Nic

Nic

Anotace: Negující ptákovina

Neexistuje nic. A také neexistuje nic, co by mohlo toto nic nějak vytvořit, uchopit, třeba i zničit. Odstraňte nic. Co potom dostanete?

Jen jedna filosofující mysl existuje, mysl prosáklá prázdnotou a navěky nevědoucí. Totální degenerace ad absurdum. Tato mysl je celou svou podstatou propojena se všeobjímajícím nic. Jediným smyslem žití a konání jejího jest žádná meditace nad ničím, aby z něj bylo učiněno něco, což potom v souvislosti s nicotným účelem, převrátí se do původního stejnorodého bezobsažného stavu.

Neexistuje-li nic, neexistuje potom také nic, čemu by to mohlo vadit, tudíž také neexistuje strádání, trápení, nuda. Není dobré, není špatné, není prostě nic. Považuji za celkem logickou tuto prvopočáteční prázdnotu jako výchozí bod všeho jsoucna, prazáklad.
(Aneb např. zničte celou Zemi, potom nebude žádný člověk, který by ji postrádal (za předpokladu, že si nikdo nelítá ve vesmíru v bezpečné vzdálenosti J)… takže bude smysluplné toto označit za zločin?)

Existuje text popisujíc všeobecnou nicotu a její zevrubnou charakteristiku. Právě ho čtete.
Autor Foton, 13.06.2008
Přečteno 292x
Tipy 2
Poslední tipující: Bíša
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Je dobré zjistit, že jsou zde mimo mne ještě další přesvědčení nihilisté. Nebo spíše básničtí nihilisté, kteří se za svůj nihilismus stejně tak stydí, jako jsou na něj i pyšní.

Věta "neexistuje nic" je spekulace.

Proč neřekneš raději odvážněji: "Existuje dobré a zlé"?

Pak bys mohl také statečně říct: "Jsem zlý a venku existuje dobré a já to pozoruji dojatýma očima."

07.09.2009 18:55:00 | ludmil

Prazáklad má ideu...

18.09.2008 14:36:00 | Bíša

Přemýšlet se dá o čemkoli... a každé přemýšlení může být komplikované...

09.09.2008 17:17:00 | Foton

Ani jsem netušila, že nic může být tak komplikovan:-)

25.07.2008 23:16:00 | Křemííílek

musím povedať že tento článok je premyslený, ale bohužiaľ u mňa nebol pochopený...:-))

13.06.2008 17:24:00 | Mišiačik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí