Práce

Práce

Anotace: Motto : „V práci útěcha, spokojenost, bohatství a moc.“ K.J.Erben

Práce je pojem, který neodmyslitelně patří k lidskému rodu. Činí jeho život plnohodnotným, každý, kdo tvoří nějaké hodnoty, ať již duchovní či hmatatelné, je společnosti užitečný a toto vědomí jej uspokojuje. Člověk, který přijde o práci, se cítí zbytečným, odstrčeným, neschopným a na obtíž, pokud tedy v jeho negativních vlastnostech nedominují lenost a pohodlnost.
Fyzická práce přináší člověku uspokojení, při námaze a po duševní stránce jednoduché práci si člověk „pročistí“ hlavu, uspořádá myšlenky a často při ní zapomíná i na své starosti. Tělesnou námahou lze též dát průchod nashromážděné zlosti v našem nitru tím nejlepším způsobem, který nikomu neublíží, protože si své negativní emoce vybíjíme na neživých předmětech a nikoliv na živých bytostech. Zlo v nás se tak přetransformuje například v úhlednou hromadu naštípaného dříví a v našem nitru se rozhostí klid a mír a též okolí je spokojené.
Práce ducha je neméně důležitá. Vědečtí pracovníci, ale i básníci, hudebníci, skladatelé a zpěváci, ti všichni tvoří ve svém nitru, přemýšlí a vymýšlí, jejich pracovními nástroji je mozek, rozum, cit a fantazie. Nejvíce zaměstnání je však kombinovaná práce duševní a fyzická. Práce, u které člověk přemýšlí, vtiskne pečeť života, v takových vytvořených hodnotách zůstává kus jeho duše a neživý předmět se stává osobitým.
Dalo by se říci, že smyslem života je práce ? Z určitého pohledu a v určitých životních obdobích určitě; jindy však do popředí našeho zájmu vstoupí láska, mnoho lidí považuje za nejdůležitější svou rodinu a svou a pobyt v jejím středu, další upřednostňují své koníčky. Ale v okamžiku, kdy se mu některá z těchto priorit zhroutí, kdy jej postihne životní ztráta či jiná rána osudu, kdy jej zradí jeho milovaný, kdy se s ním rozejde jeho partner, kdy sportovec utrpí tělesnou újmu, v takových okamžicích se člověk upíná k práci, nalézá v ní jistotu a pevný bod ve svém životě, dokud se opět nevzpamatuje z rány, kterou mu život uštědřil. Lidé, pro které je však práce za všech okolností, kteří pro práci zapomínají na své blízké, se může stát, že jednoho dne se rozhlédnou a zjistí, že jsou sami. Práce je tedy důležitá, dělá člověka lepším, ale není jediným aspektem, který činí lidi lidmi.
Autor Narcysa Buttonová, 01.05.2008
Přečteno 284x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí