kniha versus počítač

kniha versus počítač

Anotace: je to školní práce...

Mnoho lidí různých věkových kategorií v dnešní době stále více svého volného času tráví u počítače. Není to tak dávno, co lidé svůj čas trávili četbou. Přiznejme si, že měli větší přehled o vydaných knihách i o tom, co se v nich píše. Nejeden žák třetí třídy přečte libovolně vybranou knihu a na konci své namáhavé práce zjistí, že vlastně neví, o čem celou dlouhou dobu četl. Nerozumí textu. Zamysleme se každý sám nad sebou, kdy jsme si přečetli nějaký svazek. U každého je to asi jiné. Domnívám se, že lidé, jenž čtou, jsou více vzdělaní. To potvrzuje i historie. Vzpomeňme si, že číst uměli jen lidé vzdělaní a vážení.

Vraťme se ale zpět k počítačové technice a k tomu, co nám poskytuje. Dospělí tráví svůj čas většinou na internetu. Najdou se ale i takoví, kteří mají nejraději nejnovější verze počítačových her. U dětí je to spíše naopak. Většina hraje hry a jen malá hrstka si něco vyhledává na internetu. I u počítačových her se ale dítě může setkat s psaným textem. Uvědomněme si, že si nejdřív musí přečíst popis hry, pravidla a teprve může začíst hrát. Většina dětí umí s počítačem pracovat lépe, než jejich rodiče. Lidé v důchodovém věku jsou na tom s touto technologií nejhůř.

A teď přejděme k jednotlivým výhodám. Nejdříve se zamyslím nad knihou. I v ní se dá nelézt mnoho zajímavých informací. Přiznejme si, že internet je ale s tímto napřed, i když je kniha několikanásobně starší. Internet je navíc mnohonásobně rychlejší. Do vyhledávače stačí zadat jedno slovo a za nedlouho vám vyběhne mnoho stránek s určitým slovem či výrazem. Počítač nám poskytuje nepřeberně mnoho možností. Počínaje jednoduchým vyhledáváním, přes tisk obrázků , až k vědeckým poznatkům. Zamysleme se ale, kolik toho vlastně o internetu víme? Víte, že v takzvaném CERN (Francouzsky: Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire) shodou okolností vznikla na přelomu 80. a 90. let počítačová komunikační www? Předpokládám, že většina lidí o tomto zařízení nemá ani potuchy. Já jsem se o něm dozvěděla v knize. Nikdy by mě nenapadlo hledat něco takovéto na internetu. To potvrzuje, že člověk se nejdříve o podnětu, který chce ve vyhledávači najít, musí dozvědět vlivem vnějšího prostředí.

Na konec chci jen dodat, že každý by si měl sem tam přečíst nějakou knížku, ale i vyhledávání na internetu má své výhody a pokud dítě hraje počítačová hry v malé míře, procvičuje si i svou hbitost a u některých her i logické uvažování. Usuzuji, že vše má své plus i mínus.
Autor horor.ctenarka, 08.04.2008
Přečteno 713x
Tipy 4
Poslední tipující: Alžběta., anti-HERO, Game
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Souhlasím s tím, že počítače dneska ve větší míře vytlačují knihy a i přes aktivitu knihoven a ministerstva školství (např. projekt Celé Česko čte dětem) děti čtou málo a když už, tak si z knížek mnoho neodnášejí a neumí zpracovat a vyhledat informace v knize. V tom je rozdíl internetu a knih - na počítači zadáte jedno slovo a máte výsledek. Kdežto v knize si informace získáváte postupným hledáním a tedy dostanete širší přehled.

15.02.2009 13:10:00 | Alžběta.

škoda že jsi svojí úvahu nedotáhla do konce, ale jsem rád, že nezastáváš obecný názor jež se razí napříč televizemi

09.04.2008 17:13:00 | Doki

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí