Co si představíš pod pojmem radost, svoboda a láska

Co si představíš pod pojmem radost, svoboda a láska

Anotace: Nová dílka mi teď nějak nejdou, tak zas předkládám jedno svoje starší :) Vlastně je to úplně jednoduchá úvaha, kdysi to chtěla moje kamarádka a potom porovnávala odpovědi lidí...můžete si to zkusit taky ;)

Tak to je těžká otázka. Jejich definice je asi taková - city, abstraktní pojmy, kterých se nemůžeme dotknout ani je změřit…Ale co jsou doopravdy? Já se můžu pouze pokusit vyjádřit, co znamenají pro mě.

Radost je podle mě pocit štěstí. Můžeme mít radost z ledasčeho, ale důležité je umět se radovat i z maličkostí. Mít radost ze života, radovat se z každého dalšího dne. Jeden můj kamarád se vyboural v autě a pak mi řekl, že nemám řešit nesmysly, ale užívat si života. A já s tím souhlasím. Raduj se, když můžeš, protože kolem je spousta věcí, kvůli kterým stojí za to se radovat. Stačí se jen rozhlédnout.

Svoboda je složitý pojem. Pro mě je to hlavně možnost volby. Mohu se rozhodnout mezi dobrem a zlem, mezi tím, co chci dělat a co ne, co chci říkat, co mohu říkat, co mohu dělat…Jenže při tom si uvědomuji, že moje svoboda nikdy nemůže být absolutní. Jsem vázaná na lidi okolo sebe, na ty, co mě mají rádi, ale také zákony a pravidly, které nesmím porušovat. Ale hlavně mi brání moje odpovědnost. Mám odpovědnost za své činy a za to, co se kolem mě děje. Kdyby lidé opravdu mohli dělat jen to, co chtějí, jak by to dopadlo? Asi nijak valně, proto říkám, svoboda je dobrá věc, ale měla by mít své meze.

Láska…No, co k ní říct. Je velmi důležitá, nedá se bez ní žít. Když člověk zaslechne slovo láska, nejspíš si jako první představí milovanou osobu, zamilovaný pár…Ale láska je všude kolem nás. Můžeme milovat svou rodinu, přátele, ale i věc. Pokud člověk nemiluje nic, není šťastný. Je důležité lásku dávat, ale i být jejím příjemcem- neboli milovat a být milován. A je také důležité si uvědomit, že i když nám třeba lásku neoplácí osoba, kterou milujeme, neznamená to, že jsme zůstali sami a nikdo nás nemiluje. Musíme se naučit vycítit lásku a vážit si jí. A na závěr můj oblíbený citát: „Život je láska a kdo žije pro lásku, ten žije věčně.“ Láska je nesmrtelná, s ní všechno začíná i končí, stejně jako tato úvaha. :)
Autor mauvais-ange, 04.12.2008
Přečteno 414x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí