Slova

Slova

Anotace: Kraťoučké zamyšlení nad slovy stvořené z nudy v závěru jedné hloupé hodiny... Komenty či tipy vřele vítány :D Cris

V našem světe potkáte nemnoho podivuhodnějších věcí než jsou slova. Slova mají tisíce podob a vlastností, nespočet možností a schopností.

Slovo je sametem, ketrý hladí a objímá duši, srdce i mysl, zrovna jako dýkou, jež bodá a zraňuje. Slova ubíjejí i povznášejí. Jsou to kouzelnící, mistři převleků. Desítky významů. Stovky tváří. Lžou a ničí stejně jako laskají, tiší i těší, mírní, houpou, kolíbají... až vás uspí. Doukážou se radovat, umí si zoufat. Lze jimi ovládat jednotlivce či celé davy.

Sama o sobě však slova nejsou schopna ani zlomku ze všech těch věcí. Veškerou moc, jež mají, jim dávají ti, jež je používají. Slova ovlivňují v psané i mluvené podobě, ale jejich vlídci jsou lidé, autoři textů či obratní řečníci, dokonce i ti, jež slova pouze přijímají, třídí si a přebírají, mají zodpovědnost za jejich duši.

Ano, slova jsou bytosti. Živoucí bytosti s vlastní duší. Ale život a jeho smysl jim vdechujeme my sami. Kéž bychom byli tvůrci pouze krásných bytostí, jakými jsou víly, s krásným smyslem života, kterého jsou slova už ze své podstaty hodna...
Autor Cristinne, 13.10.2008
Přečteno 346x
Tipy 10
Poslední tipující: Němý_Vypravěč, Agniezka, LD, j.c., Muta cum liquida, Blázen? =)
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

ano slova mají neuvěřitelnou moc...kéž by lidé pochopily jejich pravý význam, a používaly slova správně pro lepší budoucnost

02.01.2009 11:47:00 | Agniezka

i válka pro slovo se vede,
tisíc marných životů
krok za krokem vedle sebe
zpívalo si do kroku

pak Slovo dalo slovo Slovu,
na lidskou zvěř ustal lov,
na hruď připnem hrdinovu
že umíral beze slov
***
Jiří senior

04.11.2008 09:20:00 | j.c.

tak to smekám!Moc pěkná úvaha s hloubkou;-)Fakt se mi to moc líbilo!

30.10.2008 20:40:00 | Muta cum liquida

Je to moc dobrá úvaha

14.10.2008 19:42:00 | Sushino

Máš pravdu. Nikdy mě nenapdalo se na to podívat takhle... Pro mě je to úžasná myšlenka.... =)

14.10.2008 12:30:00 | Blázen? =)

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí