k tělesné schránce, protože 90% lidí si své minulé životy nepamatuje, až na občasné záblesky deja vu, kterým stejně většina nevěří. Pokud bychom se ale přiklonili k druhému názoru, znamenalo by to, že na svět přichází stále noví lidé, s novými „já“ kterým by ovšem nepřikládali žádnou důležitost. Jedna věc by ale byla stejná, všichni by byli znovu odlišní, čímž se trochu podkopává systém genetiky, a staví nás to před úplně jiný problém. Je ta odlišnost daná pouze systémem pravděpodobnosti či náhody, nebo je za tím něco víc? Je tam „nahoře“ snad někdo kdo určuje jací lidé se právě teď narodí? Ano, řeč je o Bohu, nebo bozích o kterého se opírá dnešní nejrozšířenější náboženství. I když jsem zapřísáhlý ateista a myslím si že celá náboženství byla jen záminka aby se mohli různí lidé mlátit „hlava nehlava“ a že to co se z něj stalo je největší podvod lidstva, nevyvracím ani tuto možnost. Zjistit pravdu je ovšem v tomto případě a ještě spíš v této době téměř nemožné. Lidi totiž zajímají jiné věci než ty, které mají uvnitř sebe…
Autor Ledová víla, 30.03.2008
Přečteno 463x
Tipy 3
Poslední tipující: butterfly8888, ewon
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Mé já, je podle mě vždy zranitelnější než tělo. Hezky napsáno:)

15.09.2008 22:31:00 | Warrenath

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí