O lži, jejím dovedném maskování a dopadech na lidskou společnost

O lži, jejím dovedném maskování a dopadech na lidskou společnost

Anotace: Pojednání o lži a o tom, že ne vždy musí mít negativní dopad na lidi, ačkoliv není "milosrdná"

Jestliže nějakou lež, byť značně odvážnou a někteří lidé by řekli až nestydatou, často nahlas vyslovujeme a přesvědčujeme lidi v okolí o její pravdivosti, stane se nakonec pravdou, neboť pravda je pro nás to, s čím se vnitřně ztotožníme, nebo třebas jenom to, co jsme z hloubi srdce přáli a z nějakého pro nás nepřekonatelného důvodu toho nemůžeme dosáhnout. Žije to v našich myšlenkách, a později i v myšlenkách jiných lidí v našem okolí, a tím se to alespoň částečně stává skutečností, máme-li natolik velkou fantazii, že to dokážeme "prožít" a pak s nadšením vyprávět ostatním. S čím se totiž hluboce sžijeme a přijmeme to za realitu, o tom dovedeme podat okolí velmi důvěryhodné "důkazy" a přesvědčit i velmi dobrého znalce lidských duší. Pokud to nepřeháníme s fantazijními příběhy a jsme-li dostatečně chytří a obezřetní (pozor, myslíme-li si, že jsme dost chytří přestaneme být obezřetní a přijde velmi rychle pád) dokážeme hrát tuhle hru celá léta a obohatíme tím život sobě i lidem v okolí... Je to taková nevinná vzrušující hra, bez níž by se někteří jedinci vůbec nemohli obejít, je to určitý druh závislosti na adrenalinu, nekonečná zkouška obezřetnosti a rozvoj inteligence i pokory.
Autor Narcysa Buttonová, 01.06.2008
Přečteno 358x
Tipy 5
Poslední tipující: Mademoiselle S., PoeziGirl
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Myslím si, že totok četlo už mnoho znás a mnozí se s tímto textem ztotožňujeme, jen záleží na každém, kam až to nechá dojít a jak moc lže a chce dál lhát. Ovšem, většinou se jedná o lži "sebelži" kdy si člověk nalhává cosi, co je přesně naopak, bo jináč. To je pak k lítosti. Ale co, uvědomi si mnoho věcí musí každý sám a sám se rozhodnout co dál. Nikdo nikdá za nás nic neudělá... ani tu lež.

02.01.2010 10:53:00 | NikitaNikaT.

Mohu s čistým svědomím říct, že to co tu píšeš je pravda pravdoucí i když je to o lži:) Lžu často, ale ne zase tolik a většinou je to ironie nebo jenom taková prkotina. Když lžu ve "velkém" nemám moc čisté svědomí. Je pravda, že vevnitř jsem přesvědčená o opaku a přesto svému okolí říkám něco jiného..

08.09.2008 19:08:00 | Mademoiselle S.

Plně souhlasím s tímto textem. I já, i když nechtěně, jsem pro někoho někým, kým nejsem. Ale vysvětlit se mu to už prostě nedá:-/

01.07.2008 22:53:00 | Kismethka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí