Ano vs. Ne

Ano vs. Ne

Anotace: chtělo se mi zázrakem přemýšlet =D je to hovadina, ale jako osobní názor mi to přijde zajímavé. P.s. nejde mi o to, vytvořit co nejlepší slohové dílo, takže, případné kritiky přijímám, ale berte to na vědomí;) A nevím, kam to zařadit, tak to házím sem...

Ačkoliv se odpověď „Ano“ pokládá za odpověď kladnou, existují i případy, kdy tato pozitivní odpověď dokáže mít i záporný dopad. Například když se lékaře ptáme, jestli opravdu máme zhoubný nádor, nebo to byl planý poplach, odpověď „Ano“ nás příliš nepotěší, i když je kladná. Za kladnou odpověď v tomto případě považujeme „Ne“, byť je to obecně záporné slovo. Můžeme tedy se stoprocentní jistotou tvrdit, že „Ano“ je kladná odpověď a „Ne“ zase záporná?
Samozřejmě, že můžeme. Ovšem nesmíme se přitom ohlížet na okolní skutečnosti a vnímat odpověď jako samostatný celek. Tehdy je i na otázku „Je můj dědeček mrtvý?“ odpověď „Ano“ pozitivní.
Ale jestliže se přece jen rozhodneme pohlížet na okolní skutečnosti, i holá fakta, pro tazatele tato rádoby kladná odpověď znamená zápor.
A co když na tutéž otázku odpovíme opačně? – „Je můj dědeček mrtvý?“ - „Ne, ještě žije.“ Dostalo se nám záporné odpovědi, ale význam má kladný.

Z tohoto místy až nesrozumitelného článku vyplívá, že věci nejsou na první pohled takové, jaké se zdají být. (Ano – kladné, Ne – záporné). Stačí změnit okolnosti a hned je jejich význam zcela opačný.

A tak to je i s mnoha dalšími věcmi, které se zdají být tragédií a přitom stačí jen malinká změna, a může to být pohádka! =)
Autor Monte Carlo, 19.08.2008
Přečteno 316x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí