Zvířata

Zvířata

Anotace: Je nutné být absolutním predátorem? Je nutné být symbolem smrti pro zvířata?

Nepřemýšleli jste nikdy o tom, jak se ke zvířatům chováme? Pijeme a jíme jejich produkty či části a ani se nezamýšlíme nad tím, co jíme. Nosíme kožešiny, boty, přívěšky a mnoho dalších věcí a nepřijde nám divné nosit si defakto mrtvolu na těle? Nepřijde vám špatné, že kvůli módním a kosmetickým doplňkům umírají zvířata v laboratořích? Je hezké mít domácího mazlíčka, ale držet ho pro naše potěšení v kleci, či na vodítku?

Ano, ovšem řekneme od saď po caď . Ale proč například pijeme kravské mléko? Chutná nám, nebo snad je zdravé. Ano, ale není to do jisté míry využívání krav? Vejce – není to divné, když z útrob slepice vyjmeme produkt sloužící k rozmnožování ptactva? Nebo když vidím, jak se někdo cpe mastným telecím či vepřovým, pak si říkám, že to je to stejné jako by jedl člověka. Ano je to velmi silné přirovnání, ale je to tak. Nejsou vám nechutné žíly, šlachy a tuk v mase, které jíte? Pakliže namítnete, že požíváte pouze kuřecí, pak se vás ptám: Viděli jste někdy velkochovy, či „zpracování“ drůbeže? Jíte-li rybu, pak vám namítnu, že ano při zabíjení je nám jí asi nejméně líto, ale opět – podívejme se na to hromadné stahování ryb. Zátahy, pasti, klece, sítě a vše podobné. Nevšimli jste si nikdy, že masa chutnají různě? Je to jak stářím zabitého tvora, tak i způsobem zabití. Pakliže bylo surově zabito a stresováno, vězte, že se to někde promítne.

Povím vám, že jsem už slyšel různé nechutné příhody. Vše co bude níže je pravdivé od důvěryhodných zdrojů. Například taková paštika – co je na výrobě složitého -trochu jater,trochu kostí, trochu kůží z lebek a vše to rozmeleme na drobno. To je samo o sobě docela divná představa, ale to je pouhý začátek. Tato hmota je dopravována dále potrubím či vedením chcete-li. Toto vedení je proplachováno vodou, zaprvé kvůli hygieně, ale hlavně proti případným vetřelcům. Stalo se prý též že se s touto přepravovanou směsí rozemlelo i pár potkanů. A toto prosím jíme. Další informací je též příhoda z masozávodu. Je to stará historka z minulého režimu, ale přece. Při výrobě jakési uzeniny se na vlastní oči dělníka do produktu šrotovaly plná střeva zvířat….

Kosmetika je také docela sprostá věc. Nebezpečí vystaví radši zvíře než člověka. Člověk, který se chce nechat „omladit“ musí počítat i tak s riziky. Nechápu, proč to musejí odnášet zvířata. Je to prachsprosté využívání.

Kožešiny – to by bylo samostatné téma. Pro „módu“ zabíjet. A to mnohdy bestiálním způsobem. O maso se ani nestojí, hlavní jsou kožešiny. Hlavní je dobrá produkce, že? Pokud máte žaludek a odvahu najděte si videa o zpracování zvířat na kožešiny. Např. http://www.strasbourgcurieux.com/fourrure/spanish.php . Myslím, že se na to budete dívat jinak.

Pakliže myslíte, že kvůli vám se nic nezmění, že jedním zachráněným zvířetem, které nesníte, nebo nenosíte, nic neovlivníte, pak jste na omylu. Když si to řekne více lidí, chovy musejí logicky snížit počet chovaných zvířat = snížení počtu zabíjení.

Na závěr – patříte-li k lidem, kteří tvrdí, že maso je nezbytná součást stravy, pak mi vysvětlete to, proč to lidé vydrží naživu tak dlouho i bez něj. Zajímavé je že vědci tvrdí, že v mase jsou nenahraditelné složky, že bez masa se nedá žít. A vegetariáni dělají co? Se nám zdají? Jedí rostlinou stravu a taky žijí…
Autor Tomama, 09.04.2008
Přečteno 614x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí