Matka a dítě

Matka a dítě

Anotace: Motto : „Prvním a posledním útočištěm dítěte v člověku je jeho matka.“ Blaschke – Pál

Nikoliv v okamžiku zrození, ale již v okamžiku početí se začne vyvíjet pouto mezi matkou a dítětem. Toto pouto pak bývá velmi silné, vždyť vznikalo devět měsíců v nejtěsnějším spojení.Dítě dýchalo společně s matkou, vnímalo její pocity, její zážitky, její emoce, cítilo její radost i smutek a její krev mu přinášela životně důležité látky. Dítě slýchalo matčin hlas, když k němu promlouvala a všechny tyto prenatální prožitky má už v sobě v okamžiku, kdy přichází na svět.
Také matka si při pohledu na bezbranného tvorečka, kterému právě dala život, vzpomene na chvíle, kdy zjistila, že jej nosí pod srdcem, na pocity, které se jí zmocnily, když se v ní děťátko poprvé pohnulo. V okamžiku, kdy jej drží v náručí, se v matce probouzí mateřské a ochranitelské instinkty, jedny z nejsilnějších pudů vůbec. Matka cítí zodpovědnost za život svého dítěte a zároveň nedovolí, aby mu kdokoliv ublížil. Když je nemocné, tráví celé dny u jeho lůžka, zmítaná úzkostí o něj. Pokud někdy porušila v těhotenství zásady životosprávy, právě v takových chvílích si to vyčítá a omlouvá se svému milovanému děťátku.
Snahou všech rodičů je vychovat ze svého potomka zdravého, krásného, šťastného člověka. Rodiče se snaží udělat pro dítě to nejlepší, chtějí mu pomoci najít si místo v životě, chtějí, aby se mělo lépe než oni. Avšak dítě musí poznat, co je dobré a co zlé, postupně sbírat zkušenosti a poznat, že pokud něco chce, musí o to usilovat. Cílem výchovy rodičů by tedy nemělo být umetat mu cestičku, ale připravit jej pro život. Rodiče jsou tedy zodpovědní nejen za to,aby dítě správně rostlo, prospívalo a bylo zdravé, ale také za to, aby se stalo samostatným, zodpovědným a dobrým jedincem. Jeho psychické kvality sice mohou ovlivnit i zděděné geny, ale ve větší míře ovlivní jeho vývoj okolí, které jej obklopuje a lidé, se kterými se stýká.
Rodiče jsou za skutky svých dětí trestně zodpovědní do 18 let dítěte, ale ve skutečnosti pociťují zodpovědnost za své potomky, za to, jak se chovají a jak žijí až do smrti, protože děti jsou naše životní dílo a bývají obrazem nás samých.
Autor Narcysa Buttonová, 20.04.2008
Přečteno 401x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí