Můj literární hrdina

Můj literární hrdina

Anotace: Drbotíko starší úvaha na téma můj literární hrdina..psala jsem to někdy před rokem,tak se nesmějte=)

Spisovatelka Jane Austenová napsala za svůj poměrně krátký život několik rozsáhlých románů, avšak na post nejvýznamnější autorčiny knihy se bezpochyby staví Pýcha a předsudek, vydaná roku 1813.
Hlavní postavou tohoto literárního díla je charismatická Elizabeth Bennetová, dívka s moderními názory, které ovšem ostře kontrastují s pošetilostí a chováním její matky, paní Bennetové.
Elizabeth neboli Lízinka, jak často své druhorozené dceři s oblibou říkává pan Bennet, je vysoké útlé děvče, které se svým nebývalým vzhledem trochu vymyká představě vyšších vrstev společnosti. Oválný obličej s jemnými rysy jí lemují dlouhé kaštanové vlasy, které se u konečků tvarují do nepatrných prstýnků. Oči jsou na dívčině vzhledu asi nejzvláštnější. Má je velké, orámované hustými řasami, a když se do nich někdo zadívá, propadá se v nekonečné barvě podzimních oříšků. Pleť má Elizabeth většinou lehce opálenou z častých procházek, které podniká v každé roční době. Z tohoto důvodu nosívá co nepraktičtější a většinou velmi jednoduché šaty, ale pokud se někde v blízkém okolí pořádá ples či jiná společenská událost, snaží se obléknout velmi pečlivě a vkusně. I přesto se mnohým vznešeným dámám nezavděčí.
Pokud je nějaká žena obdařena jasným bystrozrakem a poněkud tvrdohlavější povahou, pak je to bezpochyby Elizabeth Bennetová. Často dokáže odhadnout skrytou povahu člověka a tak zjistit jeho špatné či dobré úmysly. Ale i ten nejlepší se může někdy zmýlit, což pozná i sama Elizabeth, když jí osud uštědří tvrdou životní lekci. Mladá žena, vědoma si své chyby, se snaží vzpamatovat, avšak není to tak snadné, jak by si člověk přál. I přes to všechno Elizabeth dostane druhou šanci, kterou rozhodně nepromrhá.
Myslím, že každý by se měl poučit ze svých chyb tak, jako to udělala Elizabeth Bennetová. Nikdy není pozdě, aby se člověk někomu omluvil či omluvu od někoho přijal. Především se však musí svým problémům postavit čelem a vypořádat se s nimi. A názorným příkladem tohoto chování je právě Elizabeth, kterou jsem si z tohoto důvodu zvolila jako svůj nejen literární ale i životní vzor.
Autor Lady Alexiss, 08.05.2008
Přečteno 991x
Tipy 1
Poslední tipující: Bíša
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

moc se mi to líbí, ale časté opakování jejího celého jména může být podlůe stylistického hlediska dost špatný...já jsem zato dostala snížený stupeň, takže to jenom tak.

08.05.2008 17:24:00 | Elesari Zareth Dënean

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí