Budeme ovládat přístroje pouhými „myšlenkami“

Budeme ovládat přístroje pouhými „myšlenkami“

Anotace: Bude stát technika při nás nebo proti nám?

Připomíná mi to výjevy z pohádek Tisíc a jedna noc. Aladin otřel lampu a poručil, co zrovna potřeboval vědět nebo mít. Džin mu splnil jeho přání téměř na počkání.

Dnes jsem si na Novinkách.cz přečetla zajímavou informaci. Přijde doba, kdy budeme ovládat počítač pouhou myšlenkou a také nám výrobci chytrých strojů slibují, že pouhou myšlenkou budeme ovládat i domácí spotřebiče. Staneme se určitými partnery věcí.
Dám příkaz svému mixéru – „zapni se“ a pak na něho zapomenu, protože zatímco se v kuchyni bude pilně mixovat zelenina, tak v obýváku se bude luxovat pod příkazem – „zapni se, vysavači“. Mezitím musím dám zřejmě příkaz mixéru - „vypni se“, když si na něho při luxování zrovna vzpomenu.
Co to vlastně udělá s naší psychikou? Jakou výhodu to přinese a co člověk pro tuto výhodu bude muset obětovat ze svých přirozených a navyklých myšlenkových pochodů? Budeme se muset v našich myšlenkách přizpůsobit procesu ovládání strojů, které nám budou sloužit a budeme se muset soustředit na jejich chod. Živý člověk a stroj. Myslím, že to v některých lidech vyvolá pocity stresu, protože si budou muset na takové chytré stroje zvykat.
Nuže, představuji se si to takto. Sednu ke svému PC a poručím mu: zapni se. Začne proces zapínání a posléze se nastaví uživatelský program. Řeknu mu – najdi mi soubor ten a ten. A pozor. Je konec chaosu v dokumentech, který mám například já. V počítači bude muset být pořádek jak v univerzitní knihovně, možná ještě větší a jistě, že si budu muset opatřit seznam všech souborů, jak je mám pojmenovány, aby je počítač na můj příkaz našel.
Jsem všemi deseti pro jakýkoliv užitečný pokrok, jsem všemi deseti proto, aby se náš život zjednodušoval a my měli čas na prožívání a sebeprožívání, které je důležité pro naše zdraví a duševní rozvoj. Jen se ptám zcela potichu : bude schopen můj mozek tak fungovat, aby bez problémů ovládal stroje, protože nemá možnost rozšiřovat svou kapacitu a nebo začne selhávat? Budeme nahraditelní chytrými stroji, které budou, na rozdíl od nás, mít bezporuchový chod a odnaučíme se některým důležitým dovednostem, které dávají smysl našemu konání a jistou originalitu a nutí nás přemýšlet? Co pak s tím časem, který zbude pro nás, pro ty zbývající myšlenky? Nevím. Uvidíme.
Autor Maura, 07.04.2008
Přečteno 448x
Tipy 9
Poslední tipující: vodnař, Kozoroh 1, carodejka, Bíša, a_tao
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

člověk je od toho člověk,že má lásku,něhu,cit
když ne chce ovládat pak je jak ten stroj
a vláda strojů jak známo vede k nástolení konce
jedince

10.04.2008 11:43:00 | vodnař

Já takovou domácnost rozhodně nechci. To by bylo šílený a cesta do blázince. Člověk by měl umět hlavně poručit sám sobě a ne nějakým věcem,že jo?

08.04.2008 11:11:00 | Maura

Ta komunikace by ovšem měla fungovat obousměrně, aby třeba mixer věděl, že mixuje zeleninu a po určitém čase se má sám vypnout a dát Ti hlášku, že to je hotovo! Jinak by se při známé roztěkanosti žen stále zapínalo a vypínalo či neustále běželo mnoho přístrojů a třeba by automatická palička zareagovala na Tvůj pokyn: To mne teda bac! A všechno by běželo dál, dokud by se to nepřehřálo! Takže tam bude muset být ochrana zkoumající logiku myšlenek a bránící těm destrukčním, případně i regulace počtu současně běžících spotřebičů, aby Ti třeba nevyhořela instalace při velkém odběru proudu!;o)
Takže jako mezičlánek vidím ústřední kybernet, který funguje jako dispečer i kontrolor Tvých příkazů a pro pozdější dohledání i eviduje jejich posloupnost...

08.04.2008 09:52:00 | Kozoroh 1

Tohle je evidentně problém pro ženy. Ty, jak známo, dokáží současně myslet na tisíc věcí. Tím pádem je i zapínat nebo vypínat. My mužský dokážeme myslet jen na tu jednu. A tu nezapnem a nezapnem.

07.04.2008 20:52:00 | a_tao

Díky Vám a ten experiment si určitě najdu.

07.04.2008 12:36:00 | Maura

Zkus si najit na internetu "Delpassův experiment",třeba Tě to zaujme..:-)

07.04.2008 12:05:00 | Weylin

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí