Národní identita

Národní identita

Anotace: Národ? Říká to někomu něco?

Mnohdy slýchám "Vždyť jsi Čech!". Ale já se tak rozhodně necítím, proč bych měl? Proto, protože jsem se narodil na území České republiky? Protože mluvím česky? ... Ne, jsem člověk to je mé první a poslední "označení".
Celé státní celky jsou absolutně vyumělkované. Morava? Čechy? Slezko? Co to je? Pojmy, které kdysi vymyslel nějaký papaláš, aby mohl přijít s mečem a říct mě patří Morava (Slezko, Čechy, Lužicko,Valašsko ...) a lidé co tu žijí mi budou sloužit ... A jazyk? Všichni nějak mluví, kdybych se narodil na území, které se nazývá Německo a rodiče na mě mluvili od mala česky, byl bych co? Pouze člověk. Nacionalisté a i největší pakáž neonacisté namítnou, co nějaké národní cítění, česká krev? Absolutně nic ... co jsme udělali, že bych měl mít národní cítění? Nebojovali jsme jednotně proti "Rakušákovi", Hitlrovi ani komunistovi, co kdy dělal celý národ společně? Trpěl? ... stejně jako další milióny dalších lidí ... Slavil? ... Půlka ani neví co slaví, hlavně když nemusí do práce ... Tradice? ... kterou tradici dodržují všichni na "českém" uzemí narození a česky mluvící? ... A česká krev? To je zcela prázdná fráze ... Španělky, Slovenky, Američanky, Izraelky, Rusky, Angličanky, Chorvati, Řekové, Francouzi atd. ti všichni mají děti s českými partnery, a ty děti jsou podle vás co? ... Národy jsou prostě výmysl, aby každý "vůdce" veděl kde má vybírat daně, komu může lhát, koho může odírat z kůže, kvůli plnému korytu.
Autor Kirkhof, 30.08.2008
Přečteno 373x
Tipy 7
Poslední tipující: Metcheque, Kávový Poutník, Anita Buchtová, beztak
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Samozřejmě máš právo na svůj názor a můj názor je odlišný. Upřímně nenávidím nácky, ty dvacetileté zakuklence co si myslí, jaká nejsou elita národa, když popírají podstatu lidí jiné příslušnosti, barvy pleti atp.
Jen mám pocit, že k tomuto tématu by se mělo přistupovat jinak, než jak jsi to popsal... Ale jo, každý má právo napsat to, co cítí=o)

31.08.2008 12:25:00 | Simísek

Pokusím se odpovědět na všechny komentáře.
1. Nutnost rozlišovat mezi národem a státem. Podle čeho vlnikly názvy národností? Jsou odvozeny od jmen států. beru v potaz globalizaci i "umělé" budování států v Africe. Nicméně co jsou to hranice státu? Kdo je určil? Proč nemají Češi stejně jako Němci? Proč Slováci mají méně než Češi? Národ a stát to je stejná problematika, nejsem Čech, nechodím po Česku, jsem člověk a chodím po Zemi a nikdo nemá právo mi v tom bránit, jen proto, že kdysi dávno nějaký panovník řekl tady bude hranice a už vůbec proto, že tu hranici nějaký vojevůdce "olemoval" krví.
2) Ano můj příspěvek této problematice nic nedal, nečekal jsem, že vypukne státní převrat, ale už to, že jste reagovali znamená, že alespoň několik lidí se zamyslelo. Činy a hloupost hýbou světem, nikoliv články na netu.
3) Myslím, že jsem nic nezlehčil. Čeští letci byli letci a cítili povinnost bránit to co měli rádi, to za co se považovali, ale kolik toho s nimi mají společného další občané? Stále tu chybí to co definuje národ, odvaha a láska k rodné zemi jsou krásným faktem, nicméně ne obecně platným standartem. Samozřejmě máte pravdu, že je lehké teď říkat ti nebojovali ani ti nebojovali, nemyslel jsem to rozhodně jako narážku na slabost lidí, chtěl jsem jen poukázat na to, že v dobách kdy se mělo projevit ono Češství a láska k rodné zemi, se neukázalo zhola nic, každý jel sám za sebe a své blízké.

To je zátím vše, jinak děkuji za reakce, doufám, že se tu rozvine krásná diskuze, ze které třeba něco vzejde :).

30.08.2008 22:29:00 | Kirkhof

Souhlasím s tím, že jsem "člověk", tečka. To že jsem Češka není moje zásluha. Můžu být stejně hrdá na Alfonse Muchu jako na Pabla Picassa...Nicméně jedna věc je národ, druhá věc je stát...tyhle dva pojmy nutno rozlišovat...stát nerovná se národ! Existence státu je v dnešní době již nezbytná (téma na dlouhou úvahu). v dnešním globálním světě "národ" lehce ztrácí na významu - i když asi jak pro koho...samozřejmě se vykytují neo-nacionalisté...ale kdo to jsou? většinou takoví primitivové typu fobalových chuligánů...hlavně se mít za co prát...uvědomuji si zjednodušenost toho, co tu možná píšu...ale to bych rovnou mohla napsat další úvahu, a to se mi teď nechce...takže zatím jenom takhle.
Tip jsem dala, protože něco mě tam mimořádně oslovilo, i když samozřejmě ne vše.

30.08.2008 18:19:00 | beztak

Tohle téma by se mělo řešit, ale Tvůj článek podle mě této problematice vůbec nic nedal.

30.08.2008 13:59:00 | Simísek

Každý to vnímá jinak, ale myslím že to moc zlehčuješ, je snadné psát takhle v klidu a míru, nebojovali jsme proti Hitlerovi, Rakušanovi... ale bylo by už jenom třeba kvůli našim letcům nespravedlivé psát takhle, ti právě odcházeli protože tu českou krev, českou národovost v sobě cítili... a myslím, že je škoda, že se to vytrácí, dle mého názoru se tento přístup jednou vymstí... národ jako takový drží pospolu zejména kvůli ochraně sebe sama, čím víc se necháme ředit, bude naše pozice slábnout... až tu pak jednou vznike nějaká jiná většina, která nám bude vnucovat svůj životní styl, své tradice... pak už bude možná pozdě přemýšlet kde byla chyba

30.08.2008 13:39:00 | Doki

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí