Filozofie- milování nesmyslu ?!

Filozofie- milování nesmyslu ?!

Anotace: Filozofie- milování nesmyslu ?!

Dnešním dnem jsem se dozvěděl, že sedím na kočce a že moje černé, jasně černé tričko je žlutá čepice. Zdá se vám to, jako na hlavu postavené? Mě taky, ale naši učitelce na občanskou výchovu zřejmě ne. Nevím přesně, jaký má titul, ale podle toho, co se mi snažila třicet minut tvrdit, tak to vidím na „jah“. I člověk věřící či nevěřící by tohle nemohl tvrdit. Teda, věřící normálně a ne extremisticky. Nevíme proč tu jsme. Nevíme, co s námi bude. Tušíme, ale jistě to nikdo říct nemůže. Ale rozhodně jsou kolem nás předměty které vidíme. Proč by si ON dal takovou práci s přípravou takového „podvodu“? Takové iluze. Proč by nám nechtěl ukázat pravdu? Kvůli lekci? Možná, ale v tom případě je (tedy, podle učitelky) možné, že Bible je jen nějaký comics, a že všechny chrámy, kostely, katedrály, jsou hrady z písku. Takhle to tedy podle mě není! Tak ať se semnou nikdo nehádá! Však, učitelka pozná, jaký nesmysl nám to cpe do hlavy. Až budu zkoušený tak budu odpovídat na jiné otázky. A když se mě bude ptát, co to říkám, tak jí řeknu „Odpovědi, na které se ptáte“. Uvidíme, jak bude „jah“ učitelka oponovat.
Autor James Tony, 12.04.2008
Přečteno 348x
Tipy 1
Poslední tipující: Elí
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ano, to co říká učitelka, jak z letmého nástinu v úvaze vyplývá, má velmi důležitý dopad a je to zdánlivě samozřejmá a pochopitelná úvaha, která ovšem není tak jednoduše pochopitelná. Říká se tomu myslím lidská tradice a dějinnost? Asi jo. Tak tedy, veškeré lidské jednání je v nějakém úzu, dohodě, konsensu, "přistoupili jsme na nějakou hru" a tu podle "daných" pravdiel hrajeme od věčnosti do vščnosti. Dohodli jsme se, že nejtmavšímu odstínu barevného spektra budeme říkat "černá" a opačnému, nejsvětlejsímu "bílá". Tohle je naše tradice, takhle ji chápeme. Jinde na světě tomu tak být nemusí, ale o to zde nejde. Takže je s podivem, že "autu" třeba neříkáme "blabla", ale "auto". Zřejmě proto, že "blabla" se pro "auto", nebo "čepici", či "triko" neujalo z pochopitelných důvodů. Zajímavostí z historie je např. Palackého slovník, který výrazným způsobem obohacuje jazyk český. Ale to sem nepatří :) Ještě takový dodatek. Neznám tolik dějiny a tradici, a náboženství už vůbec ne, ale tvrdit o Bibli že je komiksem, či comicsem přijde i laikovi jako cosi opovážlivého. I přes vnitřní rozpornost to neznamená, že by to byl komiks, či druhořadá literatura. Mimo jiné, pokud jsem v mládí komiksy vídával, bývaly ilustrované :-( Co je na Bibli ilustrované? Od A do Z je plná textu. Obraz tam není jediný. Snad jen metafora, či obraznost, to jo, ale ta je všude kolem nás. Nejenom v "posvátném" textu. Zřejmě byla myšlena a dětská ;-). Takže takhle...

12.04.2008 22:21:00 | A.N.D.Y.

...víš jak je to s tím tričkem a tou čepicí?Někdo ti řekl,že je to tričko a ještě navíc černé a ty jsi tomu uvěřil a myslíš si to a říkáš to dál ostatním, aby uvěřili a oni věří.Kdyby jsi byl jindy a jinde a někdo ti řekl,že je to žlutá čepice tak taky uvěříš a budeš tomu říkat čepice,ale na hlavu si ji nenasadíš jen ji oblékneš. :-)

12.04.2008 20:44:00 | WAYWARD

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí