Co přináší člověku píle a snaha

Co přináší člověku píle a snaha

Anotace: Prostě práce z ČJ...

Když se tak potuluji městem a pozoruji lidi, jak jsou rozdílní, ale zároveň si tak blízcí, napadá mě mnoho věcí. Sednu si na terasu Jamaiky, objednám si kofolu a s klidem a pohodou se rozhlížím kolem sebe. Vidím lidi staré, mladé, nemocné, zdravé, opilé, střízlivé, ale také lidi veselé a naopak i smutné. Jak už jsem řekla, jsou odlišní jeden od druhého. Zapřemýšlím se tak nad tím, co tyhle všechny občany může spojovat. Že by neexistovala ani jediná spojitost? Tomu se mi nechce věřit, tak nad tím dumám a malými doušky usrkávám krásně vychlazenou kofolu. Když se podívám napravo, směrem na naše krásné náměstí, které se právě v poledne parného dne hemží lidmi, spatřím starou, shrbenou stařenu a zamyslím se. Řeknu si, ta stará paní, i když má nejspíš velký problém ujít sotva pár kroků kolem ústavu pro staré, i tak se snaží dojít třeba do kostela, aby se pomodlila. Pak se podívám před sebe. Naproti mně, přes silnici se potácí opilý chlapík, který se sotva drží na nohou, má snahu neupadnout a jít co nejlépe. Poté vezmu do ruky orosený půllitr s limonádou a ohlédnu se za dívkou, která je nejspíš jen minimálně spokojená se svým vzhledem. Akné zakrývá silnou vrstvou make-upu, své nohy má narvané ve stahovacích kalhotách. Prostě se snaží nějakým způsobem vylepšit svůj vzhled.

Ať ty chvátající, nervózní nebo naopak spokojené občany pozoruji sebedelší dobu, napadají mě jen dvě věci, které je mohou spojovat. Jednou z nich je snaha. Napadlo mě to, když jsem viděla pospíchající ženu, nejspíš do práce, o holích. I přes zranění nohy se snaží přijít včas. A pak je tu ta druhá věc a tou je píle. Po dlouhém přemýšlení mě právě píle napadla, když z vedlejšího krámu s uzeninami a masnými výrobky vyšla žena, nejspíš matka dvou dětí, s nákupními taškami až po uši. Řekla jsem si, že je to nejspíš člověk snaživý, pilný a jen tak se nevzdá, poněvadž v již zmíněném obchodě byla veliká fronta, i přes to vyčkala, aby koupila něco k přípravě oběda pro manžela a děti, kteří se vrátí domů hladoví.

Díky snaze a píli jsme si alespoň nepatrně rovni. Ne bohatstvím, ani vzhledem, ale vlastnostmi člověka. Takže jsem usoudila, že píle a snaha přináší nějakou tu rovnost. A také lidem snaživým se i lépe v životě daří a pilní mají zase vše v pořádku.
Autor Rošták Domča, 19.05.2008
Přečteno 434x
Tipy 6
Poslední tipující: sluníčko sedmitečné, LisSe, Grafomanická MIA, Xindy
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Velmi zajímavý úhel pohledu...

19.05.2008 16:42:00 | Grafomanická MIA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí