Ztrácí se čeština?

Ztrácí se čeština?

Anotace: v češtině je stále více cizích slov...

Mám češtinu ráda, je to krásný jazyk. Čeština obsahuje nádherná slova, které spousty jazyků ani neumí přeložit, protože je neznají. Máme spoustu možností, jak vyjádřit své názory, postoje, city...tak proč se nám do našeho krásného jazyka vkrádají cizí slova? Dnes, když jsem si procházela sešity, tak jsem se až divila, kolik cizích slov denně používáme. Jistě, jsou lidé, kterým to je jedno, nebo to naopak vítají ("Alespoň se nemusím tolik učit anglická slovíčka" nebo "připadám si vzdělanější, když mluvím odborně nebo používám cizí slova"), ale přeci jen - jsem opravdu jediný člověk, kterému se náš mateřský jazyk líbí a nechce ho nechat zaniknout? Neumím si představit, že bych měla (já, nebo mí potomci) mluvit nějakou spatlaninou z cizích slov, která by obsahovala tady kousek němčiny, tady kousek přejatého slova z latiny, jinde zase kousek angličtiny...ne, to se mi opravdu příčí. Snad nejsem jediná, komu to vadí...
Autor verushka, 10.06.2008
Přečteno 241x
Tipy 3
Poslední tipující: ourbloodiscursed, Grafomanická MIA
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nebój, nejsi jediná, komu to vadí:)
Taky se mi líbí čeština... a češtinář taky:D
Když tak založíme nějakou revoluci proti proti-čechům:)

11.06.2008 15:34:00 | Grafomanická MIA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí