MYSLÍME FILOZOFICKY???

MYSLÍME FILOZOFICKY???

Anotace: MYSLÍTE FILOZOFICKY...???

Sbírka: O ČEM JE ŽIVOT?

Ono se to řekne. Zamyslet se nad něčím filozoficky, ale co to ta filozofie vlastně je? Ať se zamýšlím jak se zamýšlím nemůžu to vykoumat. Co se nad tím zamyslet společně? Je to něco jako zamyslet se odborně, ale cizí názvy, kterým polovina našeho lidstva nerozumí budou stejně na nic. Představte si, že jste nějaký úspěšný novinář. Napíšete výborný filozofický článek na téma Život a smrt, použijete různé cizí názvy, vysvětlíte problematiku a proč umíráme, povzbudíte mě tím, že když se rozhodnu nestárnout bude to mít lepší účinek než elixír mládí, dostanete dokonce i velmi dobrý honorář, ale co z toho mám já. Článek si s chutí přečtu, ale nic nového se nedozvím. maximálně si rozšířím slovní zásobu o pár exotických slov o kterých stejně nevím co znamenají. A tak vy usínáte s pocitem, že jste vykonal dobrou práci prospěšnou lidem a my usínáme s tím, že vlastně nic nového nevíme.
Tak co je to FILOZOFIE...???
Autor ona ..., 06.05.2008
Přečteno 391x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Nechtěla jsem tím říci, že je filosofie zbytečná a méně cenná, ale chtěla jsem se nad tím zamyslet a popřemýšlet. na tom snad nic špatného není...

07.05.2008 18:41:00 | ona ...

Ono s tou filosofií je to složitější než se na první pohled a letmé seznámení s ní zdá. Filosofie není nějakým čtením, nebo se oddávání mluvení jenom tak. Je to hlubší proces, kde se setkává věda, náboženství, a leckdy i politika. Proto nezle filosofii vyřadit z povědomí lidí. To, co se nehodilo vědě nasypala do koše, do kterého přidávala svůj díl odpadu i theologie a politika. Koneckonců nov ověk je toho důkazem. Vše nepotřebné je v sáčku, který se jmenuje filosofie, ale tanto "sáček" je čímsi více, než pouhá věda, theologie, či politika. Ale na to pozorný čtenář přijde až velmi pozdě, až když je vně. A o to je pak četba záživnější, když zjistí, že se pod zdávnlivým porozuměním slovům otevřely nové dimenze poznání.

06.05.2008 16:38:00 | A.N.D.Y.

Filosofie? Slovník poradí myslím celkem kvalitně:-))

06.05.2008 11:20:00 | fun.ginger

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí