smysl života

smysl života

Anotace: Jen takový krátký úkol na čj nic moc púovedeného

Otázku jaký smysl má život si lidé pokládají od nepanšti, proto vznikali bohové, náboženství a nebeská království. Možná právě od doby kdy si naši předci poprvé položili tuto otázku, hovoříme o člověku, o myslící bytosti. Snad to byla dokonce první otázka kterou si člověk položil, a snad to bude i ta kterou si každý z nás položí před smrtí…
Jako první se nabízí otázka, zda život vůbec nějaký smysl má. Při zamyšlení, bezesporu dospějeme k jednoznačné odpovědi. Ano. Jen si nejsem tak úplně jistý zda ten smysl je opravdu jednotný pro lidský život jako takový. Pro každého člověka bezesporu musí existovat nějaký smysl života, něco čeho se na tomhle světě drží. Pro někoho je to víra v boha, pro někoho práce, pro někoho rodina a pro někoho je to spousta, na první pohled malicherných věcí. Můžou to bít kombinace toho všeho.
Ale když se řekne smysl života, vybaví se mi pod tím pojmem něco co hledají filozofové již celá tisíciletí. Nějaký vyšší smysl života, smysl který je jednotný pro veškeré lidi, tu pro většinu lidí těžko pochopitelnou podstatu věci. Mnozí se domnívají že ten smysl našli, ale jelikož se pohybujeme v čistě filosofické rovině, nejde to podložit hmatatelnými důkazy.
Smyslem života v tom to, jakémsi vyšším slova smyslu může snad být život jako takový, zachování lidského druhu, a jeho rozvíjení. V přírodě obecně to chodí tak, že slabší druhy vymřou a vyvíjí se nové, z čehož se dá odvodit, že smyslem existence světa je prostě to aby existoval a vyvíjel se. A člověk, jak podmnožina světa má možná stejný úděl jen se vyvíjet.
Na druhé straně člověk jako součást koloběhu se zásadně něčím liší, člověk jako jediný nám známí tvor dokáže doopravdy myslet. Třeba je právě myšlení jeho podstatou a smyslem života je vymýšlet, přemýšlet a přemítat.
Takovýchto smyslů můžeme nalézt spoustu, ať už „objevených“, či je můžeme nacházet sami nicméně nedomnívám se že by se dal mezi nimi označit ten praví, a to za předpokladu že vůbec nějaký vyšší smysl života je.
Já se domnívám, že každý člověk má svůj individuální smysl života, který pro něho slouží jako hnací motor celým životem. A možná právě to hledání smyslu je vlastně tím pravým a jediným vyšším smyslem života člověka, protože jeho hledáním se lišíme, a bez něho by člověk nemohl žít, protože by neměl pro co.
Autor Hérakleitos, 09.04.2008
Přečteno 481x
Tipy 7
Poslední tipující: ilona, Radek.oslov.Šafárik, susana načeva, sluníčko sedmitečné
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Proč neocenit tvoji snahu, když jsi si dala tolik práce a "hodila" jsi své myšlenky na papír do "víru" Literu....:-)

15.01.2010 13:30:00 | sluníčko sedmitečné

Dle mého názoru zdařilá úvaha, jen tak dál.

12.04.2008 19:03:00 | Orichi

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí