Svět zítřka

Svět zítřka

Anotace: copak udělá pár beediesek s ukolem do cestiny...speciálně a pouze pro torvu ať má co číst... dávám tu ve školním vydání (přesně jak jsem odevzdal(jen s malými úpravami bez sebemenší změny smyslu)) tak si to užiješ stejně jako Magdoň....:D

Jaký bude svět zítra? Asi ne moc odlišný od toho dnes. A jaký bude svět za 40 000let?
Přibližně před 40 000lety se vyvinul člověk dnešního typu - Homo sapiens sapiens. jsme tedy teď asi v polovině cesty do roku 42008n.l.

Co se nám stane v druhé polovině této cesty? V jakém stavu dojdeme do našeho pomyslného cíle? Dojdeme vůbec?

Naše cesta se zatím podobá velmi nepromyšlnému béhu na dlouhou trať. Místo toho, abychom si udržovali tempo a šetřili síly, tak jsme začali pomaličkou chůzí a od té doby jsme se pohybovali jen rychleji a rychleji. Čím dál jsme běželi tím více jsme zrychlovali. Jednou nám samozřejmě musí dojít síly, ale kde jsme teď?
Teprve se rozbíháme, nebo už jsme dosáhli nejvyšší rychlosti?

Pokud už běžíme naplno, pravděpodobně začneme v nejbližší době zpomalovat a zpomalovat až se nakonec zastavíme úplně.
nebo se budeme snažit pořád běžet touto nejvyšší rychlostí nebo nejlépe jěště rychleji. Chvíli to asi ještě půjde ale dříve či později umřeme vyčerpáním. Zabijeme se sami.
Naší jedinou nadějí je, že se jěště stále teprve rozbíháme. Jen poto můžeme uvažovat o nějaké budoucnosti

Nyní jsou asi nejperspektivnější technoloie zdraví-ničící počítače a mega-super-hyperkontroverzní genetika.
Je to jako by se rozhodovalo jestli se cheme jen svěřit do náručí našich výtvorů a pohodlně živořit, nebo dát větší sílu (a taky zodpovědnost) sobě samým. Souboj lenivosti a chamtivosti - tedy právě těch dvou špatných vlastností, která jsou v naší společnosti nejozšířenější a která jsou pro naši společnost směrodatné.
Všichni ví že výtvory jednotlivce jsou z velké části odrazy jeho povahy a jeho momentální nálady. Je zajímavé že se společností, ať už jakkoliv rozhádanou či naopak pospolitou, je to stejné. Společnost lidí není nic jiného než jeden velký Člověk. Ten Člověk jsme my a jen my můžeme rozhodnout co dál bude Člověk dělat.

Člověk si asi nevybere mezi genetikou a počítači, ale prostě počká co se mu bude více hodit, a to druhé zahodí a nechá pomalu zaniknout. Žádné revoluční změny, ale postupný vývoj bude jeho cestou. Proto nebude "svět zítřka" ani "svět roku 42008" ani horší ani lepší, bude prostě jiný.
Autor FialovýKrálíček, 12.06.2008
Přečteno 383x
Tipy 4
Poslední tipující: Helena Buchtová, Kávový Poutník
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Připoměl jsem si hned zrychlenou expanzi našeho vesmíru.
S posledními dvěma větami se ztotožňuji naprosto.

06.05.2010 12:59:00 | Norian

Moc hezký sloh! Pro slohy a básně- ty posl. dobou spíš- mám slabost... Poutník by moh povídat...O:)

Pravdivé myšlenky, neotřlé postupyO;)

Moc fajn!!!

06.08.2008 01:51:00 | Helena Buchtová

presne...proste blbuvzdorne...pochopi kazdy - dokonce i nas cestinar (kdyz cte pomalu a trikrat za sebou)...

15.06.2008 00:36:00 | FialovýKrálíček

Díky ti,pěkné,dlouhé,jasné...

13.06.2008 23:04:00 | Kávový Poutník

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí